Ebay, sök pÄ nd limitsVad för butik var det du skickade exempel frÄn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ebay, sök pÄ nd limitsVad för butik var det du skickade exempel frÄn?
Jag Ängrar riktigt mycket att jag sÄlde den om jag ska vara Àrlig. SÄlde den för typ en tusenlapp eller nÄgot ocksÄ... Kaxigare klocka fÄr man leta efter och skicket var riktigt hÀrligt med det repiga glaset och fÀrgbortfallet. 5 visare pÄ samma pelare Àr inte att leka med heller!à h den nedre har jag ju velat ha.
Ser att du har fĂ„tt lite tips men just det jag har Ă€r frĂ„n Watchgecko och Ă€r av mĂ€rket Zuludiver. SĂ€ljs pĂ„ bland annat RoyalStraps om man vill ha en mer lokal sĂ€ljare. Se till att köpa ett som Ă€r i gummi och inte PU bara för de senare Ă€r inte sĂ„ sköna.Ăr det ett Citizen original band?
Ja, det torde stÀmma eftersom den har det Àldre ursprungliga boettlocket som inte fanns kvar 2001 och 1981 fanns ju inte klockan över huvud taget.Barnsligt förtjust i min aqualand, ler varje gÄng jag tittar pÄ den! Funderar pÄ nÀr den Àr tillverkad, stÀmmer juni 1991?
TackJa, det torde stÀmma eftersom den har det Àldre ursprungliga boettlocket som inte fanns kvar 2001 och 1981 fanns ju inte klockan över huvud taget.
Hur tolkar jag tillverkningsdatum pÄ min CO22?Citizen Serial Number 81107543
Movt. 1st made for sale in 1967
The 1st number of the serial number is '8' so 1968
The 2nd number is 1 [under the Seiko method we'd think January... However this is now thought to be wrong] it is the 2nd + 3rd number which is 1+1 = 11 so the Month is November
The watch was made in November 1968
Citizen Year:
Same year Method as the Seiko:
Citizen Year:
6 - 1996
7 - 1997
8 - 1998
9 - 1999
0 - 2000
1 - 2001
2 - 2002
3 - 2003
4 - 2004
5 - 2005
Citizen Month:
01 - January
02 - February
03 - March
04 - April
05 - May
06 - June
07 - July
08 - August
09 - September
10 - October
11 - November
12 - December
1996 mars mÄnad.Hur tolkar jag tillverkningsdatum pÄ min CO22?
630xxxx?
Du kan prova en reset!NÀr jag kollar pÄ alla bilder sÄ blir jag sÄ sugen pÄ att lÀmna in min CO22 pÄ felsökning.
Startar inte trots batteri byte.
Vad kan en felsökning gÄ loss pÄ?
NÀr kom den med skruvboett dÄ? Min Àr frÄn 98 och har det.1996 mars mÄnad.
Tack, trodde det skulle stÄ 03 för mars.1996 mars mÄnad.
Ăr det inte 86?1996 mars mĂ„nad.
JP2000 kom 1992 sĂ„ din Ă€r frĂ„n 86Ăr det inte 86?
Har lÀst att reissuen kom ca -99, men inte helt omöjligt -98... Har du en bild pÄ din baksida?NÀr kom den med skruvboett dÄ? Min Àr frÄn 98 och har det.
Om serienumret Àr 7-siffrigt, vilket de tidigare verkar ha, sÄ Àr det möjligt att det skulle stÄ x03 för mars, men med ditt serienummer Àr ju allt annat Àn mars omöjligt.Tack, trodde det skulle stÄ 03 för mars.
Tror -86orna oftast Ă€ven Ă€r mĂ€rkta med modellbeteckning CQ-1012 eller CQ-1063, samt att de oftast har 7-siffrigt serienummer, vad jag sett.Ăr det inte 86?
Har du en bild pÄ baksidan av en JP2000 frÄn -92?JP2000 kom 1992 sÄ din Àr frÄn 86
Jag har tre som jag tÀnkte lÀgga pÄ k&s men du kan ju fÄ första tjing.Tack.
Det blir nog ett sÄdant för denna veckopeng.
Jag har en -98 SN: 8N01xxHar lÀst att reissuen kom ca -99, men inte helt omöjligt -98...
PM till digJag har tre som jag tÀnkte lÀgga pÄ k&s men du kan ju fÄ första tjing.
Nej, lÀst pÄ flera sidor att JP2000 kom -92. Kommentera pÄ artikeln frÄn hodinkee har mycket infoHar du en bild pÄ baksidan av en JP2000 frÄn -92?
Ok, i sjÀlva artikeln var det ju en del förbryllande fel, sÄsom referensnummer "C0023", som han skrivit fel pÄ alla stÀllen..., och menat C023, fast egentligen Àr ju inte det heller referensnumretNej, lÀst pÄ flera sidor att JP2000 kom -92. Kommentera pÄ artikeln frÄn hodinkee har mycket info