• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Compiss

Patek
2-Faktor
Ping: @SlickSlack
HĂ€r Ă€r en vanlig ”pogue” och en ”truepogue”. Det Ă€r lite skillnad pĂ„ PĂ„ tavlorna som du ser och en true Ă€r alltsĂ„ den modellen som mr P hade. Prisskillnaden Ă€r större Ă€n vad du tror mellan dem

hÀr kan du lÀsa lite mer:
https://klocksnack.se/threads/Öppning-seiko-6139-6005-the-grail-the-true-pogue.109085/

C87481B1-EA22-4818-BA53-965651AD5A51.jpeg
 
Ping: @SlickSlack
HĂ€r Ă€r en vanlig ”pogue” och en ”truepogue”. Det Ă€r lite skillnad pĂ„ PĂ„ tavlorna som du ser och en true Ă€r alltsĂ„ den modellen som mr P hade. Prisskillnaden Ă€r större Ă€n vad du tror mellan dem

hÀr kan du lÀsa lite mer:
https://klocksnack.se/threads/Öppning-seiko-6139-6005-the-grail-the-true-pogue.109085/

C87481B1-EA22-4818-BA53-965651AD5A51.jpeg
Tack för bra info. Jag antar att den vanliga "pogue" Àr billigare och att det Àr dem man ser oftare? Fattar jag allt rÀtt att de bÄda har 6139-600x dÀr ex Àr olika marknader?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för bra info. Jag antar att den vanliga "pogue" Àr billigare och att det Àr dem man ser oftare? Fattar jag allt rÀtt att de bÄda har 6139-600x dÀr ex Àr olika marknader?
StÀmmer den vÀnstra Àr en 6002 och den högra (true) Àr en 6005.
Den högra, Àr rÀtt ovanlig, finns kanske 4-5 hÀr pÄ forumet skulle jag tro medans vanliga gula finns jÀkligt mÄnga.
 
StÀmmer den vÀnstra Àr en 6002 och den högra (true) Àr en 6005.
Den högra, Àr rÀtt ovanlig, finns kanske 4-5 hÀr pÄ forumet skulle jag tro medans vanliga gula finns jÀkligt mÄnga.
DÄ kÀnns det vid det hÀr lÀget för mig att det Àr den vÀnstra jag ska satsa pÄ. Tack för hjÀlpen.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Samtliga dina? Fantastiskt fina. Vet inte varför men första gÄngen jag sÄg en sÄ kÀnde jag att en sÄdan mÄste jag ha.
Ja det Àr mina, en del av samlingen av 6139or.
Det Àr en underbar klocka sÄ inte sÄ mÀrklig kÀnsla. För pengen riktigt kul och dessutom med en hÀrlig historik.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Den ser riktigt trevlig ut, för att inte tala om den i inlÀgget tidigare.
Snart dags för ett samlingskort :)
Tack. Ja den Àr riktigt trevlig och Àven den i tidigare inlÀgg. Den Àr frÄn maj 1969 har jag för mig. Och den Àr rÀtt sÄ speciell om man studerar den nÀrmare.....;)
 
Topp