Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Wow, the rare, and elusive, bracelet! Nice!
Hereâs my C023, also very weak and tired lume. Lume is overrated anyway
Is the bracelet rare? In specifically two tone or are aqualand bracelets rare?![]()
hur stor Àr den?![]()
DÄ min handled inte klarar av denna schyssta klockan sÄ ligger den nu pÄ köp&sÀlj delen. Den Àri bra skick samt har roliga tillbehör.Tycker man priset Àr orimligt sÄ gÄr det alltid ge ett bud om man har en bra anledning.
Det Àr en svÄr klocka att ange mÄtt pÄ men diametern Àr ca 43-44mm och bredden med djupmÀtaren Àr 50mm. Topp till tÄ 47,5mm men bezeln Àr 37,5mm sÄ bÀrs ÀndÄ mindre Àn vad mÄtten anger. Mvhhur stor Àr den?
Det Àr en svÄr klocka att ange mÄtt pÄ men diametern Àr ca 43-44mm och bredden med djupmÀtaren Àr 50mm. Topp till tÄ 47,5mm men bezeln Àr 37,5mm sÄ bÀrs ÀndÄ mindre Àn vad mÄtten anger. Mvh
Spelar ingen roll om man inte har lÄngÀrmatOch de Àldre Àr betydligt tunnare Àn nya jp-varianten (och dÀrmed finare)![]()
Spelar ingen roll om man inte har lÄngÀrmatGrym klocka oavsett modell och bÀrs som skrivet betydligt bÀttre Àn mÄtten
![]()
HÄller med men trivs bra med homagen eller vad den nu kan kallas för. Favoriten Àr min Doxa men varvar vilt för att jag har trÄkigtTycker dock de Àldre pga detta estetiskt Àr finareDock inte hindrat mig att Àga jp2000 5-6st ggr ÀndÄ
![]()
Tar en light
![]()
HÄll kvar den.Blir den högra idag
Funderar ocksÄ lite pÄ om den i mitten ska fÄ lÀmna. Vad sÀger panelen?[/QUOTE![]()
Ja men jag funderade pÄ att fixa en i stÄl istÀllet för den teflonbelagda i mitten. Men den Àr ju helt klart uddaHÄll kvar den.
Tog mig flera Àr att skaffat trion, stÄl, base metal och titan. SÄ har du samma sÄ hÄll i dem
RÀtt beslut om du frÄgar migJa men jag funderade pÄ att fixa en i stÄl istÀllet för den teflonbelagda i mitten. Men den Àr ju helt klart uddadet kanske fÄr bli en i stÄl ocksÄ ;-)
BehÄll! Lite samma kÀnsla som en Emergency i guld (dvs udda fast braBlir den högra idag
Funderar ocksÄ lite pÄ om den i mitten ska fÄ lÀmna. Vad sÀger panelen?![]()
Ăr det inte bĂ€tte att skaffa en riktig dykdator till att börja med?Hej vĂ€nner! Har nyligen gĂ„tt fridykarkurs och Ă€r i behov av funktionell djupmĂ€tare. Har jag hittat rĂ€tt? Behöver inte klara extrema djup, men Ă„tminstone ganska precist ner till 15-20m. Ăr Aqualands bĂ€ttre Ă€n ex djupmĂ€tande Frogman?
Tack pÄ förhand!
Det Ă€r möjligt. Huruvida Aqualands Ă€r funktionella dykdatorer Ă€r ju delvis min frĂ„gaĂr det inte bĂ€tte att skaffa en riktig dykdator till att börja med?
Den loggar djup och tid men inget mer sÄ jag hade nog köpt en dykdator och haft en Aqualand som backup eller bara en kul grej.Det Àr möjligt. Huruvida Aqualands Àr funktionella dykdatorer Àr ju delvis min frÄga![]()
Den loggar djup och tid men inget mer sÄ jag hade nog köpt en dykdator och haft en Aqualand som backup eller bara en kul grej.![]()
Jag kör ocksÄ Suunto, kommer inte ihÄg vad modellen heter. Helt klart roligare med en Aqualand men inte i nÀrheten sÄ funktionellt. Tror att man fÄr dyka ganska mycket om man ska ha nytta av informationen frÄn en Aqualand dÄ man fÄr rÀkna ut alla tider sjÀlv. Inte mÄnga som kan det idag.MÄnga som kylskÄpsdyker dvs dyker med tuber har en aqualand som backup till sin dykdator ifall deras dykdator slutar fungera. Jag har fridykt med flera av mina aqualands men dÄ mer som kul grej, plus att man vill ju anvÀnda dom hela tiden Àven under vattnet.
Suunto har snygga fuktionella dykdatorer i armband size. Bla D4i har jag för mig.
Ps: jag pajade min enzo nÀr jag tryckte pÄ knapparna medans jag var under vattnet och det kom in vatten i klockan
Jag kör ocksÄ Suunto, kommer inte ihÄg vad modellen heter. Helt klart roligare med en Aqualand men inte i nÀrheten sÄ funktionellt. Tror att man fÄr dyka ganska mycket om man ska ha nytta av informationen frÄn en Aqualand dÄ man fÄr rÀkna ut alla tider sjÀlv. Inte mÄnga som kan det idag.Lyckades du fÄ igÄng din Enzo sen eller den var körd?
Skönt att det löste sig. Du fÄr ha en Sinn nÀr du dyker, dÀr fÄr man trycka pÄ knapparna under vattnet.Köpte en donatorklocka (tack gummo) Ä lÀt urfadern byta ut det elektriska som pajat. Men behöll sÄ klart allt annat.
Den funkar nu som vanligt, har varit i vattnet en gÄng med den i somras men glömde sÀtta pÄ djupmÀtningen pÄ land. Som tur va kom jag pÄ i sista sekund att inte fibbla med knapparna under vattnet. Var inte nÄ djupt heller kanske 6-7m.