Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NĂ„gon bild till...
Tips pÄ var jag fÄr tag pÄ ett mjukt 24mm nato? Har idag ett zulu men alldeles för oskönt!
Ja det kanske kan vara nÄtt. Har du nÄtt tips pÄ ett 24mm?köp ett elastiskt mn band, det Àr oftast grymt sköna
Tack sÄ mycket! Jag tycker om bÄde att de Àr i kanonskick men samtidigt har de med patina en otrolig charm och en kÀnsla som de i nyskick inte har. De har liksom varit med om nÄgot, har en historia som jag gÀrna skulle ta del av och fÄ reda pÄ vad de varit med om innan de hamnade hos mig sÄ,att sÀga.Vackra! HÀrligt slitna.
Tack sÄ mycket! Jag tycker om bÄde att de Àr i kanonskick men samtidigt har de med patina en otrolig charm och en kÀnsla som de i nyskick inte har. De har liksom varit med om nÄgot, har en historia som jag gÀrna skulle ta del av och fÄ reda pÄ vad de varit med om innan de hamnade hos mig sÄ,att sÀga.
Jag har samma uppfattning. KÀnde ett par killar, storebrorsans kompisar, som höll pÄ med dykning och de körde med aqualand. Den var ju state of the art precis innan dykdatorerna tog över. Eftersom killarna var Àldre Àn jag sÄ tyckte jag de var stenhÄrda med sin dykhobby och beundrade deras "dyra" klockor!Utan att ha underlag för det tror jag att mÄnga som köpte dessa modeller faktiskt dök med dem.
Jag gjorde det och sÄg flera pÄ dykcentret som bar Citizen Aqualand.
Jag har samma uppfattning. KÀnde ett par killar, storebrorsans kompisar, som höll pÄ med dykning och de körde med aqualand. Den var ju state of the art precis innan dykdatorerna tog över. Eftersom killarna var Àldre Àn jag sÄ tyckte jag de var stenhÄrda med sin dykhobby och beundrade deras "dyra" klockor!
Synd att de har slutat med dyckartuben till nya Aqualand...Boxen Àr ju en av coolaste som som finns....snacka om passande....
Ja, det var vÀl riktigt stenhÄrda klockor som jag förstÄtt det.Utan att ha underlag för det tror jag att mÄnga som köpte dessa modeller faktiskt dök med dem.
Jag gjorde det och sÄg flera pÄ dykcentret som bar Citizen Aqualand.
HÀftigt! Jag sÄg nog bara nÄgon som hade en pÄ sig men det rÀckte. Jag ville ha en och fick sommarjobba tvÄ somrar innan jag kunde köpa en. Sen blev den tyvÀrr bortglömd och försvann nÄgon gÄng. LÄngt senare sÄg jag modellen igen och tyckte först den sÄg konstig ut men den vÀxte snabbt och nu tycker jag det Àr den coolaste modell som finns.Jag har samma uppfattning. KÀnde ett par killar, storebrorsans kompisar, som höll pÄ med dykning och de körde med aqualand. Den var ju state of the art precis innan dykdatorerna tog över. Eftersom killarna var Àldre Àn jag sÄ tyckte jag de var stenhÄrda med sin dykhobby och beundrade deras "dyra" klockor!
à h, den dÀr fina dykartuben ja, har en sÄdan till en utav mina Enzos.Synd att de har slutat med dyckartuben till nya Aqualand...
Den ĂR cool! Punkt slut.Ja, det var vĂ€l riktigt stenhĂ„rda klockor som jag förstĂ„tt det.
HÀftigt! Jag sÄg nog bara nÄgon som hade en pÄ sig men det rÀckte. Jag ville ha en och fick sommarjobba tvÄ somrar innan jag kunde köpa en. Sen blev den tyvÀrr bortglömd och försvann nÄgon gÄng. LÄngt senare sÄg jag modellen igen och tyckte först den sÄg konstig ut men den vÀxte snabbt och nu tycker jag det Àr den coolaste modell som finns.
GÄr fortfarande att köpa pÄ Ur & Penn. Inte exakt identiska som den pÄ din bild. Tror jag gav 250:- eller dÀromkring...Synd att de har slutat med dyckartuben till nya Aqualand...
Jag köpte min pÄ ur & pen och fick en vanlig Citizen kartong.GÄr fortfarande att köpa pÄ Ur & Penn. Inte exakt identiska som den pÄ din bild. Tror jag gav 250:- eller dÀromkring...
Samma hÀr, fick den i en trÄkig kartong,Jag köpte min pÄ ur & pen och fick en vanlig Citizen kartong.
Jag bytte nyligen glas pĂ„ min aqualand och min urmakare sa att han fĂ„tt bestĂ€lla glaset frĂ„n Ur & Penn som Ă€r generalagent för Citizen i Sverige. PĂ„ den gick det dĂ„ att bara byta glas och packning men jag kan inte svara pĂ„ tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€ttet. Har hört nĂ„t om att man pĂ„ min iaf, mĂ„ste ta ut urverket och trycka ut glaset inifrĂ„n.Skulle vilja byta glas pĂ„ min extremt repiga pĂ€rla. Ăr det möjligt att byta bara glaset eller mĂ„ste man byta glas+bezel? Sedan har nĂ„gon tips vart man kan bestĂ€lla i sĂ„ fall?
Tack!
FÄr man frÄga vad kalaset gick pÄ?Jag bytte nyligen glas pÄ min aqualand och min urmakare sa att han fÄtt bestÀlla glaset frÄn Ur & Penn som Àr generalagent för Citizen i Sverige. PÄ den gick det dÄ att bara byta glas och packning men jag kan inte svara pÄ tillvÀgagÄngssÀttet. Har hört nÄt om att man pÄ min iaf, mÄste ta ut urverket och trycka ut glaset inifrÄn.
Pröjsade 900 spÀnn inklusive glaset.FÄr man frÄga vad kalaset gick pÄ?
Grymt, ska kolla stort tack för tipset!PÄ AL behöver du bara lossa sifferringen, inte sjÀlva bezeln. Sifferingen sÀtter du tillbaks efter bytet. Liten skruvmejsel eller kniv & bÀnd försiktigt mellan bezeln & ringen. För att slipa glaset behövs vÄtslippapper & nÄgot helt platt som diskbÀnk eller glasskiva. Brukar börja med 400 om det Àr djupa repor, avsluta med 1000 eller 1200. Efterpolera med dremel & ceriumoxid eller polerpasta 0.5. Glaset blir som nytt.
Vill man byta glas sĂ„ finns det bra packningar & glas pĂ„ cousinsuk.com. Ăven safir men de Ă€r lite tunnare Ă€n original. Ska leta fram dimensionerna. AnvĂ€nder billig "watch glass press' för att pressa ur/in glas. funkar Ă€ven för att snĂ€ppa dit bakboetter.
Hmm ja smakar det sÄ kostar det antar jag.Pröjsade 900 spÀnn inklusive glaset.
Edit; han sa att originalglaset var ganska dyrt, vad det nu betyder.
Snyggt! De gör sig ju ovÀntat bra pÄ canvas.Aqualand fick följa med till jobbet idag