• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

HÀr kommer bilden nedan. Tavlan Àr monterad i en stÄlis :/

Edit: StÄlversionen ingÄr

Nu fattar jag inte, ingÄr en hel klocka pÄ köpet eller ska man montera ur tavlan frÄn klockan, vad omstÀndigt nÀr man bara kan förvara tavlan+visare löst.

Det hÀr luktar illa!!!! Tror faktiskt sÀljaren skulle krÀnga "Enzo:n" först och dÀrefter originaltavlan med visare i en annan.......
Är en urmakare han gĂ„tt till som gjort allt detta.

TMP_20250114_181441_4253603039798589703.jpg
FörstÄr inte varför man skulle byta ut originaldelar om man ÀndÄ ska sÀlja den. Okej om man gillar looken med annan tavla för eget bruk, men det skadar sÄklart vÀrdet om den ska sÀljas. NÄgot fel pÄ originaldelarna kanske?

FörstÄr inte varför man skulle byta ut originaldelar om man ÀndÄ ska sÀlja den. Okej om man gillar looken med annan tavla för eget bruk, men det skadar sÄklart vÀrdet om den ska sÀljas. NÄgot fel pÄ originaldelarna kanske?
Tycker precis som du att det Ă€r verkligen mĂ€rkligt och beklĂ€mmande:rolleyes::(. Det Ă€r sĂ„klart helt ok att modifiera fritt och visa upp för eget bruk men vid försĂ€ljning nĂ€r man inte skriver nĂ„got om originaltavlan+visarna ska inkluderas sĂ„ Ă€r det nĂ„got som Ă€r galet. KĂ€nns som bortprioriterat p.g.a. nĂ„got man har pĂ„ lut. Dessutom, varför förvara originaltavlan i en annan fungerande klocka?. Han nĂ€mner ju inte ens att en fungerande klocka med originaltavlan skulle ingĂ„ frĂ„n första början men har Ă€ndrat i efterhand sedan min pĂ„tryckning. Även om det finns nĂ„got kosmetiskt fel pĂ„ urtavlan som en repa eller liknande sĂ„ lĂ„ter man den vara kvar i klockan och inkluderar den andra som bonus.

Min tolkning Àr att han ville fÄ en lÀttare försÀljning dÄ han tycker C022-tavlan "poppar" ut mer med sin gröna fÀrg och gör sig bÀttre med klockan. Sedan sÀlja stÄlversionen med originaltavlan vidare. Det sÄg sÄ ut......

Hur som helst fÄr man nu en extra klocka med originaltavlan+visare vilket inte Àr fy skam, utan all heder dÀr m.t.p. att han Àndrat sig =)
Andra hade kanske inte ens besvarat min pÄtryckning utan bara gör som de sjÀlva vill.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp