Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad betyder CB för LCD?Aqualand Watch Co varianten Àr fake. Lackat gjutet vitmetall fodral, ingen djupsensor, miyota 2035 quartz analogt verk & CB för LCD. SÀljaren Äterbetalade 350. Analoga verket funkar efter rengöring & batteribyte. Lysmassan pÄ visarna & tavlan lyser starkare Àn nos Citizen Aquas! Fodralet ska blÀstras & lackas i nÄn kul fÀrg. Satte in kolfiber istÀllet för LCD.
Ăr mig veterligen endast möjligt genom att montera av visarna och Ă„termontera dem igen i rĂ€tt lĂ€ge.NĂ„gon som vet hur man synkar timvisaren med minutvisarn?
Vid minut 25 stÄr timvisarn korrekt.
Vill minnas att dom har vart korrekta i över ett Ă„r.. fĂ„r be KG fixa biffen dĂ„.Ăr mig veterligen endast möjligt genom att montera av visarna och Ă„termontera dem igen i rĂ€tt lĂ€ge.
Tack för tipsen! Har sjÀlv inge problem med passformen pÄ JP. Men tycker C02 ser lite smÀkrare ut pÄ nÄgot vis.Prova JP, C02* sitter bÀttre, flatare. JP funkar inte för mig iaf. C02* batteri finns överallt, packningar pÄ ebay. Delar gÄr att hitta men rÀtt svÄrt. Oftast Àr det kretskortet/moderkortet eller djupsensorn som e kass. De Àr ovanliga & mÄste bytas ihop. Finns rÀtt mÄnga fullt fungerande till salu & om man bara byter batteri i tid (battlÀckage sabbar ofta kretskortet) sÄ klarar de mÄnga Är...
Ja det kanske Àr lika bra att gÄ pÄ en Jp om den ska brukas.Funkar för dyk men dÄ passar kanske JP bÀttre? Standardpackning & finns delar om det skulle hÀnda nÄgot. Mitt C02* gÀng fÄr hÄlla sig pÄ land iaf. GÄr inte att trycktesta hÀrnere samt lite för mycket kÀrlek inblandat. Sensorn drar batteri som sjutton ocksÄ. Senaste köpen var packning för 250 samt kretskort+sensor 430 sÄ nu ska Titanenzon igÄng. Dagliga Àr en C023 frÄn -91.
Duger den som tilldelad materiel till danska attackdykare sÄ tÄl den nog all stryk du kan tÀnkas ge denBra, nu har jag nÀstan kollat igenom 100 sidor i den hÀr trÄden och kan inte hÄlla mig lÀngre. Jag kommer behöva köpa en Aqualand!
Har bara tvÄ funderingar,
1. TÄl den hÀr klockan lite stryk? Tanken Àr att ha den pÄ jobbet och risken för att den kommer fÄ lite smÀllar hÀr Ä dÀr ibland Àr överhÀngande. Kommer sjÀlvklart inte misshandla den totalt och jag vet att det inte Àr en G-shock.
2. Har en skx 007 som jobbarklocka idag. Ăr den för lik en aqualand och kommer jag tröttna?
Ur och Penn Àr bara ett klick ifrÄn just nu iallafall..
MÀktigt! Var inne pÄ att skaffa en Sinn UX innan jag ramlade över den hÀr trÄden. Och med tanke pÄ att denna Àr bra mycket billigare sÄ lutar det starkt Ät aqualandDuger den som tilldelad materiel till danska attackdykare sÄ tÄl den nog all stryk du kan tÀnkas ge den
Aqualand Àr stenhÄrd, som sagt sÄ anvÀnds den av Danska attackdykare, bl.a. den danska prinsen har burit en under sin tjÀnst som groda.Bra, nu har jag nÀstan kollat igenom 100 sidor i den hÀr trÄden och kan inte hÄlla mig lÀngre. Jag kommer behöva köpa en Aqualand!
Har bara tvÄ funderingar,
1. TÄl den hÀr klockan lite stryk? Tanken Àr att ha den pÄ jobbet och risken för att den kommer fÄ lite smÀllar hÀr Ä dÀr ibland Àr överhÀngande. Kommer sjÀlvklart inte misshandla den totalt och jag vet att det inte Àr en G-shock.
2. Har en skx 007 som jobbarklocka idag. Ăr den för lik en aqualand och kommer jag tröttna?
Ur och Penn Àr bara ett klick ifrÄn just nu iallafall..
Ska bli spÀnnande att se! Har lyckats hitta en JP som Àr pÄvÀg. Borde anlÀnda senare i veckan.Har ett gÀng som lÀggs ut hÀr i sept. C028 titan Enzo -89, C022 stÄl Enzo -92 nyskick, C023 Natulite Americas version -95 nyskick, C022 stÄl -90, C022 twotone -91, C022 twotone -87, C023 twotone -91.
Jag hade ett till min Aqualand som dock nu Ă€r sĂ„ld. Jag tyckte det var en stor förbĂ€ttring i förhallande till originalet. La inte mĂ€rke till att det skulle varit tunnare, men betydligt mjukare var det iaf. Jag rekommenderar den varmt om man gillar originalutseendet men vill ha nĂ„got bĂ€ttre.NĂ„gon som provat Bonettoâs variant (286) av originalgummit till Aqualand? Det mĂ„ste vara mjukare men ska ocksĂ„ enligt mĂ„tten vara betydligt tunnare.
Tack! BC-bandet ska ska tydligen vara smalare med sina 3 till 3,5mm tjocklek jÀmfört med originalbandets 3 till 5mm. Följsamheten Àr klart ett plus för original Àr ju stelt som en hockeypuck. Originalbandet Àr mÀrkligt nog nÄgot billigare om man köper det frÄn Tyskland.Jag hade ett till min Aqualand som dock nu Àr sÄld. Jag tyckte det var en stor förbÀttring i förhallande till originalet. La inte mÀrke till att det skulle varit tunnare, men betydligt mjukare var det iaf. Jag rekommenderar den varmt om man gillar originalutseendet men vill ha nÄgot bÀttre.
Vad Àr det för band och var köpte du det?
Ălskar denna