Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Wow!!!UR-Turtle:n, 6306-7000 Tillverkades bara nÄgra mÄnader 1976 innan den ersatter av 6306-7001.
Förmodligen inte. Det finns en del pÄ internÀtet om detta. De flesta verkar vara överens om att det inte Àr nÄgon skillnad mellan 7000 och 7001 förutom baklocket dÄWow!!!
Hade ingen aning om den referensen!
Finns det nÄgra skillnader i funktioner eller utseende?
Tack för kunskapen.Förmodligen inte. Det finns en del pÄ internÀtet om detta. De flesta verkar vara överens om att det inte Àr nÄgon skillnad mellan 7000 och 7001 förutom baklocket dÄ
Ja Turtlefantaster gillar ju den för att den tillverkades sÄ kort tid och Àr dÀrför lite svÄrare att fÄ tag i.Tack för kunskapen.
Men ÀndÄ: vilken cool för-referens
Det Àr ju sÄ Àven med Seiko, kanske i synnerhet med Seiko, att om man vill ha bÀttre spec, t.ex. lume, verk och finish sÄ fÄr man kliva upp i pris.Lume skillnad. mm300 överlÀgsen (syns bÀttre live)
Finns det andra Seiko (helst Turtle) som har lika övergrym lume som mm300.
Turtle Àr skitbra men mm300 lyser helt underbart
LÄter rimligt.Det Àr ju sÄ Àven med Seiko, kanske i synnerhet med Seiko, att om man vill ha bÀttre spec, t.ex. lume, verk och finish sÄ fÄr man kliva upp i pris.
Jag har aldrig Àgt nÄgon SPB317 eller liknande men jag har Àgt en SPB185 och en SPB187. Finishen pÄ de Àr nÄgot bÀttre Àn Turtlarna, lume lade jag inte mÀrke till och urverken Àr vÀl nÄgot bÀttre, 6r35. De Àr bra och snyggt utförda klockor. Om det Àr vÀrt att gÄ upp ytterligare ett snÀpp till Marinemaster mÄste man nog prova sig fram till. Jag tycker att det Àr vÀrt det. Jag har Àven Àgt en SBDX017 tidigare sÄ det Àr den jag jÀmför med.LÄter rimligt.
Googlat, Àr det SLA-klass man behöver upp till eller rÀcker det till mellanklassen?
Tex SPB317J1 âSlim Turtleâ
Grattis!Senaste nytillskottet. Invigdes direkt med ett dopp i sjön
Min har dÄ suttit pÄ armen en vecka eller sÄ!snart en hel vecka utan inlÀgg i turtletrÄden...
MÄste ju betyda att turtlarnas högsÀsong Àr helger och röda dagar?
Snyggt!! Det Àr inte orginallÀnken va? Kan det vara miltat?Min har dÄ suttit pÄ armen en vecka eller sÄ!
StÀmmer! JÀmfört med originallÀnken Àr denna nÀttare och mindre blingig...Snyggt!! Det Àr inte orginallÀnken va? Kan det vara miltat?
NĂ„got speciellt med den.6105-8119
Den Àr verkligen perfekt sliten den!!6105-8119
Den dÀr ser ut att ha levtDagens sköldpadda
Ja verkligen. Jag har haft den i 3 Är nu och Àlskar hur hÄrt den levt innan min tidDen dÀr ser ut att ha levt