Tycker det passar rÀtt braTestar nytt band...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det passar rÀtt braTestar nytt band...
+1Hurra, vintertid... Att matcha digital och analog tid Àr nÀstan det roligaste som finns!
SÄ hÀr svarade jag pÄ frÄgan för drygt tvÄ Är sedan:Hur lÀnge hÄller batterierna pÄ era C022? Det kÀnns som jag behöver byta varje Är.
Nu fick jag byta batterier i somras. SÄ mer Àn 6 Är höll de iaf. Nu har jag visserligen en JP(?)-nÄnting-vad-de-nu-heter, men borde inte vara sÄ stor skillnad?Köpte en begagnad Aqualand för 4,5 Är sedan. Har inte behövt byta batteri Àn.
Dyker man med den kan batteriet lÀtt ta slut innan ett Är passerat.SÄ hÀr svarade jag pÄ frÄgan för drygt tvÄ Är sedan:
Nu fick jag byta batterier i somras. SÄ mer Àn 6 Är höll de iaf. Nu har jag visserligen en JP(?)-nÄnting-vad-de-nu-heter, men borde inte vara sÄ stor skillnad?
SÄ hÀr svarade jag pÄ frÄgan för drygt tvÄ Är sedan:
Nu fick jag byta batterier i somras. SÄ mer Àn 6 Är höll de iaf. Nu har jag visserligen en JP(?)-nÄnting-vad-de-nu-heter, men borde inte vara sÄ stor skillnad?
JP2000 hÄller nog lika lÀnge som andra moderna quartzur. De gamla C022/23 osv har 3 batterier och Àr kÀnda för att Àta batterier. Jag tÀnker bara att en gÄng per Är kÀnns vÀldigt ofta. BÄda mina Àr dock lika batterihungriga men vill kolla hur det Àr för er andra.Dyker man med den kan batteriet lÀtt ta slut innan ett Är passerat.
Desk diving, ja dÄ rÀcker batteriet lÀnge.
Jag har aldrig haft nÄgon C-modell och har just nu bara en JP som jag inte behövt byta batteri i Àn.JP2000 hÄller nog lika lÀnge som andra moderna quartzur. De gamla C022/23 osv har 3 batterier och Àr kÀnda för att Àta batterier. Jag tÀnker bara att en gÄng per Är kÀnns vÀldigt ofta. BÄda mina Àr dock lika batterihungriga men vill kolla hur det Àr för er andra.
LÄter rimligt att den drar mer batterier om man faktiskt anvÀnder alla funktioner!Dyker man med den kan batteriet lÀtt ta slut innan ett Är passerat.
Desk diving, ja dÄ rÀcker batteriet lÀnge.
Men visst har JP-modellerna ocksÄ flera batterier? Eller Àr det bara nÄt jag har gÄtt omkring och inbillat mig?JP2000 hÄller nog lika lÀnge som andra moderna quartzur. De gamla C022/23 osv har 3 batterier och Àr kÀnda för att Àta batterier. Jag tÀnker bara att en gÄng per Är kÀnns vÀldigt ofta. BÄda mina Àr dock lika batterihungriga men vill kolla hur det Àr för er andra.
Som jag har fattat det sÄ bytte man urverk 1992 nÀr JP2000 ersatte C022. De fick dÄ skruvat baklock, istÀllet för de 6 smÄ skruvarna, och ett batteri.LÄter rimligt att den drar mer batterier om man faktiskt anvÀnder alla funktioner!
Och ja, vÀrre strapatser Àn lite klassisk desk diving har jag aldrig utsatt min stackars klocka för...
Men visst har JP-modellerna ocksÄ flera batterier? Eller Àr det bara nÄt jag har gÄtt omkring och inbillat mig?
Som jag fattat det var det 1996-1997 som JP2000 ersatte C022.Som jag har fattat det sÄ bytte man urverk 1992 nÀr JP2000 ersatte C022. De fick dÄ skruvat baklock, istÀllet för de 6 smÄ skruvarna, och ett batteri.
Kan vara som du sÀger. Jag har sett bÄda uppgifterna. Med lite tur Àr det nÄn hÀr som vetSom jag fattat det var det 1996-1997 som JP2000 ersatte C022.
Du saknar en TTPostar lite bilder frÄn de veckor jag varit borta frÄn KS! Hoppas att ni fÄr en fin helg Aqualanders!
Det Àr mycket jag saknar!Du saknar en TT
Hmm. Just LCD-patina tycker jag gott att man kan ÄtgÀrda, kÀnns mer som underhÄll av funktioner Àn en kosmetisk grej. Vet inte om man fÄr skit frÄn puritaner?Jag funderar pÄ att byta LCD pÄ min Enzo. Vad tror ni, ska jag göra det? I övrigt Àlskar jag patinan!
Ăr det dyrt? Jag skulle inte avhĂ„lla mig av patinaskĂ€l.Jag funderar pĂ„ att byta LCD pĂ„ min Enzo. Vad tror ni, ska jag göra det? I övrigt Ă€lskar jag patinan!
32â eller 55â?Jag funderar pĂ„ att byta LCD pĂ„ min Enzo. Vad tror ni, ska jag göra det? I övrigt Ă€lskar jag patinan!
Man kanske bord slĂ„ till pĂ„ en projektor nĂ€r man Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng!32â eller 55â?
Jag hÄller med, det Àr mer underhÄll. Haha, det fÄr man vÀl alltid frÄn dem oavsett?Hmm. Just LCD-patina tycker jag gott att man kan ÄtgÀrda, kÀnns mer som underhÄll av funktioner Àn en kosmetisk grej. Vet inte om man fÄr skit frÄn puritaner?
Jag tror inte att det Ă€r speciellt dyrt faktiskt, tydligen ganska enkelt med.Ăr det dyrt? Jag skulle inte avhĂ„lla mig av patinaskĂ€l.
StÀl eller titan.PÄ tal om Enzo, nÄgon som har tips pÄ nÄgot speciellt att tÀnka pÄ? Villhöver en... Det jag kan komma att tÀnka pÄ Àr "guldigt" pÄ baksidan och inget fusk-PVD.
Titan Àr givet!StÀl eller titan.
VĂ€lj titan.
Jag hÄller med, det Àr mer underhÄll. Haha, det fÄr man vÀl alltid frÄn dem oavsett?
Jag tror inte att det Àr speciellt dyrt faktiskt, tydligen ganska enkelt med.