Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Köp!En för 36 papp i USA. Man blir ju lite krÀnkt.
Missade att budgivningen tillfÀlligt stannat dÀr. Den kommer sÀkert gÄ 20k till.
Ser mycket bra ut! Stort grattis.
För att modifiera lite ur @john b s fÀrgpalett (pissfÀrgad) den sÀngrökargula tavlan Àr ju riktigt trevlig
Vad jag kommit fram till JDM. Listar 500k yen pÄ GS hemsida.Snyggt! Finfina bilder pÄ finfin klocka! Grattis.
Tidigt verdict: lÀnk eller stronk?
tillÀgg: vad listar den? (hittar den inte pÄ opturas hemsida)
Ligger inte med i Opturas sortiment utan specislbestÀlls 45950:- listar den i Sverige om jag kommer ihÄg rÀtt.Snyggt! Finfina bilder pÄ finfin klocka! Grattis.
Tidigt verdict: lÀnk eller stronk?
tillÀgg: vad listar den? (hittar den inte pÄ opturas hemsida)
Börjar bli tjatigt med samma klocka tre dagar i rad![]()
![]()
Tackar! Gjort av ett riktigt proffsJa, usch
Riktigt schysst band till mÄste jag sÀga...
Grym kombo!!
Vem Àr proffset? 19mm bredd pÄ band till den dÀr? Bandet pÄminner mycket om Molequin grained.Tackar! Gjort av ett riktigt proffs![]()
JagVem Àr proffset? 19mm bredd pÄ band till den dÀr? Bandet pÄminner mycket om Molequin grained.
Snyggt! Vad roligt det mÄste vara att ha en kompletterande hobbyJag
Japp 19mm. Molequin gör snygga band. Fast de Àr maskinsydda och de jag för Àr handsydda .
Tack! Verkligen, kul att ha fler saker att nörda in sig pÄ.Snyggt! Vad roligt det mÄste vara att ha en kompletterande hobby![]()
Den mest svÄrfotade klockan inomhus nÄgonsin i min Àgo. Allt polerat speglar sÄ mobilen vet inte vad den ska göra. LÀngtar efter mer dagsljus
![]()
Tacktycker du lyckas riktigt bra...
Men hÄller med - för att fota GS sÄ behövs mer uteljus, inte sunkigt kontorsljus - samtidigt drar jag mig för att stanna upp pÄ parkeringen pÄ jobbet innan man gÄr in och fota klockan, man vill ju inte framstÄ som helt konstig om nÄgon kollega skulle dyka upp...![]()
Tror batteritiden Àr runt 3Är. Service mkt sÀllan. Detta Àr vad jag kommer ihÄg frÄn nÄgot @yonsson skrev i en recensionNÄgon som vet hur det ser ut med GS Quartz vad gÀller batteribyte och service? Ett sÄ fint och högpresterande verk vill man ju hÄlla i form. Men jag antar att det Àr rÀtt sÄ lÄnga serviceintervall pÄ dem? Typ 20 Är kanske? Och hur lÄng brukar batteritiden vara?
LÄter bra, jag har kollat mycket pÄ dem pÄ internet och blir mer och mer intresserad. KÀnns som att en GS Quartz Àr en riktigt bra all-round klocka man kan göra allt med. Och en man inte behöver bry sig om sÄ speciellt mycket.Tror batteritiden Àr runt 3Är. Service mkt sÀllan. Detta Àr vad jag kommer ihÄg frÄn nÄgot @yonsson skrev i en recension
Batteribyte kan göras his AD med urmakare.NÄgon som vet hur det ser ut med GS Quartz vad gÀller batteribyte och service? Ett sÄ fint och högpresterande verk vill man ju hÄlla i form. Men jag antar att det Àr rÀtt sÄ lÄnga serviceintervall pÄ dem? Typ 20 Är kanske? Och hur lÄng brukar batteritiden vara?
Ah! Trevligt, det Àr alltsÄ som ett vanligt kvartsverk men att det helt enkelt Àr rÀtt sÄ mycket bÀttre Àn de flesta andras kvartsverk.Batteribyte kan göras his AD med urmakare.
Vanlig service Àr sÀllan. MÄnga har skrivit 50 Är men den faktan Àr pÄhittad.
Typ sÄ. Urverket Àr inkapslat sÄ det behöver inte riktig service lika ofta som ett vanligt kvartsverk men oljor torkar likvÀl sÄ dÀrför kommer det behöva service. Batteribyte löser GS AD.Ah! Trevligt, det Àr alltsÄ som ett vanligt kvartsverk men att det helt enkelt Àr rÀtt sÄ mycket bÀttre Àn de flesta andras kvartsverk.
TÀnkte frÄga sÄ att det inte Àr nÄgot superspeciellt som man mÄste skicka till GS varje gÄng det blir dags för batteribyte.
Batteribyte kan göras his AD med urmakare.
Vanlig service Àr sÀllan. MÄnga har skrivit 50 Är men den faktan Àr pÄhittad.