• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Back in black
20230201_204930-01.jpeg

Vet nÄgon om detta stÀmmer?:

PĂ„ de gamla C0XX-modellerna sĂ„ kan man tydligen stĂ€lla in ljudindikering, alltsĂ„ ett ”pip”, som lĂ„ter varje hel timme sĂ„ som pĂ„ mĂ„nga digitala klockor. I normallĂ€get (tidsvisning) sĂ„ trycker man in den övre vĂ€nstra och övre högra knappen samtidigt varpĂ„ ett bekrĂ€ftelseljud ska höras. Nu ska funktionen för ljudindikering för varje timme vara pĂ„. Gör om proceduren för att stĂ€nga av funktionen.

Jag har ingen C0XX-modell och det funkar inte pÄ de nyare JP-modellerna. Inget revolutionerande med detta förstÄs men vore kul om nÄgon kunde testa.
Jag har för mig att jag haft pÄ det tidigare men kan testa.

Vet nÄgon om detta stÀmmer?:

PĂ„ de gamla C0XX-modellerna sĂ„ kan man tydligen stĂ€lla in ljudindikering, alltsĂ„ ett ”pip”, som lĂ„ter varje hel timme sĂ„ som pĂ„ mĂ„nga digitala klockor. I normallĂ€get (tidsvisning) sĂ„ trycker man in den övre vĂ€nstra och övre högra knappen samtidigt varpĂ„ ett bekrĂ€ftelseljud ska höras. Nu ska funktionen för ljudindikering för varje timme vara pĂ„. Gör om proceduren för att stĂ€nga av funktionen.

Jag har ingen C0XX-modell och det funkar inte pÄ de nyare JP-modellerna. Inget revolutionerande med detta förstÄs men vore kul om nÄgon kunde testa.
TvÄ tydliga pip exakt 22.00.

FĂ„tt hem bandet frĂ„n @Anders W och det kĂ€nns supertrevligt! TĂ€nkte montera CitizenspĂ€nnet men stötte pĂ„ patrull nĂ€r jag skulle ha loss ”piggen”. Som bekant gĂ„r det en metallcylinder genom gummibandet och sĂ„klart sitter sprinten fast runt den 😅

Inte hunnit fundera klart hur jag ska gÄ tillvÀga Àn men lutar vÀl att jag kapar cylindern dÀr i mitten sÄ jag fÄr loss piggen. Tror det blir svÄrt att ta avlÀgsna hela cylindern utan att bandet stryker med.

Klockan Àr fortfarande pÄ U&P sÄ tyvÀrr inga bilder med bandet Ànnu.

F8B52601-53F6-4A70-A311-9FFBA2A388C9.jpeg

Bilagor

• 2755A746-F0FA-4A68-ACAA-97E981BFEDAB.jpeg
    2755A746-F0FA-4A68-ACAA-97E981BFEDAB.jpeg
    642.4 KB · Visningar: 6
  • 852AFBFA-66FE-41C0-99EF-4845BC5D4E31.jpeg
    852AFBFA-66FE-41C0-99EF-4845BC5D4E31.jpeg
    532.9 KB · Visningar: 6
FĂ„tt hem bandet frĂ„n @Anders W och det kĂ€nns supertrevligt! TĂ€nkte montera CitizenspĂ€nnet men stötte pĂ„ patrull nĂ€r jag skulle ha loss ”piggen”. Som bekant gĂ„r det en metallcylinder genom gummibandet och sĂ„klart sitter sprinten fast runt den 😅

Inte hunnit fundera klart hur jag ska gÄ tillvÀga Àn men lutar vÀl att jag kapar cylindern dÀr i mitten sÄ jag fÄr loss piggen. Tror det blir svÄrt att ta avlÀgsna hela cylindern utan att bandet stryker med.

Klockan Àr fortfarande pÄ U&P sÄ tyvÀrr inga bilder med bandet Ànnu.

F8B52601-53F6-4A70-A311-9FFBA2A388C9.jpeg
Jag har för mig att man kan trycka ut tuben ganska lÀtt eller sitter den hÄrt pÄ din?

VĂ€nner, vart köper man ett nytt gummi i samma stil som originalet, till sin Aqualand? Vill alltsĂ„ ha med ND-limits och metalldetaljer om möjligt 😃

Tillbaka
Topp