Det Àr vÀl alla seikofans Graal?Var det inte den hÀr (i det hÀr skicket) som var bertnets graal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr vÀl alla seikofans Graal?Var det inte den hÀr (i det hÀr skicket) som var bertnets graal?
Grymt skick! Hur hÄller den tiden? Har den blivit servad?Dagens klocka verkar poppis sÄ vi tar en bild till som Àr mindre vinklad.
![]()
Klockor Àr till för att anvÀndas.Inte sÄ kul att ha massa pengar uppbundet i en klocka som inte fÄr nÄgon handledstid..
Tur att man kan njuta av dem pÄ bilder hÀr inne i alla fall![]()
Fantastisk! TyvÀrr, och i likhet med SBGW047, Àr det en klocka jag aldrig skulle vÄga anvÀnda. Min GS Àr mer lik dykaren nÄgra poster bak.
Grymt skick! Hur hÄller den tiden? Har den blivit servad?
Det Àr vÀl alla seikofans Graal?
nÀ usch... ser ju inte alls lika rolig ut nu... skicka den till mig sÄ tar jag hand om den
Vore kul att se din line-up av GS nÄgon gÄng
Hehe, cool! Old school vs new school. Man skulle ju gÀrna vilja veta vem som servar dessa gamla nÀr man skickar in dem. Om alla gÄr via Ito eller om de hanteras som vilken klocka som helst.NÀr jag köpte den var den servad hos Grand Seiko service i Japan men gick som en vanlig GS.
SÄ jag lÀmnade den till en herre som ska vara en av dom bÀsta pÄ att justera men han underkÀnde den nyss gjorda servicen och rev klockan innan han justerade den.
Lite lustig faktiskt att han underkÀnde sina elever, lite grann som att underkÀnns sig sjÀlv som lÀrare.
Nu gÄr den som den ska, mycket smÄ avikelser i position osv, helt enlig den gamla specen.
Hehe, cool! Old school vs new school. Man skulle ju gÀrna vilja veta vem som servar dessa gamla nÀr man skickar in dem. Om alla gÄr via Ito eller om de hanteras som vilken klocka som helst.
Redan trött pÄ snowflaken?????Tröttnade lite vÀl för snabbt pÄ min snowflake sÄ den Äker ut pÄ K&S snart men frukta icke! Har siktat mig in pÄ nÀsta GS...![]()
Redan trött pÄ snowflaken?????
HÄller med! Fick min i mÄndagsPerfektion..... Omöjligt att tröttna pÄ den hÀr![]()
![]()
Tycker det Àr sÄ jÀkla trÄkigt att GS inte har en mindre dykare... Hade sÄ gÀrna sett en i 38-40mm, 45-48mm L2L och 11-13mm tjock. Clean layout, 3-delad lÀnk och no date. Typ en motsvarighet till Submariner. Fan sÄ nice det hade varit.
Finns det inga indikationer eller kanske lösa rykten om att detta kan komma att hÀnda inom en hyfsat snar framtid?Tycker det Àr sÄ jÀkla trÄkigt att GS inte har en mindre dykare... Hade sÄ gÀrna sett en i 38-40mm, 45-48mm L2L och 11-13mm tjock. Clean layout, 3-delad lÀnk och no date. Typ en motsvarighet till Submariner. Fan sÄ nice det hade varit.
Vet inte, eller menar du att det gör det? HÄller tummarna för detFinns det inga indikationer eller kanske lösa rykten om att detta kan komma att hÀnda inom en hyfsat snar framtid?
Tycker det Àr sÄ jÀkla trÄkigt att GS inte har en mindre dykare... Hade sÄ gÀrna sett en i 38-40mm, 45-48mm L2L och 11-13mm tjock. Clean layout, 3-delad lÀnk och no date. Typ en motsvarighet till Submariner. Fan sÄ nice det hade varit.
Mycket bra start pÄ klocksnackandet!KÀndes som min första GS förtjÀnade min första post
![]()
![]()
Japp, mycket fina men tyvÀrr för storaHar du provat sbga029/229? BÀrs mycket mindre Àn 44 imo men jag hÄller verkligen med!
Speaking like a junkie, I like it!Var förbi KM Hansson precis och jÀvlar vad SBGA229 Àr bra! NÄgon som har en och vill byta med en nyare snowflake?![]()
Til! 029 sitter ju mycket större Ă€n 211. 031/231 dĂ€remot Ă€r ju ruggigt smidig.Njae den Ă€r wĂŒnderbar men det Ă€r just storleken som Ă€r lite lurig, ibland kĂ€nns den liiite vĂ€l för stor i storlek för sina proportioner.
Det kommer! Basel 2019... men 38mm kommer aldrig komma, snarare 40-42mm.Tycker det Àr sÄ jÀkla trÄkigt att GS inte har en mindre dykare... Hade sÄ gÀrna sett en i 38-40mm, 45-48mm L2L och 11-13mm tjock. Clean layout, 3-delad lÀnk och no date. Typ en motsvarighet till Submariner. Fan sÄ nice det hade varit.
Man ska inte frÄga om det finns rykten, man ska skapa rykten!Finns det inga indikationer eller kanske lösa rykten om att detta kan komma att hÀnda inom en hyfsat snar framtid?
SnÀlla snÀlla 40mm och runt 48mm L2L!Det kommer! Basel 2019... men 38mm kommer aldrig komma, snarare 40-42mm.
Varmt vÀlkommen!KÀndes som min första GS förtjÀnade min första post
![]()
![]()
KÀndes som min första GS förtjÀnade min första post
![]()
![]()
Ăr det för tidigt att sĂ€tta upp sig pĂ„ pogue-gruppköpet?Man ska inte frĂ„ga om det finns rykten, man ska skapa rykten!Klart det kommer. 2019 kommer en mindre GS-dykare och en mekanisk kronograf i Pogue-anda.