• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag var förbi samma butik igen och de Àr verkligen toppen, vÀldigt bra service.

De har originalgummin till C022 mfl och JP1010, lÀnk till bÄde JP1010 och C0 men de sista saknar ÀndlÀnkar. De servar, byter glas trycktestar m.m. om man vill ocksÄ.

20230316_131630.jpg
20230316_131637.jpg


JP1010 med blÄ tavla fanns kvar idag med.

20230316_131323.jpg
Mycket bra! Kanske ska unna mig ett nytt gummi till min C022. 😃

De har för övrigt lite schysta SEIKO ocksĂ„, SKX171 bl.a (sett den samla damm dĂ€r de senaste fem Ă„ren) som inte Ă€r superlĂ€tt att hitta ny lĂ€ngre đŸ‘đŸŒ
 

foppa13

Cartier
Äntligen fĂ„r man posta i den hĂ€r trĂ„den, har letat en lagom sliten tidig aqualand att ha som sommarklocka. NĂ€r denna dök upp pĂ„ k/s högg jag till, men det Ă€r en rejĂ€l bit att ha pĂ„ armen. Tror den kan bli bra med rĂ€tt band, vill gĂ€rna ha nĂ„tt avsmalnande sĂ„ den bĂ€rs lite mindre. Hittade ett fint canvas gjort av awstraps lite lĂ€ngre bak i trĂ„den, sĂ„nt kan det kanske bli. Finns det annars nĂ„tt skönt gummi som Ă€r avsmalnande?
IMG_20230316_155210.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Äntligen fĂ„r man posta i den hĂ€r trĂ„den, har letat en lagom sliten tidig aqualand att ha som sommarklocka. NĂ€r denna dök upp pĂ„ k/s högg jag till, men det Ă€r en rejĂ€l bit att ha pĂ„ armen. Tror den kan bli bra med rĂ€tt band, vill gĂ€rna ha nĂ„tt avsmalnande sĂ„ den bĂ€rs lite mindre. Hittade ett fint canvas gjort av awstraps lite lĂ€ngre bak i trĂ„den, sĂ„nt kan det kanske bli. Finns det annars nĂ„tt skönt gummi som Ă€r avsmalnande?
IMG_20230316_155210.jpg
Stort grattis! Det finns ett riktigt snyggt och bekvĂ€mt gummi frĂ„n Strapcode. đŸ‘đŸŒ
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag fick ett sms frÄn Step In Watch Center att de har en begagnad JP1010 tvÄton pÄ lÀnk med full lume tavla till salu för 2000kr om nÄgon Àr sugen.

De skrev att de kan byta batteri, trycktesta och rengöra den innan försÀljning inkluderat i priset. Jag kikade pÄ den pÄ plats och den Àr ju lite sliten men hÀrlig. Kommer i box.

Jag fick en bild pÄ sms men svÄrt att se pÄ den.

700683183.jpg
 

Sigurd

Cartier
Jag fick ett sms frÄn Step In Watch Center att de har en begagnad JP1010 tvÄton pÄ lÀnk med full lume tavla till salu för 2000kr om nÄgon Àr sugen.

De skrev att de kan byta batteri, trycktesta och rengöra den innan försÀljning inkluderat i priset. Jag kikade pÄ den pÄ plats och den Àr ju lite sliten men hÀrlig. Kommer i box.

Jag fick en bild pÄ sms men svÄrt att se pÄ den.

700683183.jpg

Var det inte nÄgon hÀr i trÄden som för bara nÄgon vecka sedan var ute efter just en full lume quartz-Aqualand?

Om de ÀndÄ kunde fotat klockan med nÄgot annat Àn ett Super Nintendo

 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Var det inte nÄgon hÀr i trÄden som för bara nÄgon vecka sedan var ute efter just en full lume quartz-Aqualand?

Om de ÀndÄ kunde fotat klockan med nÄgot annat Àn ett Super Nintendo


Det har jag missat isf.

Hahaha! Jag bad dem mejla bilder istÀllet, tror den blev komprimerad.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Finns fĂ„ saker som fĂ„r en att kĂ€nna sig som en dinosaurie som nĂ€r man ser bilder pĂ„ telefoner man en gĂ„ng Ă€gt och som man dĂ„ tyckte ”det kan inte bli mer avancerat Ă€n sĂ„ hĂ€r” 😅
Hahaha ja det Àr sant faktiskt!

Jag har en lite rolig historia kring det. Min fru jobbade inom telecom nĂ€r de började med surf i mobilen. DĂ„ sa jag "surf i mobilen kommer aldrig bli stort, det finns inte en chans". Till mitt försvar sĂ„ var det pĂ„ den tiden man fick styra en pil med en liten spak pĂ„ mobilen. 😄
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Hahaha ja det Àr sant faktiskt!

Jag har en lite rolig historia kring det. Min fru jobbade inom telecom nĂ€r de började med surf i mobilen. DĂ„ sa jag "surf i mobilen kommer aldrig bli stort, det finns inte en chans". Till mitt försvar sĂ„ var det pĂ„ den tiden man fick styra en pil med en liten spak pĂ„ mobilen. 😄
Surfen Àr farlig i mobilen, i synnerhet nÀr man fÄr se @Staafen uppvigla med en massa jp1010.
Älskar den modellen dĂ„ den har drag av Breitling Aerospace och ser vĂ€ldigt starkt maskulin ut sĂ„ jag borde köpa en och behĂ„lla resten av livet.
 

bob_sthlm

Cartier
SĂ„ mĂ„nga visare, vad Ă€r klockan eg😅

Bytte batteri sjÀlv idag och sjÀlvklart flög den super lilla skruven Ät hel....te.

Drog fast baklocket och klockan funkar ÀndÄ, utan mini skruven.
FÄr gÄ förbi nÄn urmakare snart pÄ skruv jakt.
IMG_20230318_220320.jpg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
NÄgon hÀr som testat ett Bonetto 286 pÄ sin Aqualand? Jag har ett som legat lÀnge som enligt sÀljaren pÄ ebay skulle vara ett Bonetto. Jag kÀnner mig dock tveksam pga det suddiga och sneda trycket av dekompressionstabellen. Gummiblandningen kÀnns som Bonetto men det saknar den klassiska vaniljdoften som Bonetto brukar ha. Vad sÀger er erfarenhet? Bonetto eller inte?

B12A3D16-563B-4ADB-AA2F-3F87357E77FD.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
NÄgon hÀr som testat ett Bonetto 286 pÄ sin Aqualand? Jag har ett som legat lÀnge som enligt sÀljaren pÄ ebay skulle vara ett Bonetto. Jag kÀnner mig dock tveksam pga det suddiga och sneda trycket av dekompressionstabellen. Gummiblandningen kÀnns som Bonetto men det saknar den klassiska vaniljdoften som Bonetto brukar ha. Vad sÀger er erfarenhet? Bonetto eller inte?

B12A3D16-563B-4ADB-AA2F-3F87357E77FD.jpeg
Jag har bara ett Bonetto utan tryck men det har Ätminstone ett spÀnne med betydligt bÀttre finish.
 

Sigurd

Cartier
NÄgon hÀr som testat ett Bonetto 286 pÄ sin Aqualand? Jag har ett som legat lÀnge som enligt sÀljaren pÄ ebay skulle vara ett Bonetto. Jag kÀnner mig dock tveksam pga det suddiga och sneda trycket av dekompressionstabellen. Gummiblandningen kÀnns som Bonetto men det saknar den klassiska vaniljdoften som Bonetto brukar ha. Vad sÀger er erfarenhet? Bonetto eller inte?

B12A3D16-563B-4ADB-AA2F-3F87357E77FD.jpeg

Jag har ett Bonetto 286 (frĂ„n Zuludiver) och det luktar fortfarande pĂ„tagligt vanilj efter snart tvĂ„ Ă„r. BĂ„de spĂ€nne och keepers Ă€r blĂ€strade och har samma finish som boetten. Tabellen Ă€r tryckt rakt och prydligt pĂ„ min, likasĂ„ att ”N.D. limits” Ă€r tryckt centrerat pĂ„ översta gummidelen precis som pĂ„ originalet.

Finns ju mÄnga varianter av denna band som bÄde efterliknar och Àr betydligt mjukare Àn originalet sÄ det kÀnns ju lite tveksamt att det Àr ett Àkta Bonetto som du erbjuds.

Kolla ocksÄ om undersidan pÄ bandet har samma struktur som original. Bonetto har ocksÄ denna struktur sÄ Àr det slÀtt undertill eller ser annorlunda ut sÄ Àr frÄgan ur vÀrlden.
 
Topp