• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
HĂ€rligt!! Stort grattis till en stenhĂ„rd pjĂ€s đŸ˜ŽđŸ˜đŸ‘ŠđŸŒ
Tackar
😎
Blev ruskigt ivrig nÀr du postade din igÄr och jag visste att min lÄg hos postnord
😂

riktigt, riktigt nöjd
đŸ’ȘđŸ»
 

mega

Rolex
Ur och Penn verkar ha bra pris pÄ Aqualand just nu:
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ur och Penn verkar ha bra pris pÄ Aqualand just nu:
Det dÀr priset har de haft en lÀngre tid.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ser ut som lite tjockare fĂ€rglager Ă€n det brukar. Är du 100 pĂ„ att den inte mĂ„lad? @Daion har du nĂ„gon sliten stĂ„lis att jĂ€mföra med?
Ingen aning, denna Àr köpt av @Daion :)
Hur menar du med tjock? För nĂ„got Ă„r sen köpte jag en ”Enzo” som visade sig vara en stĂ„lis mĂ„lad med svart nagellack 😂
 
Senast Àndrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Ingen aning, denna Àr köpt av @Daion :)
Hur menar du med tjock? För nĂ„got Ă„r sen köpte jag en ”Enzo” som visade sig vara en stĂ„lis mĂ„lad med svart nagellack 😂
Tycker inte att jag sett att fÀrgen "flagnat" av sÄ som det ser ut pÄ din. StÄlisarna brukar ocksÄ ha nÄgot slÀtare finish. Men, men jag Àr ju en skumögd och jÀvligt misstÀnksam gammal gubbe vid en dator som haft fel förr...
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Tycker inte att jag sett att fÀrgen "flagnat" av sÄ som det ser ut pÄ din. StÄlisarna brukar ocksÄ ha nÄgot slÀtare finish. Men, men jag Àr ju en skumögd och jÀvligt misstÀnksam gammal gubbe vid en dator som haft fel förr...

Tycker ocksÄ den ser lite annorlunda ut. TÀnker pÄ det övre vÀ bandhornet. Har aldrig sett nÄgot liknande vad jag minns.
Tack för input, ska se mig runt lite men Àr rÀtt orutinerat pÄ modellen. Ska höra med @Daion lite ocksÄ.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Hej pĂ„ er! Kul att du Ă€r nöjd @Sistakvarten! 👍😊


Ser ut som lite tjockare fĂ€rglager Ă€n det brukar. Är du 100 pĂ„ att den inte mĂ„lad? @Daion har du nĂ„gon sliten stĂ„lis att jĂ€mföra med?
Delta var intressant. Inget jag ens tÀnkt pÄ att jÀmföra med andra i min samling. Har aldrig jÀmfört ytan pÄ dem nÄgon gÄng sÄ inget jag tÀnkt pÄ.

Tycker ocksÄ den ser lite annorlunda ut. TÀnker pÄ det övre vÀ bandhornet. Har aldrig sett nÄgot liknande vad jag minns.
Jag förstĂ„r hur du tĂ€nker nĂ€r jag kikar nĂ€ra. Detta mĂ„ste undersökas nĂ€rmare. 😊
Om det Ă€r ”fel” och nĂ„gon mĂ„lat den dĂ„ mĂ„ste jag bege mig ut med mitt samurajsvĂ€rd och leta upp sĂ€ljaren. Och jag gillar inte att gĂ„ ut i kylan pĂ„ vintern sĂ„ dĂ„ blir det inte roligt. 😉😬😊

@Sistakvarten
SjĂ€lvklart ordnar vi detta om det inte kĂ€nns hundra, det behöver du ju inte oroa dig över. Bara sĂ„ du vet. Skulle det vara sĂ„ att jag blivit lurad sĂ„ Ă€r det inget att göra Ă„t men viktigast att du blir nöjd och kĂ€nner glĂ€dje över din klocka. Jag Ă€r inte nöjd om tveksamhet finns. De klockor som jag Ă€gt i min samling och nu fĂ„tt flytta ska ge köparen glĂ€dje och positivitet. AffĂ€ren ska oxĂ„ minnas likadant, det Ă€r av högsta vikt för mig. Jag lever efter mottot, det man ger ut fĂ„r man ofta tillbaka pĂ„ ett eller annat sĂ€tt. 👍😊

Tog nĂ„gra bilder pĂ„ de tre stĂ„l Enzos jag jag har kvar (och framme, kan finnas nĂ„gon i de tvĂ„ bortflugna lĂ„dorna) hĂ€r hemma och slĂ€nger upp dessa sĂ„ kikar vi. 😊
 

Bilagor

  • 8D0E9203-AD7C-4F4A-9C72-1F16A438E622.jpeg
    8D0E9203-AD7C-4F4A-9C72-1F16A438E622.jpeg
    381.1 KB · Visningar: 13
  • 2FEE5ED2-F067-4DE7-8BD9-D2B197BE6E25.jpeg
    2FEE5ED2-F067-4DE7-8BD9-D2B197BE6E25.jpeg
    326.2 KB · Visningar: 10
  • 5FC3E46E-71C6-4297-994E-B5D4873B85D8.jpeg
    5FC3E46E-71C6-4297-994E-B5D4873B85D8.jpeg
    259.5 KB · Visningar: 9
  • 46D040FD-797A-4603-9053-4AF04EA927DF.jpeg
    46D040FD-797A-4603-9053-4AF04EA927DF.jpeg
    391.2 KB · Visningar: 10
  • 8715E85B-A3AE-42DF-8C3E-3A234F0D38D7.jpeg
    8715E85B-A3AE-42DF-8C3E-3A234F0D38D7.jpeg
    256.2 KB · Visningar: 10
  • 6050584D-0463-4292-BBE4-53D1DF185A56.jpeg
    6050584D-0463-4292-BBE4-53D1DF185A56.jpeg
    341.3 KB · Visningar: 10
Senast Àndrad:

Daion

Panerai
2-Faktor
Efter att ha synat mina stĂ„l Enzos som Ă€r kvar sĂ„ tycker jag de har en vĂ€ldigt slĂ€t yta sĂ„ jag börjar nog bli lite fundersam. Om man tittar pĂ„ de tvĂ„ ”prickarna” pĂ„ bandhornet sĂ„ fĂ„r man en kĂ€nsla av att de nĂ€stan gröpts ur i fĂ€rgen sĂ„ att sĂ€ga. SĂ„ ser det inte ut pĂ„ de jag har kvar i strukturen. Om du kĂ€nner pĂ„ klockan med fingret, hur kĂ€nns strukturen. Kanske Ă€r svĂ„rt att kĂ€nna om det Ă€r en slĂ€t yta. 😊

Kikar man pÄ de nÀrbilder jag lade upp pÄ mina tre andra stÄlenzos ser de ju ut att ha en struktur pÄ ytan men de kÀnns vÀldigt slÀta. Finns inte minsta tillstymmelse till ojÀmn kÀnsla. Hur Àr det den jag skickade till dig @Sistakvarten?
 

bob_sthlm

Cartier
KÀnns sÄ fint att ha en enzo med orginaldelar i, tÀnk att bara man vet att skalet Ä det innanför inte eg hör ihop kan spela sÄ stor roll.

Tack super mycket @Daion.
Den nya kompletta enzon till vÀnster, den gamla med ett co-22 innandöme till höger.



16124560945023121152016718076683.jpg


Hej pĂ„ er! Kul att du Ă€r nöjd @Sistakvarten! 👍😊



Delta var intressant. Inget jag ens tÀnkt pÄ att jÀmföra med andra i min samling. Har aldrig jÀmfört ytan pÄ dem nÄgon gÄng sÄ inget jag tÀnkt pÄ.


Jag förstĂ„r hur du tĂ€nker nĂ€r jag kikar nĂ€ra. Detta mĂ„ste undersökas nĂ€rmare. 😊
Om det Ă€r ”fel” och nĂ„gon mĂ„lat den dĂ„ mĂ„ste jag bege mig ut med mitt samurajsvĂ€rd och leta upp sĂ€ljaren. Och jag gillar inte att gĂ„ ut i kylan pĂ„ vintern sĂ„ dĂ„ blir det inte roligt. 😉😬😊

@Sistakvarten
SjĂ€lvklart ordnar vi detta om det inte kĂ€nns hundra, det behöver du ju inte oroa dig över. Bara sĂ„ du vet. Skulle det vara sĂ„ att jag blivit lurad sĂ„ Ă€r det inget att göra Ă„t men viktigast att du blir nöjd och kĂ€nner glĂ€dje över din klocka. Jag Ă€r inte nöjd om tveksamhet finns. De klockor som jag Ă€gt i min samling och nu fĂ„tt flytta ska ge köparen glĂ€dje och positivitet. AffĂ€ren ska oxĂ„ minnas likadant, det Ă€r av högsta vikt för mig. Jag lever efter mottot, det man ger ut fĂ„r man ofta tillbaka pĂ„ ett eller annat sĂ€tt. 👍😊

Tog nĂ„gra bilder pĂ„ de tre stĂ„l Enzos jag jag har kvar (och framme, kan finnas nĂ„gon i de tvĂ„ bortflugna lĂ„dorna) hĂ€r hemma och slĂ€nger upp dessa sĂ„ kikar vi. 😊
Jag kan bara sÀga att detta enzo skal kÀnns precis likadant som mitt gamla.
Lite mer skrovlig Àn metal versionen.

Dock har jag bara en metal som sÄlts som aftermarket pvd'ad men den Àr slÀt pÄ ett helt annat sÀtt.

Baksidan pÄ sidan om sjÀlva locket ser oxÄ helt annorlunda.

Aftermarket versions till vÀnster.

Alla med nya klockor verkar sjukt glada men jag tror jag e gladast.

Tack igen @Daion

16124566842651116733843243095353.jpg
 
Topp