• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Dagens klocka verkar poppis sÄ vi tar en bild till som Àr mindre vinklad.

44088932240_9fae7a311e_c.jpg
Grymt skick! Hur hÄller den tiden? Har den blivit servad?

Klockor Àr till för att anvÀndas. :) Inte sÄ kul att ha massa pengar uppbundet i en klocka som inte fÄr nÄgon handledstid.. :(

Tur att man kan njuta av dem pÄ bilder hÀr inne i alla fall :pompus:

"'Klockor Àr till för att anvÀndas" irriterar jag mig pÄ fantastiskt mycket, klart som fasiken man kan ha klockor bara för att ha.
En helt oanvÀnd och ny klocka av intressant sort tycker jag det bra att spara som den Àr och anvÀnda andra som redan Àr slitna lite.

Senast Àndrad:
Fantastisk! TyvÀrr, och i likhet med SBGW047, Àr det en klocka jag aldrig skulle vÄga anvÀnda. Min GS Àr mer lik dykaren nÄgra poster bak.

Klockor som den hÀr som Àr i bra skick men inte I nyskick anvÀnder jag mest under den kalla Ärstiden dÄ klockan gömmer sig under tröjan och inte riskeras att gnidas mot nÄgot hÄrt.

Tröttnade lite vÀl för snabbt pÄ min snowflake sÄ den Äker ut pÄ K&S snart men frukta icke! Har siktat mig in pÄ nÀsta GS...:oldman:

Grymt skick! Hur hÄller den tiden? Har den blivit servad?

NÀr jag köpte den var den servad hos Grand Seiko service i Japan men gick som en vanlig GS.
SÄ jag lÀmnade den till en herre som ska vara en av dom bÀsta pÄ att justera men han underkÀnde den nyss gjorda servicen och rev klockan innan han justerade den.
Lite lustig faktiskt att han underkÀnde sina elever, lite grann som att underkÀnns sig sjÀlv som lÀrare.
Nu gÄr den som den ska, mycket smÄ avikelser i position osv, helt enlig den gamla specen.

NÀr jag köpte den var den servad hos Grand Seiko service i Japan men gick som en vanlig GS.
SÄ jag lÀmnade den till en herre som ska vara en av dom bÀsta pÄ att justera men han underkÀnde den nyss gjorda servicen och rev klockan innan han justerade den.
Lite lustig faktiskt att han underkÀnde sina elever, lite grann som att underkÀnns sig sjÀlv som lÀrare.
Nu gÄr den som den ska, mycket smÄ avikelser i position osv, helt enlig den gamla specen.
Hehe, cool! Old school vs new school. Man skulle ju gÀrna vilja veta vem som servar dessa gamla nÀr man skickar in dem. Om alla gÄr via Ito eller om de hanteras som vilken klocka som helst.

Hehe, cool! Old school vs new school. Man skulle ju gÀrna vilja veta vem som servar dessa gamla nÀr man skickar in dem. Om alla gÄr via Ito eller om de hanteras som vilken klocka som helst.

Ingen aning hur det gÄr till hos Seiko.
Mina vanliga GS fÄr service hos lokala urmakaren som Àn sÄ lÀnge gjort ett bra jobb och tar ett par veckor.
Lite speciella klockor fÄr service hos en Àldre man som kan mer Àn dom flesta men det tar den tid det tar.
Kan bli fÀrdigt pÄ ett par veckor eller ett halvÄr.

Tycker det Àr sÄ jÀkla trÄkigt att GS inte har en mindre dykare... Hade sÄ gÀrna sett en i 38-40mm, 45-48mm L2L och 11-13mm tjock. Clean layout, 3-delad lÀnk och no date. Typ en motsvarighet till Submariner. Fan sÄ nice det hade varit.
Finns det inga indikationer eller kanske lösa rykten om att detta kan komma att hÀnda inom en hyfsat snar framtid?

Tycker det Àr sÄ jÀkla trÄkigt att GS inte har en mindre dykare... Hade sÄ gÀrna sett en i 38-40mm, 45-48mm L2L och 11-13mm tjock. Clean layout, 3-delad lÀnk och no date. Typ en motsvarighet till Submariner. Fan sÄ nice det hade varit.

Har du provat sbga029/229? BÀrs mycket mindre Àn 44 imo men jag hÄller verkligen med!

Var förbi KM Hansson precis och jÀvlar vad SBGA229 Àr bra! NÄgon som har en och vill byta med en nyare snowflake? :pompus:
Speaking like a junkie, I like it! :D
Njae den Ă€r wĂŒnderbar men det Ă€r just storleken som Ă€r lite lurig, ibland kĂ€nns den liiite vĂ€l för stor i storlek för sina proportioner.
Til! 029 sitter ju mycket större Àn 211. 031/231 dÀremot Àr ju ruggigt smidig.
Det kommer! Basel 2019... men 38mm kommer aldrig komma, snarare 40-42mm.

Tillbaka
Topp