• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Framtiden ser vÀl rÀtt ljus ut för GS?
KÀnns som fler och fler vÀrlden över vÄgar blicka förbi Schweiz & co och prova GS.
Framförallt ser man ofta att de stora klocksidorna (Hodinkee, ablogToWatch) föresprÄkar GS pÄ kontinuerlig basis.

Min wishlist för framtiden:
1) En ny dykarformad klocka som Àr 40 mm eller under.
2) Ny ubersmart lÄsning till samtliga kollektioner/linjer som blir vÀrldsledande. NÄgot smart microjusteringsalternativ ?! (TÀnk Rolex)
3) Utveckla samtliga verk och försöka fÄ ner tjockleken. Vissa klockor Àr lite topptunga idag sÄvida in lÀnken sitter perfekt.
4) Fler gummi/lÀderband av GS som alternativ för befintlig modeller.
Man ska dock inte glömma att Hodinkee och A blog to watch Àr extremt styrt och fÄr betalt frÄn tillverkarna nÀr de skriver. Hodinkee Àr ju oftast vÀldigt onyanserat.

F18C4E94-D0F6-467A-BD38-353B56B22324.jpeg
AD10198A-A7D0-4EE0-8D00-13424825BF3A.jpeg

Huttade en beater. :D

GS anvÀnder IP (Ion plating) istÀllet för keramik. Det Àr hÄrt men kan repas. Fördelen Àr att ip inte spricker samt att det Àr mycket billigare att byta.
Ah, coolt. Har aldrig intresserat mig för GS-dykare - lite för stora och monokroma för min smak. Har bara förutsatt att det var keramisk ring pÄ dem.

Fantastisk! TyvÀrr, och i likhet med SBGW047, Àr det en klocka jag aldrig skulle vÄga anvÀnda. Min GS Àr mer lik dykaren nÄgra poster bak.
Klockor Àr till för att anvÀndas. :) Inte sÄ kul att ha massa pengar uppbundet i en klocka som inte fÄr nÄgon handledstid.. :(

Tur att man kan njuta av dem pÄ bilder hÀr inne i alla fall :pompus:

Tillbaka
Topp