• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

🤿 Citizen's Aqualand...

Sigurd

Cartier
Jag var förbi samma butik igen och de är verkligen toppen, väldigt bra service.

De har originalgummin till C022 mfl och JP1010, länk till både JP1010 och C0 men de sista saknar ändlänkar. De servar, byter glas trycktestar m.m. om man vill också.

20230316_131630.jpg
20230316_131637.jpg

JP1010 med blå tavla fanns kvar idag med.

20230316_131323.jpg

Vad tar de för ett originalgummi till C022?

Bor inte längre kvar i Sthlm men vill minnas att de har ett kul utbud men mindre kul priser. Tog för något år sedan över 5000kr för en vanlig JP2000-08E vilket är minst sagt konstigt med tanke på att Ur&Penn-butiken ett par hundra meter bort tog hälften så mycket.

Staafen

Hombre murciélago
Vad tar de för ett originalgummi till C022?

Bor inte längre kvar i Sthlm men vill minnas att de har ett kul utbud men mindre kul priser. Tog för något år sedan över 5000kr för en vanlig JP2000-08E vilket är minst sagt konstigt med tanke på att Ur&Penn-butiken ett par hundra meter bort tog hälften så mycket.
Yes de har original med ståldetaljer. Inte billigt kanske men ok tror jag, 550kr.

Länk till både C0 och JP1010 1450kr men eftersom de inte har ändlänkar till C0-länken så blir det billigare.

De hade även fått tag på en gäng NOS tavlor till JP1010 i olika färger men alla var sålda nu.

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
Jag var förbi samma butik igen och de är verkligen toppen, väldigt bra service.

De har originalgummin till C022 mfl och JP1010, länk till både JP1010 och C0 men de sista saknar ändlänkar. De servar, byter glas trycktestar m.m. om man vill också.

20230316_131630.jpg
20230316_131637.jpg

JP1010 med blå tavla fanns kvar idag med.

20230316_131323.jpg
Mycket bra! Kanske ska unna mig ett nytt gummi till min C022. 😃

De har för övrigt lite schysta SEIKO också, SKX171 bl.a (sett den samla damm där de senaste fem åren) som inte är superlätt att hitta ny längre 👍🏼

foppa13

Cartier
Äntligen får man posta i den här tråden, har letat en lagom sliten tidig aqualand att ha som sommarklocka. När denna dök upp på k/s högg jag till, men det är en rejäl bit att ha på armen. Tror den kan bli bra med rätt band, vill gärna ha nått avsmalnande så den bärs lite mindre. Hittade ett fint canvas gjort av awstraps lite längre bak i tråden, sånt kan det kanske bli. Finns det annars nått skönt gummi som är avsmalnande?
IMG_20230316_155210.jpg

Staafen

Hombre murciélago
Äntligen får man posta i den här tråden, har letat en lagom sliten tidig aqualand att ha som sommarklocka. När denna dök upp på k/s högg jag till, men det är en rejäl bit att ha på armen. Tror den kan bli bra med rätt band, vill gärna ha nått avsmalnande så den bärs lite mindre. Hittade ett fint canvas gjort av awstraps lite längre bak i tråden, sånt kan det kanske bli. Finns det annars nått skönt gummi som är avsmalnande?
IMG_20230316_155210.jpg
Stort grattis! Det finns ett riktigt snyggt och bekvämt gummi från Strapcode. 👍🏼

Staafen

Hombre murciélago
Jag fick ett sms från Step In Watch Center att de har en begagnad JP1010 tvåton på länk med full lume tavla till salu för 2000kr om någon är sugen.

De skrev att de kan byta batteri, trycktesta och rengöra den innan försäljning inkluderat i priset. Jag kikade på den på plats och den är ju lite sliten men härlig. Kommer i box.

Jag fick en bild på sms men svårt att se på den.

700683183.jpg

Sigurd

Cartier
Jag fick ett sms från Step In Watch Center att de har en begagnad JP1010 tvåton på länk med full lume tavla till salu för 2000kr om någon är sugen.

De skrev att de kan byta batteri, trycktesta och rengöra den innan försäljning inkluderat i priset. Jag kikade på den på plats och den är ju lite sliten men härlig. Kommer i box.

Jag fick en bild på sms men svårt att se på den.

700683183.jpg

Var det inte någon här i tråden som för bara någon vecka sedan var ute efter just en full lume quartz-Aqualand?

Om de ändå kunde fotat klockan med något annat än ett Super Nintendo…

Staafen

Hombre murciélago
Var det inte någon här i tråden som för bara någon vecka sedan var ute efter just en full lume quartz-Aqualand?

Om de ändå kunde fotat klockan med något annat än ett Super Nintendo…

Det har jag missat isf.

Hahaha! Jag bad dem mejla bilder istället, tror den blev komprimerad.

Staafen

Hombre murciélago
Finns få saker som får en att känna sig som en dinosaurie som när man ser bilder på telefoner man en gång ägt och som man då tyckte ”det kan inte bli mer avancerat än så här” 😅
Hahaha ja det är sant faktiskt!

Jag har en lite rolig historia kring det. Min fru jobbade inom telecom när de började med surf i mobilen. Då sa jag "surf i mobilen kommer aldrig bli stort, det finns inte en chans". Till mitt försvar så var det på den tiden man fick styra en pil med en liten spak på mobilen. 😄

Aerospace

Panerai
Hahaha ja det är sant faktiskt!

Jag har en lite rolig historia kring det. Min fru jobbade inom telecom när de började med surf i mobilen. Då sa jag "surf i mobilen kommer aldrig bli stort, det finns inte en chans". Till mitt försvar så var det på den tiden man fick styra en pil med en liten spak på mobilen. 😄
Surfen är farlig i mobilen, i synnerhet när man får se @Staafen uppvigla med en massa jp1010.
Älskar den modellen då den har drag av Breitling Aerospace och ser väldigt starkt maskulin ut så jag borde köpa en och behålla resten av livet.

Någon här som testat ett Bonetto 286 på sin Aqualand? Jag har ett som legat länge som enligt säljaren på ebay skulle vara ett Bonetto. Jag känner mig dock tveksam pga det suddiga och sneda trycket av dekompressionstabellen. Gummiblandningen känns som Bonetto men det saknar den klassiska vaniljdoften som Bonetto brukar ha. Vad säger er erfarenhet? Bonetto eller inte?

B12A3D16-563B-4ADB-AA2F-3F87357E77FD.jpeg

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
Någon här som testat ett Bonetto 286 på sin Aqualand? Jag har ett som legat länge som enligt säljaren på ebay skulle vara ett Bonetto. Jag känner mig dock tveksam pga det suddiga och sneda trycket av dekompressionstabellen. Gummiblandningen känns som Bonetto men det saknar den klassiska vaniljdoften som Bonetto brukar ha. Vad säger er erfarenhet? Bonetto eller inte?

B12A3D16-563B-4ADB-AA2F-3F87357E77FD.jpeg
Jag har bara ett Bonetto utan tryck men det har åtminstone ett spänne med betydligt bättre finish.

Topp