• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

97EB2B20-B967-4BA7-B062-75BE9C4CBE4D.jpeg
 

Urtyp

Audemars
Aqualand Watch Co varianten Àr fake. Lackat gjutet vitmetall fodral, ingen djupsensor, miyota 2035 quartz analogt verk & CB för LCD. SÀljaren Äterbetalade 350. Analoga verket funkar efter rengöring & batteribyte. Lysmassan pÄ visarna & tavlan lyser starkare Àn nos Citizen Aquas! Fodralet ska blÀstras & lackas i nÄn kul fÀrg. Satte in kolfiber istÀllet för LCD.
Vad betyder CB för LCD?
 

Sviberg

Breitling
Hej! Suget för att införskaffa en aqualand har nog nÄtt sin bristningsgrÀns. GÀrna med hÀrlig patina.

Men har hört att det ska vara svĂ„rt/dyrt att hitta delar, batterier och packningar till dom Ă€ldre C022. Är det bĂ€ttre att satsa pĂ„ den nya jp2000 eller gĂ„r det fortfarande att hĂ„lla liv i dom Ă€ldre?
 

Sviberg

Breitling
Prova JP, C02* sitter bÀttre, flatare. JP funkar inte för mig iaf. C02* batteri finns överallt, packningar pÄ ebay. Delar gÄr att hitta men rÀtt svÄrt. Oftast Àr det kretskortet/moderkortet eller djupsensorn som e kass. De Àr ovanliga & mÄste bytas ihop. Finns rÀtt mÄnga fullt fungerande till salu & om man bara byter batteri i tid (battlÀckage sabbar ofta kretskortet) sÄ klarar de mÄnga Är...
Tack för tipsen! Har sjÀlv inge problem med passformen pÄ JP. Men tycker C02 ser lite smÀkrare ut pÄ nÄgot vis.

SÄ om man fyndar en fungerande sÄ gÄr det att hÄlla den vid liv, trycktesta och bruka? Blir ju imo lite fel att ha en sÄdan toolig dykare om man inte vÄgar ta den till havet.
 

Sviberg

Breitling
Funkar för dyk men dÄ passar kanske JP bÀttre? Standardpackning & finns delar om det skulle hÀnda nÄgot. Mitt C02* gÀng fÄr hÄlla sig pÄ land iaf. GÄr inte att trycktesta hÀrnere samt lite för mycket kÀrlek inblandat. Sensorn drar batteri som sjutton ocksÄ. Senaste köpen var packning för 250 samt kretskort+sensor 430 sÄ nu ska Titanenzon igÄng. Dagliga Àr en C023 frÄn -91.
Ja det kanske Àr lika bra att gÄ pÄ en Jp om den ska brukas.
Men det lĂ„ter som det bĂ€sta alternativet Ă€r att köpa en av varje 👍 löser alla problem.

NÄgon som funderar pÄ att sÀlja?
 

Whiskwatch

Panerai
Bra, nu har jag nÀstan kollat igenom 100 sidor i den hÀr trÄden och kan inte hÄlla mig lÀngre. Jag kommer behöva köpa en Aqualand!

Har bara tvÄ funderingar,
1. TÄl den hÀr klockan lite stryk? Tanken Àr att ha den pÄ jobbet och risken för att den kommer fÄ lite smÀllar hÀr Ä dÀr ibland Àr överhÀngande. Kommer sjÀlvklart inte misshandla den totalt och jag vet att det inte Àr en G-shock.

2. Har en skx 007 som jobbarklocka idag. Är den för lik en aqualand och kommer jag tröttna?

Ur och Penn Àr bara ett klick ifrÄn just nu iallafall..
 

Sigurd

Cartier
Bra, nu har jag nÀstan kollat igenom 100 sidor i den hÀr trÄden och kan inte hÄlla mig lÀngre. Jag kommer behöva köpa en Aqualand!

Har bara tvÄ funderingar,
1. TÄl den hÀr klockan lite stryk? Tanken Àr att ha den pÄ jobbet och risken för att den kommer fÄ lite smÀllar hÀr Ä dÀr ibland Àr överhÀngande. Kommer sjÀlvklart inte misshandla den totalt och jag vet att det inte Àr en G-shock.

2. Har en skx 007 som jobbarklocka idag. Är den för lik en aqualand och kommer jag tröttna?

Ur och Penn Àr bara ett klick ifrÄn just nu iallafall..
Duger den som tilldelad materiel till danska attackdykare sĂ„ tĂ„l den nog all stryk du kan tĂ€nkas ge den 🙂

0C2672E4-48FA-4A4F-AA3F-C67495506ADF.jpeg
 

Bergets

Panerai
Bra, nu har jag nÀstan kollat igenom 100 sidor i den hÀr trÄden och kan inte hÄlla mig lÀngre. Jag kommer behöva köpa en Aqualand!

Har bara tvÄ funderingar,
1. TÄl den hÀr klockan lite stryk? Tanken Àr att ha den pÄ jobbet och risken för att den kommer fÄ lite smÀllar hÀr Ä dÀr ibland Àr överhÀngande. Kommer sjÀlvklart inte misshandla den totalt och jag vet att det inte Àr en G-shock.

2. Har en skx 007 som jobbarklocka idag. Är den för lik en aqualand och kommer jag tröttna?

Ur och Penn Àr bara ett klick ifrÄn just nu iallafall..
Aqualand Àr stenhÄrd, som sagt sÄ anvÀnds den av Danska attackdykare, bl.a. den danska prinsen har burit en under sin tjÀnst som groda.

och inte att förglömma sÄ har vÄr svenska konung, Àven burit en

Skärmavbild 2016-04-30 kl. 11.03.45.png
 

Sigurd

Cartier
NĂ„gon som provat Bonetto’s variant (286) av originalgummit till Aqualand? Det mĂ„ste vara mjukare men ska ocksĂ„ enligt mĂ„tten vara betydligt tunnare.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
NĂ„gon som provat Bonetto’s variant (286) av originalgummit till Aqualand? Det mĂ„ste vara mjukare men ska ocksĂ„ enligt mĂ„tten vara betydligt tunnare.
Jag hade ett till min Aqualand som dock nu Àr sÄld. Jag tyckte det var en stor förbÀttring i förhallande till originalet. La inte mÀrke till att det skulle varit tunnare, men betydligt mjukare var det iaf. Jag rekommenderar den varmt om man gillar originalutseendet men vill ha nÄgot bÀttre.
 

Sigurd

Cartier
Jag hade ett till min Aqualand som dock nu Àr sÄld. Jag tyckte det var en stor förbÀttring i förhallande till originalet. La inte mÀrke till att det skulle varit tunnare, men betydligt mjukare var det iaf. Jag rekommenderar den varmt om man gillar originalutseendet men vill ha nÄgot bÀttre.
Tack! BC-bandet ska ska tydligen vara smalare med sina 3 till 3,5mm tjocklek jÀmfört med originalbandets 3 till 5mm. Följsamheten Àr klart ett plus för original Àr ju stelt som en hockeypuck. Originalbandet Àr mÀrkligt nog nÄgot billigare om man köper det frÄn Tyskland.

Sen finns ju andra intressanta alternativ, typ Hirsch Pure som trots sin rena design Àr Ànnu flÀskigare med 4 till 5mm.
 
Topp