En liten anekdot med anknytning till Enzo.
Ăr pĂ„ Maldiverna med familjen och knatar in pĂ„ öns dykshop för att se vad de tar för ett dyk (50kr för en flaska vatten skvallrar om att det nog Ă€r i de övre regionerna)
I affÀren stÄr en hipp lokalbo som förmodligen just sett point break (originalet avses). Han upplyser mig om att det kostar 500 för dyk, 250 för bÄthyra och 250 för utrustning. FrÄgar hur mÄnga dyk som ingÄr i turen, fÄr svaret ett...
Försöker vara lite putslustig och sÀger att jag har utrustning och pekar pÄ min Enzo, ynglingen sÀger dÄ "vad Àr det dÀr?" DÀr gick ridÄn för mig.
Jag kunde inte hÄlla mig utan sa att det Àr en riktig dykklocka (mot hans Suntoo) som man fÄr nÀr man tar bÄde Naui och Padi pÄ 90-talet under tiden man gör vÀrnplikt i kalla Sverige. Desutom med uppdyk i november utan torrdrÀkt och som uppvÀrmning armhÀvningar med dubbelflaskor (allt sant utom att jag fick klockan dÄ). SÄ jag ber honom visa en Àldre herre (fyller 40 om ett par dar) lite respekt dÄ jag förmodligen dykt sen innan han var pÄtÀnkt.
Men mest konfunderad blir han nÀr jag ber honom se filmen det stora blÄ och Äterkomma nÀr han insett vad en Enzo Àr och att den gör Ättor runt en Suntoo, i min bok iaf
#krÀnktenzoÀgareoch förtiokris