• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Nya gummin kom idag:)
image.jpg

Min första post hÀr, kul med alla Aqualands! Har en Aqualand frÄn början pÄ 90-talet som jag börjat anvÀnda igen efter mÄnga Är med Omega seamaster. Letar nu efter ett stÄlband att ersÀtta det nÄgot krÄngliga gummibandet, gÀrna ett Citizen band. NÄgon som har tips pÄ var man kan hitta?
12243896_10153237885734033_1903071470_n.jpg

NÄgon som har ett par guld/orangea visare till en Aqualand liggandes eller har nÄgon kontakt som har eller kan skaffa fram ett par.
Är pĂ„ jakt efter dessa:
aqualand4-e1351540231188.jpg

Har letat sönder mig pÄ nÀtet men utan resultat.

Min första post hÀr, kul med alla Aqualands! Har en Aqualand frÄn början pÄ 90-talet som jag börjat anvÀnda igen efter mÄnga Är med Omega seamaster. Letar nu efter ett stÄlband att ersÀtta det nÄgot krÄngliga gummibandet, gÀrna ett Citizen band. NÄgon som har tips pÄ var man kan hitta?

osÀker pÄ om det finns nÄgra citizenband som Àr 24mm, men du har ju alltid bukten ;)
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...24mm+bracele.TRS0&_nkw=24mm+bracelet&_sacat=0

NÄgon som har ett par guld/orangea visare till en Aqualand liggandes eller har nÄgon kontakt som har eller kan skaffa fram ett par.
Är pĂ„ jakt efter dessa:
aqualand4-e1351540231188.jpg

Har letat sönder mig pÄ nÀtet men utan resultat.

Antar att du letat efter donatorer ocksÄ? Annars har jag för mig att Tictac62 ev har lite delar till Aqualanden, kolla m hnm.

Polerade/Borstade min Bezel pÄ min gamla CO22 frÄn 86:) Pga för mÄnga repor.. Vad sÀger ni?

Bilagor

• IMG_2642[1].JPG
    IMG_2642[1].JPG
    76 KB · Visningar: 138
  • IMG_2603[1].JPG
    IMG_2603[1].JPG
    135.4 KB · Visningar: 135
men du ser vÀl hur den sÄg ut Före /efter.. allting Àr ju bÀttre Àn det dÀr!
Du mÄste vara helt förryckt som börjar polera och borsta ett vridringsinlÀgg:) Har aldrig sett pÄ maken. Efterbilden alltsÄ, sorry men det Àr ett enormt och beklagansvÀrt misstag du gjort och jag kommer aldrig, ALDRIG! förlÄta dig...

Jo du det fanns det. Du hade kunnat lÄta den va! Att sÀtta pÄ ny gör knappast saken bÀttre, du mÄste nu hitta en gammal med exakt samma patina. Stolleprov...
MÄste nog hÄlla med. KÀnns som nÄgot saknas nÀr den Àr borstad, lite som att ha en nakenhund utan pÀls dÄ allt det som gör en hund Àr borta :)
Hade du haft kvar den repig och jÀklig sÄ hade det varit som att ha en tuff luggsliten byracka dvs jÀkligt coolt ;)
Se om du inta kan hitta en ny bezel som du kör med ett par spadar grus i en cementblandare :)

osÀker pÄ om det finns nÄgra citizenband som Àr 24mm, men du har ju alltid bukten ;)
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...24mm+bracele.TRS0&_nkw=24mm+bracelet&_sacat=0
Jag var hos den lokala klockmeken och han var skeptisk till att hitta en som passar. Men man vill ju gÀrna hitta en som "tÀcker" hela vÀgen pÄ klockan sÄ som dom orginal banden hade till Aqualand. Men, det kanske bara var till senare modeller och inte 24mm?

12243896_10153237885734033_1903071470_n.jpg

Jag var hos den lokala klockmeken och han var skeptisk till att hitta en som passar. Men man vill ju gÀrna hitta en som "tÀcker" hela vÀgen pÄ klockan sÄ som dom orginal banden hade till Aqualand. Men, det kanske bara var till senare modeller och inte 24mm?

SjÀlvklart finns (fanns) det ett 24mm band som passar till original Aqualand:en.
DSCF0618.JPG

Förmodligen inte helt enkelt att hitta lÀngre men om du skall leta runt pÄ köp/sÀlj-sidorna sÄ Àr modellbeteckningen "14987".

//j

Hej alla!
Grymt forum!
Bidrar med mina tvÄ.

Jobbarklockan, lagom sliten. Har vÀl bytt armband ca sex gÄnger..
klocka.jpg

Och en sÄn hÀr. LÄnad bild, för min Àr pÄ service
jp1040titan.jpg

Kollar pĂ„ en till faktiskt, en promaster aqualand. Den med svart bezel. Åsikter om en sĂ„dan?

sprang över det hÀr nÀr jag letade metallband till min ny2300
http://www.benzing-versand.de/product_info.php/info/p112141_CITIZEN-Metallband-Aqualand-Classic.html
dock till en jp2000 (den nya) och inte till en c02nÄnting, nÄn som vet mer kanske kan sÀga om det passar eller inte

Tillbaka
Topp