Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ska larmet ljuda och klockan vibrera om man hÄller in knappen lÀngst upp till vÀnster ?Min första Aqualand (inhandlades i början pÄ 80-talet. Funkar fint Àn i dag)
Tror det skall vara ett pip följt av ett dubbelpip alt bara ett dubbelpipSka larmet ljuda och klockan vibrera om man hÄller in knappen lÀngst upp till vÀnster ?
DÄ Àr min aqualand defekt =) inga ljud hÀr inte.Tror det skall vara ett pip följt av ett dubbelpip alt bara ett dubbelpip
Ska larmet ljuda och klockan vibrera om man hÄller in knappen lÀngst upp till vÀnster ?
Vibrera???Ska larmet ljuda och klockan vibrera om man hÄller in knappen lÀngst upp till vÀnster ?
Ne jag vet inte , frÄgade juhVibrera???
Ahaa, förstod det som att din faktiskt gjorde det. Sorry!Ne jag vet inte , frÄgade juh
En bra trippel
Yes. Min första kommer frÄn step-in pÄ Drottninggatan.90-tals nostalgi pÄ hög nivÄ. Haft den lÀngst till höger samt den i mitten (utan gulddetaljer).
Step-in i Sthlm var butiken man vÀnde sig till om man ville ha en Citizen-dykare!
Det stÀmmer bra butiken finns kvar en i dag men lite större90-tals nostalgi pÄ hög nivÄ. Haft den lÀngst till höger samt den i mitten (utan gulddetaljer).
Step-in i Sthlm var butiken man vÀnde sig till om man ville ha en Citizen-dykare!
Vart hittar man en liknande lÀnk som denna? NÄgra bra tips?C022 i finvÀdret idag. Kul att skuggorna pÄ "D M" blev sÄ skarpa att det ser ut som det stÄr "DD MM"...
Denna följde med nÀr jag köpte klockan, den Àr dock inte original. Man kan se pÄ bilden att det filats lite pÄ mittenbiten i första lÀnken efter Àndbiten för att fÄ den att passa, ser likadant ut i andra Ànden.Vart hittar man en liknande lÀnk som denna? NÄgra bra tips?
Vibrera???
Nytillskott i Aqualand-samlingen, analog AL0000 (om jag har tolkat ref. rÀtt, annars fÄr nÄgon korrigera).
Gott! Tack för det och tack för info om ref.Grattis till tillskottet, de Àr riktigt lÀckra! Det stÀmmer din referens Àr AL0000-04E.
Lite uppföljning pÄ den taskiga C022:an jag köpte för ett tag sen. Nu har klockan varit inne hos Halmstad Urmakeri som gjorde ett utomordentligt bra jobb med den. Nya packningar i glas, krona, pushers och boettlock, nya batterier, ny skruv till boettlocket och trycktest. Var det vÀrt att lÀgga alla pengar pÄ att fixa till ett exemplar i det hÀr skicket? Kanske inte, men samtidigt hade det varit trÄkigt om en sÄn ikon vara hade hamnat i en lÄda och aldrig sett dagens ljus igen. Nu har jag en fullt fungerande och dyktÀt (inte för att jag kommer att dyka med den, men kanske bada i alla fall) klocka som jag tycker Àr riktigt hÀftig.Fick hem en C022 idag som jag kÀnner att jag blivit lite blÄst pÄ. Det Àr ju inga pengar att tala om men det Àr mest störigt. Allt stÀmde bra överens med annonsen tills jag vÀnde pÄ klockan och fick se det hÀr:
Packningen Àr klÀmd och det saknas en skruv. FrÄgan Àr hur det ser ut under locket, har inte vÄgat öppna och kolla Àn. I övrigt sÄ fungerar den som den ska men den indikerar att det Àr dags för batteribyte. Eftersom jag ÀndÄ fÄr lÀmna in den för batteribyte sÄ Àr ju frÄgan om de kan fixa det andra ocksÄ och vad det kommer att kosta. Finns det ens delar att fÄ tag pÄ och var lÀmnar man in den? Bor i Halmstad sÄ det finns inte massor med stÀllen att gÄ till hÀr.
Bilden i annonsen var ju jÀkligt taktiskt beskuren:
Lite uppföljning pÄ den taskiga C022:an jag köpte för ett tag sen. Nu har klockan varit inne hos Halmstad Urmakeri som gjorde ett utomordentligt bra jobb med den. Nya packningar i glas, krona, pushers och boettlock, nya batterier, ny skruv till boettlocket och trycktest. Var det vÀrt att lÀgga alla pengar pÄ att fixa till ett exemplar i det hÀr skicket? Kanske inte, men samtidigt hade det varit trÄkigt om en sÄn ikon vara hade hamnat i en lÄda och aldrig sett dagens ljus igen. Nu har jag en fullt fungerande och dyktÀt (inte för att jag kommer att dyka med den, men kanske bada i alla fall) klocka som jag tycker Àr riktigt hÀftig.
Totalt sÄ gick kalaset pÄ 2400kr (inköp + reparation) plus kostnaden för nya batterier. Det senare rÀknar jag inte in för det mÄste man ÀndÄ göra vartannat Är. Det Àr ju inga stora summor vi pratar om Àven om det Àr mer Àn vad klockan Àr vÀrd. Jag tycker ÀndÄ att det var vÀrt det för att bevara den.Vad gick det pÄ
med rep kostnad ?
//Simon