• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SBGJ003 Àr för hög, sÄ jag sÄlde den. Ingen gigant men jag störde mig pÄ höjden. Förslag pÄ annan rolig Hi-beat eller spring drive som Àr runt 40mm och tunnare mottages tacksamt!
sbgh037 ovan samt de andra 3 versionerna Àr riktigt bra samt tunnare Àn sbgj001/003.

Du mĂ€rker direkt om en klocka Ă€r magnetiserad. Magnetiserade klockor rusar rejĂ€lt. Finns inget som heter ”lite magnetiserad”, har frĂ„gat flera urmakare om just detta.
Njae, min Sjöö Sandström Worldtimer var magnetiserad vilket enbart visade sig genom icke-existerande gÄngreserv. TidshÄllningen var inte nÀmnvÀrt pÄverkad (förutom att den stannade nÀr man tog av sig den dvs).

Njae, min Sjöö Sandström Worldtimer var magnetiserad vilket enbart visade sig genom icke-existerande gÄngreserv. TidshÄllningen var inte nÀmnvÀrt pÄverkad (förutom att den stannade nÀr man tog av sig den dvs).
DÄ var det vÀl drivfjÀdern och inte spiralen som var magnetiserad. Det vi pratade om ovan var tidhÄllning kopplat till magnetisering.

722933C6-1870-4E24-8C2F-B5AA80408791.png

Senast Àndrad:
B1941968-D4C1-4872-880E-8F3511B39166.jpeg

SBGJ001. Ibland blir jag sugen pÄ nÄgon mörktavlad GS, med lite fler borstade ytor. Det Àr sÄ mÄnga polerade ytor pÄ denna sÄ jag kan bli lite lÀtt nojjig för att anvÀnda den sÄ mycket som jag egentligen vill. Kanske fÄr köpa en SBGX261..

B1941968-D4C1-4872-880E-8F3511B39166.jpeg

SBGJ001. Ibland blir jag sugen pÄ nÄgon mörktavlad GS, med lite fler borstade ytor. Det Àr sÄ mÄnga polerade ytor pÄ denna sÄ jag kan bli lite lÀtt nojjig för att anvÀnda den sÄ mycket som jag egentligen vill. Kanske fÄr köpa en SBGX261..
Repor syns ju Ànnu tydligare pÄ borstade delar.

Efter noll respons i trÄden för vad som Àr rimligt pris för provar jag lyckan hÀr istÀllet.

TÀnkte lÀgga ut annons pÄ min SBGV019. Men att försöka hitta prisreferenser Àr lÀttare sagt Àn gjort (iaf för mig).

NÄgon av GS-fantasterna hÀr inne kanske har koll vad för pris som Àr skÀligt?

Efter noll respons i trÄden för vad som Àr rimligt pris för provar jag lyckan hÀr istÀllet.

TÀnkte lÀgga ut annons pÄ min SBGV019. Men att försöka hitta prisreferenser Àr lÀttare sagt Àn gjort (iaf för mig).

NÄgon av GS-fantasterna hÀr inne kanske har koll vad för pris som Àr skÀligt?
Är det 019g med glasbaksidan?
Du vet vÀl vad du gett och vad du vill ha? Jag minns inte vad nypris var, 25? 29? Den Àr limiterad sÄ det Àr ju svÄrt att sÀga om den ska ligga högt eller inte (beror ju pÄ efterfrÄgan).

Jag hade som plan att testa waffle-gummi men lÀnken sitter sÄ sjukt tight att jag inte fick av den. :D
FÄr hemlig pÄ det igen nÀr jag har trÄkigt.
Waffle var min första tanke men det enda jag har sitter pÄ min 6105. Och nÀr jag tog av det visade det sig att de megafeta bandstiften satt sÄ hÄrt i gummit att jag inte vÄgade trycka ur dem. Men dÄ hittade jag det hÀr nÀtta bandet som jag köpt till en Navigatortimer. VÀl nÀtt pÄ sÄ feta bandhorn kan jag tycka. Samtidigt ganska dressigt pÄ en ganska dressig klocka. Men lÀnken Àr bÀttre :)

Tillbaka
Topp