Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JobbigtTvÀttmaskinen snurrar och hÀr sitter vi
Jag kör ocksÄ Suunto, kommer inte ihÄg vad modellen heter. Helt klart roligare med en Aqualand men inte i nÀrheten sÄ funktionellt. Tror att man fÄr dyka ganska mycket om man ska ha nytta av informationen frÄn en Aqualand dÄ man fÄr rÀkna ut alla tider sjÀlv. Inte mÄnga som kan det idag. Lyckades du fÄ igÄng din Enzo sen eller den var körd?
Hej vĂ€nner! Har nyligen gĂ„tt fridykarkurs och Ă€r i behov av funktionell djupmĂ€tare. Har jag hittat rĂ€tt? Behöver inte klara extrema djup, men Ă„tminstone ganska precist ner till 15-20m. Ăr Aqualands bĂ€ttre Ă€n ex djupmĂ€tande Frogman?
Tack pÄ förhand!
FörlÄt men har nÄgra funderingar.MÄnga som kylskÄpsdyker dvs dyker med tuber har en aqualand som backup till sin dykdator ifall deras dykdator slutar fungera. Jag har fridykt med flera av mina aqualands men dÄ mer som kul grej, plus att man vill ju anvÀnda dom hela tiden Àven under vattnet.
Suunto har snygga fuktionella dykdatorer i armband size. Bla D4i har jag för mig.
Ps: jag pajade min enzo nÀr jag tryckte pÄ knapparna medans jag var under vattnet och det kom in vatten i klockan
Bra frÄga, jag bara antog att det var med tuber. 15-20 meter Àr ju rÀtt mycket utan.FörlÄt men har nÄgra funderingar.
Pratar vi fridykning dvs utan tuber?
Hur nödvÀndigt Àr det dÄ att fippla med klockan och knapparna under pÄgÄende dyk?
Vilka berÀkningar krÀvs?
TÀnker att det borde rÀcka bra med att se djupet och tiden (sekunderna) och inte att det krÀvs en dykdator pÄ samma sÀtt som vid apparatdyk.
FörlÄt men har nÄgra funderingar.
Pratar vi fridykning dvs utan tuber?
Hur nödvÀndigt Àr det dÄ att fippla med klockan och knapparna under pÄgÄende dyk?
Vilka berÀkningar krÀvs?
TÀnker att det borde rÀcka bra med att se djupet och tiden (sekunderna) och inte att det krÀvs en dykdator pÄ samma sÀtt som vid apparatdyk.
Bra frÄga, jag bara antog att det var med tuber. 15-20 meter Àr ju rÀtt mycket utan.
DÄ borde vÀl en aqualand göra jobbet med bravur sÄ lÀnge du hÄller fingrarna borta frÄn knapparna under ytan.Fridykning utan tuber! Orsaker till att jag skrev ut 15-20m Àr för att PADI krÀver ett dyk pÄ 16m för Freediver-cert , samt att exempelvis Sunto Core endast mÀter ner till 10m (jag har inte vÄgat kolla pÄ mycket dyrare klockor tyvÀrr...).
Jag gillar den pÄ gummi. Köpte ett nytt frÄn zuludiver nyss. Mjuk och fin Àr den. Blir dock litet nyfiken pÄ din metallÀnk. Har du fler bilder pÄ den?Dubbelpost idag:
SvÄrt att hitta en klocka som passar med sÄ mÄnga olika band, gummin, lÀnkar, nato osv, osv. Hur föredrar ni att bÀra er Aqualand?
Riktigt snyggt! Ănskar att jag sjĂ€lv kunde anvĂ€nda det dĂ€r gummit. Har dock bara det rĂ€tt styva som kom med klockan. Ser dessvĂ€rre alldeles för stort ut pĂ„ min rĂ€tt taniga handled..Jag gillar den pĂ„ gummi. Köpte ett nytt frĂ„n zuludiver nyss. Mjuk och fin Ă€r den. Blir dock litet nyfiken pĂ„ din metallĂ€nk. Har du fler bilder pĂ„ den?
Tack! Ser fin ut. Ăr den hemskt rasslig? Ser ut som att den har vikta lĂ€nkar vad?Riktigt snyggt! Ănskar att jag sjĂ€lv kunde anvĂ€nda det dĂ€r gummit. Har dock bara det rĂ€tt styva som kom med klockan. Ser dessvĂ€rre alldeles för stort ut pĂ„ min rĂ€tt taniga handled..
Absolut, hÀr kommer nÄgra bilder! köpte den via ett tyskt företag. Snabb leverans ocksÄ!
Det stĂ€mmer, vikta lĂ€nkar och ganska rasslig! Jag tycker inte den kĂ€nns alldeles för rasslig nĂ€r den sitter pĂ„ men Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n kvaliten hos andra lĂ€nkar jag har/haft!Tack! Ser fin ut. Ăr den hemskt rasslig? Ser ut som att den har vikta lĂ€nkar vad?
SÄ dÀr dÄ hitta jag en stÄl
SĂ„ nu blev min trippel en fyrling
Jag upplever att skillnaden Àr försumbar.NÄn som har bÄde jp2000 och seiko turtle eller arnie, som kan ta ett par bilder sÄ man jÀmföra storlek?
Jag upplever att skillnaden Àr försumbar.
Aqualand Àr nÄgon millimeter tjockare eller sÄ. Kanske 2 mm.Tackar. Höjden lika ocksÄ?
Ha ha, dÄ Àr man ju i bÀttre sÀllskap Àn jag visste!SÀkert varit i trÄden 100ggr men mÄste posta ÀndÄ!
Fint ekipageSvart Ă„ guld i perfect harmoni.
Söndag kanske det kan bli nÄn timme fiske.
Wow! Beautiful pictures! And an awesome watch of course Thanks for sharing!Aqualand weekend. Desert Saturday, ocean on Sunday.
Thanks, McNulty!Wow! Beautiful pictures! And an awesome watch of course Thanks for sharing!
Det tycker jag, det Àr ju minst sagt en affordableFaen assÄ ser detta ur pÄ Ur&penn till och frÄn men fattar inte varför jag aldrig slÄr till! MÄste bara upplevas
För PADI Freediver rÀcker det med 10 m nerÄt,Fridykning utan tuber! Orsaker till att jag skrev ut 15-20m Àr för att PADI krÀver ett dyk pÄ 16m för Freediver-cert , samt att exempelvis Sunto Core endast mÀter ner till 10m (jag har inte vÄgat kolla pÄ mycket dyrare klockor tyvÀrr...).
Yes, du har rÀtt. LÀste fel...För PADI Freediver rÀcker det med 10 m nerÄt,