• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

20230216_103413-01.jpeg

CO28

Förra ”Aqualandperioden” jag hade sĂ„ frĂ„gade jag hur man kan bestĂ€mma bla tillverkningsĂ„r pĂ„ en Aqualand. FrĂ„gade ocksĂ„ efter nĂ„n sida eller plats dĂ€r man kan hitta information om de olika modellerna, tex vad gĂ€ller förĂ€ndringar frĂ„n föregĂ„ende modell och produktionstal.
Eftersom jag med Älderns rÀtt har minne som en dement guldfisk frÄgar jag igen!
KÀnns som att Aqualandintresset ev kommit för att stanna nu och eftersom jag Àr notorisk kalenderbitare tycker jag det Àr intressant att grotta ner mig inför den kommande jakten.
- Uppskattar alla tips om var man lÀsa om de hÀr klockorna, forum och liknande. Givetvis Àven bra inköpsstÀllen!
Det hÀr Àr baksidan pÄ den jag köpt nyss:

23F64905-A97C-4E43-94B0-1ECC0FB82119.jpeg

Nördar:

Jag lÄnar trÄden för en relaterad frÄga. Finns den runda promastern utan djupmÀtare med quartz och full lume?

Prövade Aqualanden idag och gillar den, men kommer ÀndÄ dyka med bottomtimer och vetifan om jag kan ha en klocka som bÀr sÄ stort till vardags.

Nördar:

Jag lÄnar trÄden för en relaterad frÄga. Finns den runda promastern utan djupmÀtare med quartz och full lume?

Prövade Aqualanden idag och gillar den, men kommer ÀndÄ dyka med bottomtimer och vetifan om jag kan ha en klocka som bÀr sÄ stort till vardags.

Menar du en JP1010-00W? Kan vara knepig att fÄ tag pÄ. Har djupmÀtare som (nÀstan) alla andra Aqualand men den Àr mindre Àn den pÄ de klassiska modellerna.

01864BE4-834B-4DD1-8280-19D997E96C98.jpeg

@-RI- grymma bilder som vanligt! Blivit lite sugen pĂ„ en aqualand igen (5-6ggn
) och kanske blir det ett köp imorgon lokalt. Gillar egentligen de Ă€ldres tunnhet mer men smidigt med ny med för samma pris typ đŸ€“
HÀrligt, klart du ska ha en Aqualand! KlÀmde sjÀlv pÄ en ny idag hos Ur&Penn. Kassörskan gav mig 10% rabatt pÄ det redan rabatterade priset 2998:-

Alltid skönt med en modern Aqualand. Skulle tex aldrig bada med min Enzo Àven om den sÀkert klarar det galant, inte vÀrt risken.

HÀrligt, klart du ska ha en Aqualand! KlÀmde sjÀlv pÄ en ny idag hos Ur&Penn. Kassörskan gav mig 10% rabatt pÄ det redan rabatterade priset 2998:-

Alltid skönt med en modern Aqualand. Skulle tex aldrig bada med min Enzo Àven om den sÀkert klarar det galant, inte vÀrt risken.

Jag fick ett presentkort frĂ„n mitt jobb att anvĂ€nda pĂ„ nĂ„got lokalt företag sĂ„ skulle landa pĂ„ 2.5k vilket kĂ€nns prisvĂ€rt för en sĂ„dan kultklocka! Men funderar Ă€ven pĂ„ en Ny0141 eller en casiooak (oak hatar jag halvt iof men tror den kolsvarta gillas Ă€ndĂ„ mer Ă€n övriga jag provat
) đŸ€“

Oavsett nog bra stödja lokal shopping lite innan det gĂ„r under, Ur&Penn Ă€r vĂ€ll inte bĂ€st i vĂ€rlden men mitt lokala Ă€r vĂ€ldigt trevliga ha att göra med iaf 🙂

@-RI- grymma bilder som vanligt! Blivit lite sugen pĂ„ en aqualand igen (5-6ggn
) och kanske blir det ett köp imorgon lokalt. Gillar egentligen de Ă€ldres tunnhet mer men smidigt med ny med för samma pris typ đŸ€“
SÄ kul! Jag har en tendens att faktiskt behÄlla mina Àldre klockor lÀngre Àn vad gör med nya. Troligtvis för att dessa handlas med omsorg. Oavsett vad sÄ blir det sÀkert jÀttebra.

Det blev en aqualand idag, fick 10% rabatt om jag blev medlem iaf (@-RI-) sÄ landade typ pÄ 2000k med mitt presentkort. PrisvÀrt!

Var rĂ€tt sugen pĂ„ den svarta med lumetavlan med men fick bli standard Ă€ndĂ„ tillslut, kommer Ă€ga den svarta i sin tid Ă€r jag dock rĂ€tt sĂ€ker pĂ„. Gummit pĂ„ de nya Ă€r ju dock sĂ„ mkt skönare 😅
4F9B7D9B-6079-42FC-9D6E-05A0EC73A769.jpeg

Bara till att bestĂ€lla ett Velcro frĂ„n watchwear nu 🙂

Det blev en aqualand idag, fick 10% rabatt om jag blev medlem iaf (@-RI-) sÄ landade typ pÄ 2000k med mitt presentkort. PrisvÀrt!

Var rĂ€tt sugen pĂ„ den svarta med lumetavlan med men fick bli standard Ă€ndĂ„ tillslut, kommer Ă€ga den svarta i sin tid Ă€r jag dock rĂ€tt sĂ€ker pĂ„. Gummit pĂ„ de nya Ă€r ju dock sĂ„ mkt skönare 😅
4F9B7D9B-6079-42FC-9D6E-05A0EC73A769.jpeg

Bara till att bestĂ€lla ett Velcro frĂ„n watchwear nu 🙂
Bra köp, verkligen prisvĂ€rt! Velcro frĂ„n Watchwear Ă€r ett mĂ„ste, riktigt bekvĂ€mt 🙂

NÄgon som vet om boetten Àr ljusare i metallen pÄ den hÀr varianten jÀmfört med originalet? Har efterfrÄgat pris pÄ att bara köpa lÀnken och vÀntar pÄ Äterkoppling. Kommer se mÀrkligt ut om lÀnk och boett inte matchar hyfsat.

1676741220213.png

NÄgon som vet om boetten Àr ljusare i metallen pÄ den hÀr varianten jÀmfört med originalet? Har efterfrÄgat pris pÄ att bara köpa lÀnken och vÀntar pÄ Äterkoppling. Kommer se mÀrkligt ut om lÀnk och boett inte matchar hyfsat.

1676741220213.png
Jag tror att de har en annan ytbehandling eller vad man ska sÀga men Àr inte helt sÀker.

1676741220213.png

Kollade det idag dĂ„ jag provade den med, jag tyckte den sĂ„g nĂ„gog ljusare ut tyvĂ€rr. LĂ€nken kĂ€ndes lite b med, min högst personliga Ă„sikt sĂ„ inget jag skulle betala mkt för 🙃

Tillbaka
Topp