Jag funderade just pÄ om det var '69 eller '79, men bommade att det var proof. Det Àr ett hopplock. Boett och verk matchar inte baklock.Allt ser ut att vara AM pÄ den tyvÀrr, synd pÄ en proof
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag funderade just pÄ om det var '69 eller '79, men bommade att det var proof. Det Àr ett hopplock. Boett och verk matchar inte baklock.Allt ser ut att vara AM pÄ den tyvÀrr, synd pÄ en proof
Kan sakna min iblandEn klocka som jag egentligen inte varit sÄ förtjust i tidigare, men den vÀxer!
Wow, den var i fint skick! FÄr försöka ge min lite kÀrlek i jul, kÀnner mig inspirerad!Kan sakna min ibland
Jag tycker din ser riktigt fin ut ocksÄ! Mysigt med en Àrlig proof/proof 6139A. Kul med originallÀnk ocksÄ, Àven om just den hÀr boetten och fÀrgen svÀljer ganska mycket.Wow, den var i fint skick! FÄr försöka ge min lite kÀrlek i jul, kÀnner mig inspirerad!
Nej, det Ă€r du nog inte ensam om. SĂ€rskilt som troligen en betydande del av de som ser ut som nya eller nĂ€stan kan förmodas bero pĂ„ att de har AM-delar. En bra i NOS-skick Ă€r alltid roligt förstĂ„s men det vore konstigt om de hĂ€r klockorna skulle klara sig utan att Ă„ldras som andra vilket man kan fĂ„ för sig ibland pĂ„ vissa auktionssidor etc.Jag har lĂ€nge velat a en Pogue med "Ă„lderstecken" . Inhandlade nyligen denna och Ă€r helnöjd! Ăr jag ensam om att ibland inte enbart vilja ha sina vintageklockor i NOS?
Mycket bra!
Det börjar bli bertnet-klass pÄ din samling!
Tack! Hade en i betydligt sÀmre skick och utan lÀnk förut. Den hÀr kÀnns betydligt roligare!Mycket bra!
Alltid roligt med pogue, men nu börjar de bli dyrare. Ska bli spÀnnande att se om det kommer nÄgon reissue nu nÀr det Àr 50-Ärs jubileum!Tack! Hade en i betydligt sÀmre skick och utan lÀnk förut. Den hÀr kÀnns betydligt roligare!
Det mesta börjar bli dyrare Tror jag fick denna till ett hyggligt pris dock.Alltid roligt med pogue, men nu börjar de bli dyrare. Ska bli spÀnnande att se om det kommer nÄgon reissue nu nÀr det Àr 50-Ärs jubileum!
Ser otroligt fin ut! Snyggt köp!
Nja, det Àr nog en bit kvar men vissa ex jag har Àr rÀtt braDet börjar bli bertnet-klass pÄ din samling!
Jag Ă€r nog mer skeptisk till den vĂ€nstra. Kronan Ă€r fel, och vad jag kan se Ă€r svarta visare korrekt för champagnetavlan. VĂ€ldigt trevliga klockor hur som helst! Grattis! Vad Ă€r det för Ă„lder pĂ„ dem?Fick hem dessa godingarna i veckan, samma ref men Ă€ndĂ„ med olika visare. Kan inte se nĂ„got som tyder pĂ„ att den högra Ă€r AM, men fĂ„r Ă€ndĂ„ kĂ€nslan att den Ă€r âför finâ?
Aha, ok. Den svarta ser ju nÀstan nos ut!Jag Àr nog mer skeptisk till den vÀnstra. Kronan Àr fel, och vad jag kan se Àr svarta visare korrekt för champagnetavlan. VÀldigt trevliga klockor hur som helst! Grattis! Vad Àr det för Älder pÄ dem?
Det kan vara vÀrt att göra lite mer efterforskningar (katalogbilder, reklamblad etc) för att se hur de sÄg ut nÀr de lÀmnade fabrik, men ocksÄ vad det finns för AM-delar. Pogue Àr avgjort vanligast, men det skulle tyvÀrr inte förvÄna mig jÀttemycket om Àven dessa finns. En titt pÄ verket kan ocksÄ vara en bra indikator pÄ om det Àr franken eller original, men det innebÀr ocksÄ en viss risk.Aha, ok. Den svarta ser ju nÀstan nos ut!
BÄda Àr frÄn 1977
Fick hem dessa godingarna i veckan, samma ref men Ă€ndĂ„ med olika visare. Kan inte se nĂ„got som tyder pĂ„ att den högra Ă€r AM, men fĂ„r Ă€ndĂ„ kĂ€nslan att den Ă€r âför finâ?
Nu skulle jag inte ta en katalogbild för gospel med tanke pÄ alla varianter av de andra som inte finns med, liksom de olika marknaderna och lÄnga produktionen. Med det sagt verkar det vara vanligare med svart subdial och bezel pÄ stÄlcase. De dÀr tvÄ Àr dock lÄngt ifrÄn unika om man bildsöker pÄ 6139-6012 eller -6015
Ser ut som ihopplockade guldisar, coola dock.
https://forum.tz-uk.com/showthread.php?295174-A-little-bit-of-bling-is-no-bad-thingNu skulle jag inte ta en katalogbild för gospel med tanke pÄ alla varianter av de andra som inte finns med, liksom de olika marknaderna och lÄnga produktionen. Med det sagt verkar det vara vanligare med svart subdial och bezel pÄ stÄlcase. De dÀr tvÄ Àr dock lÄngt ifrÄn unika om man bildsöker pÄ 6139-6012 eller -6015