• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Blev visst mÄnga Aqualandar i dag
20230211_155440.jpg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
MĂ„nga trevliga TT men blir fundersam kring deras boett. Upplever boetten pĂ„ min Ă€r lite mer ”straight” och mörkare Ă€n andra. En del TT jag har sett verkar vara mycket rundare osv. NĂ€r gjorde man dessa Ă€ndringar osv?
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
MĂ„nga trevliga TT men blir fundersam kring deras boett. Upplever boetten pĂ„ min Ă€r lite mer ”straight” och mörkare Ă€n andra. En del TT jag har sett verkar vara mycket rundare osv. NĂ€r gjorde man dessa Ă€ndringar osv?
Jag hÄller med, jag upplever ocksÄ de Àldre som kantigare/skarpare Àven innan de bytte boettform och baklock. Min frÄn 1995 tycker jag har skarpa linjer. HÀr bredvid en stÄl frÄn 1990 och titan frÄn 1987.

2022_1207_10160800-01-02.jpeg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag hÄller med, jag upplever ocksÄ de Àldre som kantigare/skarpare Àven innan de bytte boettform och baklock. Min frÄn 1995 tycker jag har skarpa linjer. HÀr bredvid en stÄl frÄn 1990 och titan frÄn 1987.

2022_1207_10160800-01-02.jpeg
Grym trio och kantigare var bĂ€ttre beskrivet😍 alltsĂ„ kvarstĂ„r frĂ„gan nĂ€r förĂ€ndringarna skedde
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Grym trio och kantigare var bĂ€ttre beskrivet😍 alltsĂ„ kvarstĂ„r frĂ„gan nĂ€r förĂ€ndringarna skedde
Tack! Enzon Àr sÄld nu men har en till frÄn samma Är.

Bra frÄga! Jag sÄlde en frÄn tidigt 1997 (samma Är som boetten byttes) med nya baklocket och boetten men Àven den var skarp sÄ gissar att det var strax efter det?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tack! Enzon Àr sÄld nu men har en till frÄn samma Är.

Bra frÄga! Jag sÄlde en frÄn tidigt 1997 (samma Är som boetten byttes) med nya baklocket och boetten men Àven den var skarp sÄ gissar att det var strax efter det?
Hmm spÀnnande
 Tycker de Àldre Àr lite charmigare och speciellt med lagom slitage. Vilken gillar du egentligen mest? Ser att du har Àgt i princip dem flesta.
Ja jag blev lite fundersam. Trodde att du tyckte att de andra var lite gay. 😄 NÀÀ nu tramsar jag bara. FörlĂ„t! 😁
Nu var det inte jag som sa det 😂
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hmm spÀnnande
 Tycker de Àldre Àr lite charmigare och speciellt med lagom slitage. Vilken gillar du egentligen mest? Ser att du har Àgt i princip dem flesta.

Nu var det inte jag som sa det 😂
Jag har inte Àgt sÄ mÄnga nya faktiskt. Föredrar de Àldre men det Àr vÀl en smaksak antar jag, alla Àr ju trevliga.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag har inte Àgt sÄ mÄnga nya faktiskt. Föredrar de Àldre men det Àr vÀl en smaksak antar jag, alla Àr ju trevliga.
Nice! Vore kul med en Enzo men fÄr se om det blir ett köp. Nu ska jag jag bara jaga rÀtt pÄ ett par trevliga band. Helst nÄgot som passar till det mesta, typ grön eller beige.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Nice! Vore kul med en Enzo men fÄr se om det blir ett köp. Nu ska jag jag bara jaga rÀtt pÄ ett par trevliga band. Helst nÄgot som passar till det mesta, typ grön eller beige.
Kan rekommendera Watchwears Nylon velcro om du Àr öppen för nÄgot lite annorlunda. Finns i grön, khaki, svart, blÄ. Mycket bekvÀmt och prisvÀrt.
20230205_143205-01.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Detta FKM-band Àr jag lite nyfiken pÄ till sommaren. Aldrig testat nÄgot frÄn Baraband.se. NÄgon som har erfarenheter?

 

PAB

Breitling
Jag har tvÄ stycken NOS C022 pÄ vÀg till mig i posten. En kÀnd urmakare som har haft dem i sitt skÄp, batteribyte med jÀmna mellanrum. Endast klockorna med hangtags. Möjligen bruksanvisning pÄ svenska, urmakaren trodde sig kanske ha. Jag Àr osÀker pÄ remmarna om de Àr ursprungliga eller inte, jag har sett bÄde remmar med N.D.LIMITS uppe nÀra uret och remmar utan denna detalj. Kanske bÄda fanns i olika delar av vÀrlden? Beklagar men har inga bra bilder Ànnu, denna fÄr duga:
 

Bilagor

  • thumbnail_IMG_6507.jpg
    thumbnail_IMG_6507.jpg
    38 KB · Visningar: 10

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har tvÄ stycken NOS C022 pÄ vÀg till mig i posten. En kÀnd urmakare som har haft dem i sitt skÄp, batteribyte med jÀmna mellanrum. Endast klockorna med hangtags. Möjligen bruksanvisning pÄ svenska, urmakaren trodde sig kanske ha. Jag Àr osÀker pÄ remmarna om de Àr ursprungliga eller inte, jag har sett bÄde remmar med N.D.LIMITS uppe nÀra uret och remmar utan denna detalj. Kanske bÄda fanns i olika delar av vÀrlden? Beklagar men har inga bra bilder Ànnu, denna fÄr duga:
LĂ€ckert! Bra hittat đŸ˜đŸ‘đŸŒ
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag har tvÄ stycken NOS C022 pÄ vÀg till mig i posten. En kÀnd urmakare som har haft dem i sitt skÄp, batteribyte med jÀmna mellanrum. Endast klockorna med hangtags. Möjligen bruksanvisning pÄ svenska, urmakaren trodde sig kanske ha. Jag Àr osÀker pÄ remmarna om de Àr ursprungliga eller inte, jag har sett bÄde remmar med N.D.LIMITS uppe nÀra uret och remmar utan denna detalj. Kanske bÄda fanns i olika delar av vÀrlden? Beklagar men har inga bra bilder Ànnu, denna fÄr duga:
Stort grattis!

Det Àr sÀkert bara bilden men vad runda de sÄg ut i formerna. Du har inga bilder pÄ baklocken?
 

BAAL

Omega
2-Faktor
God afton,

Kan man kliva in hÀr med sÄna hÀr nymoderniteter?
KÀnns grymt kul med en Aqualand, har inte haft nÄgon pÄ sÀkerligen 10- 12 Är.

Iaf, kvÀllen bjuckar pÄ landskamp mellan NederlÀnderna och Kroatien i FIFA 23 och i vanlig ordning fÄr jag stryk av min 9- Äring.

Trevlig kvÀll.

/B
78E026C8-2284-47DE-83A0-7A570409976D.jpeg
 
Topp