... och baklocket Àr fel.Denna ligger pÄ tradera....
RÀtt dÄliga bilder skall vara helt orörd enl sÀljare.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
... och baklocket Àr fel.Denna ligger pÄ tradera....
RÀtt dÄliga bilder skall vara helt orörd enl sÀljare.....
Jo det finns mkt att önska gÀllande annonsen och bilderna. NÀr nÄgon tar dÄliga bilder och inte pÄ de intressanta delar blir jag ocksÄ fundersam. StÄr inget om hur den funkar heller.Den ser fin ut! Jag har dÄlig koll pÄ den silvriga, men Àr inte priset lite högt med tanke pÄ att lÀnken inte Àr original?
Sen blir jag alltid lite misstÀnksam nÀr de inte visar bild pÄ kronografen nollstÀlld, och inte nÀmner vridringen.
Vad Àr fel pÄ baklocket?... och baklocket Àr fel.
6139-6032 Àr speedtimern. Det hÀr Àr vÀl fortfarande 600x?Vad Àr fel pÄ baklocket?
Edit. TvÄan ser efterstÀmplad ut
Helt rÀtt. SÄg inte det pÄ den dÄliga bilden. Kanske just dÀrför bilderna Àr sv sÀmre kvalite, för att man skall missa.6139-6032 Àr speedtimern. Det hÀr Àr vÀl fortfarande 600x?
LÀnken Àr en sak, men baklocket kÀnns mer allvarligt och som en stark indikation att det kan vara mer pÄ klockan som Àr hopplockat. Dock Àr det ju bara locket (och i viss mÄn urverket) som gÄr att koppla till en individ, sÄ givet att det Àr seiko-delar (vilket jag skulle sÀga att det verkar) tycker jag det Àr mer ok.Helt rÀtt. SÄg inte det pÄ den dÄliga bilden. Kanske just dÀrför bilderna Àr sv sÀmre kvalite, för att man skall missa.
Tycker att första siffran i serienumret ser ut som det Àr efterstÀmplat
Hittar ni bra ex sÄ köp. NÀsta Är kommer priserna stiga likt en raket i skyn
50-Ärsjubileum.Vad Àr detta nu? Varför skulle de stiga sÄpass nÀsta Är?
50-Ă„rsjubileum.
Blandat hĂ€rJag har lĂ€nge velat a en Pogue med "Ă„lderstecken" . Inhandlade nyligen denna och Ă€r helnöjd! Ăr jag ensam om att ibland inte enbart vilja ha sina vintageklockor i NOS?
Blandat hÀr
Absolut. HÀrliga klockor som levt ett lÄngt livAh men visst finns det en viss charm i de?
But Why?Denna gick pĂ„ auktion pĂ„ insta idag. Landande pĂ„ nĂ€rmare 1750âŹ.
Bra frÄga, tre som ville ha den och att det Àr en sjukt ovanlig fÀrg pÄ tavlan.But Why?
Ligger en grĂ„ pĂ„ tradera men den sĂ€ljaren har vĂ€l lagt ut tveksamma objekt hĂ€r tidigare. StĂ„r pĂ„ tradera att baklocket âkan vara byttâ.Bra frĂ„ga, tre som ville ha den och att det Ă€r en sjukt ovanlig fĂ€rg pĂ„ tavlan.
Japp. Har skickat meddelande till honom och det stĂ€mmer om tveksamma objekt hĂ€r samt att det Ă€r helt fel baklock, det Ă€r till en speedtimer....6139-6032Ligger en grĂ„ pĂ„ tradera men den sĂ€ljaren har vĂ€l lagt ut tveksamma objekt hĂ€r tidigare. StĂ„r pĂ„ tradera att baklocket âkan vara byttâ.
JÀka minne man har (nÀr det gÀller klockor)Japp. Har skickat meddelande till honom och det stÀmmer om tveksamma objekt hÀr samt att det Àr helt fel baklock, det Àr till en speedtimer....6139-6032
Cool, grattis!Fick hem denna igÄr, köpte den av en herre som köpt denna ny pÄ Ur & Penn i VÀsterÄs 1971, tyvÀrr sÄ fanns inte lÀnken kvar.
Jag har polerat glaset och @rogart-63 servat den, i övrigt helt orörd
Ser jÀttefin ut!!! Och med svensk dag/datum!! Grattis!!!Fick hem denna igÄr, köpte den av en herre som köpt denna ny pÄ Ur & Penn i VÀsterÄs 1971, tyvÀrr sÄ fanns inte lÀnken kvar.
Fick hem denna igÄr, köpte den av en herre som köpt denna ny pÄ Ur & Penn i VÀsterÄs 1971, tyvÀrr sÄ fanns inte lÀnken kvar.
NejdÄ, de Àr bara Àmnade för en annan regionGul tavla men 6139-6000 pÄ boettlocket, betyder det aftermarket/ihopplock?
https://www.tradera.com/item/190204/332929926/-seiko-pogue-chronograph-automatic-6139-japan-
Med det sagt Àr Ätminstoden tavlan AM/fake (eventuellt Àven visarna) och klockan Àr grundligt polerad (Àven om det i mitt tycker ser ut att vara ganska bra gjort)Gul tavla men 6139-6000 pÄ boettlocket, betyder det aftermarket/ihopplock?
https://www.tradera.com/item/190204/332929926/-seiko-pogue-chronograph-automatic-6139-japan-
Allt ser ut att vara AM pÄ den tyvÀrr, synd pÄ en proofGul tavla men 6139-6000 pÄ boettlocket, betyder det aftermarket/ihopplock?