• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Jaspero

Omega
Ny Aqualand, JP1098-17e. LÀr knappast fÄ samma ikoniska status som dess föregÄngare men jag bÀr hellre den hÀr pÄ stranden med kidsen Àn kan gamla C022. Lite förvÄnad (eller dÄlig research) över den ljusblÄ/turkos lumen men den lyser starkt nog att fungera som sÀnglampa enligt min fru...
1FC8EE20-F12F-4CBF-9810-AE906C30CB7B.jpeg
Har du en bild pÄ lumen? :)
 

Pikeeater

Breitling
Nu har jag fyllt min box med Citizen dykare. Den lÀngst upp till vÀnster Àr min första. En windsurfing D 060 köpt i början pÄ 90-talet. TvÄan frÄn vÀnster nedre raden min andra frÄn 97 Àr defekt trots att den visar rÀtt tid bÄde digitalt och analogt.
Blinkar ER i nedre displayen. Verkar inte gÄ att ÄtgÀrda inom rimliga kostnader.
Önskar mig nu en JP 2004...och förstĂ„s en ENZO, hmm
DSC_0412.JPG
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Detta har utan tvekan blivit min favorit-Aqualand och den klocka som bÀrs mest nÀst efter min Squale 1521. Det Àr inte det smidigaste med fem visare pÄ samma axel nÀr man ska lÀsa av tiden, speciellt inte i dÄligt ljus, men det ser sÄ sjukt kaxigt ut.
PSX_20180711_162540.jpg
 

Oktogon

Panerai
NÄgon som har koll pÄ vart/om man kan fÄ tag pÄ en jp2000/jp2004 i butik i StockholmsomrÄdet? Ur och Penn har ju slutsÄlt. Vill in i Aqualand-djungeln innan jag Äker pÄ semester!
 

Pontus M

Omega
NÄgon som har koll pÄ vart/om man kan fÄ tag pÄ en jp2000/jp2004 i butik i StockholmsomrÄdet? Ur och Penn har ju slutsÄlt. Vill in i Aqualand-djungeln innan jag Äker pÄ semester!

Ur&Penn Àr ju AD för Citizen sÄ om nÄgon ska ha dem till försÀljning i fysisk butik sÄ Àr det dom. Annars fÄr du söka pÄ diverse onlinebutiker.

JP2000 (stÄl) finns fortfarande att köpa ny pÄ internet men JP2004 (stÄl/guld) har slutat tillverkats och Àr dÀrför inte möjlig att köpa ny lÀngre, du fÄr stÀlla hoppet till att finna denna begagnad i nyskick.

Lycka till med jakten, de Àr lÀtt vÀrt besvÀret!
 

Oktogon

Panerai
Ur&Penn Àr ju AD för Citizen sÄ om nÄgon ska ha dem till försÀljning i fysisk butik sÄ Àr det dom. Annars fÄr du söka pÄ diverse onlinebutiker.

JP2000 (stÄl) finns fortfarande att köpa ny pÄ internet men JP2004 (stÄl/guld) har slutat tillverkats och Àr dÀrför inte möjlig att köpa ny lÀngre, du fÄr stÀlla hoppet till att finna denna begagnad i nyskick.

Lycka till med jakten, de Àr lÀtt vÀrt besvÀret!
Tack sÄ mycket för svar!
 
Topp