• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Kan inte pÄminna mig om att nÄgra andra företag gjort nÄgot liknade.
Den troligtvis vanligaste förtjÀnst klockan Àr nog Lordmatic frÄn JR, Japanska statsjÀrnvÀgen, men dom Àr vanliga med tillagd gravyr.

45or finns med Toshibslock ochsÄ och jag vÀntar pÄ att hitta en sÄn nÄgon dag.
Tycker dom Àr lite charmiga.
Har sett nÄgra med det dÀr roliga baklocket men har knte fattat att det (troligtvis) var Toshiba-lock. Inte lÀtt för oss vÀsterlÀnningar att veta om det finns fler dÄ vi inte kan lÀsa vad det stÄr pÄ locken. ;)

266BF1E0-BA4B-4D4A-A3A1-064F2B23AB10.jpeg

SCQZ002 - Vet inte hur mycket du vill lÀgg men för typ 45 fÄr man en Astron-reedition med 9F-verk. RÀtt sweet!
Tycker mig dock skymta 700k yen dÀr bakom? Har nog inte tagit mig över tröskeln till den boettformen Ànnu.

266BF1E0-BA4B-4D4A-A3A1-064F2B23AB10.jpeg

SCQZ002 - Vet inte hur mycket du vill lÀgg men för typ 45 fÄr man en Astron-reedition med 9F-verk. RÀtt sweet!

PĂ„ bild kanske dom ser "sweet" ut men i verkligheten inget man vill ha tycker jag.
Ser ut som ytan som Àr prÀglad pÄ originalet Àr ruggad med golvslipapper pÄ kopian.
Blir upprörd bara jag tÀnker lite grann pÄ elÀndet.
TÀnkte förut att det skulle vara skoj att köpa en innan jag sÄg en i verkligheten.

Den duger Ä diska med. :) TÀnk hur bövelens bra dessa klockor skulle vara med anstÀndiga lÄs, man skulle inte behöva nÄn annan klocka.
9BD11779-C57D-4F63-890F-DAA9C994A76E.jpeg
SEIKO lÀr ju sÀlja ett gÀng separat nÀr de vÀl lanserar en vettig uppgradering. Jag vet att jag kommer hoppa pÄ det i alla fall. :)

Tack till Svante och Klockmaster Globen som fick fram denna (kom fram pÄ min födelsedag men var bortrest sÄ hÀmtade idag).
37mm och perfekt för en vanligtvis vintagebÀrare med smala handleder. Som @1965ek skrev blir det nog en perfekt dress watch for life. Grymt kvalitetsintryck och perfekt size. Gillar vanligtvis buzy tavlor men denna föll mig rejÀlt i smaken!
B4A7D553-3820-42B6-A232-D1CFB973D150.jpeg

Tack till Svante och Klockmaster Globen som fick fram denna (kom fram pÄ min födelsedag men var bortrest sÄ hÀmtade idag).
37mm och perfekt för en vanligtvis vintagebÀrare med smala handleder. Som @1965ek skrev blir det nog en perfekt dress watch for life. Grymt kvalitetsintryck och perfekt size. Gillar vanligtvis buzy tavlor men denna föll mig rejÀlt i smaken!

Bra dÀr Fredde!
Nu ska vi bara lura in dig pÄ dom Àldre...

Ser toppen ut! StÀmmer fÀrgen pÄ urtavlan med verkligheten?

Hej! HÀr en frÄga angÄende lÀder till snowflaken, börjar ledsna lite pÄ lÀnken och hade gÀrna velat testa nÄgot sjyst lÀder pÄ den. Har ni nÄgra förslag pÄ nÄgot som ni gillar till den? Har inte hittat bandet med "wow" faktorn Àn. :)

Magisk!

Hej! HÀr en frÄga angÄende lÀder till snowflaken, börjar ledsna lite pÄ lÀnken och hade gÀrna velat testa nÄgot sjyst lÀder pÄ den. Har ni nÄgra förslag pÄ nÄgot som ni gillar till den? Har inte hittat bandet med "wow" faktorn Àn. :)
Personligen tycker jag dessa boetter som kommer pÄ lÀnk Àr svÄra att hitta band till. Mest för att boetten och bandhornen Àr ganska tjocka, det blir liksom inget naturligt utseende tycker jag. Men annars tycker jag rocka Àr oförskÀmt underrepresenterat, speciellt dÄ det anvÀnds till handtagen pÄ samurai-svÀrd (samegawa)

Personligen tycker jag dessa boetter som kommer pÄ lÀnk Àr svÄra att hitta band till. Mest för att boetten och bandhornen Àr ganska tjocka, det blir liksom inget naturligt utseende tycker jag. Men annars tycker jag rocka Àr oförskÀmt underrepresenterat, speciellt dÄ det anvÀnds till handtagen pÄ samurai-svÀrd (samegawa)
Gott tips! Ska spana in rocka, lÄter verkligen intressant.
Tack.

Det Àr bra med mindre krÀm.
SÄ Àven frÄn dig en tumme upp för fÀrgen? Tyckter frÄn olika bilder pÄ nÀtet att den ibland Àr rejÀlt krÀmfÀrgad och ibland mer benvit. Jaja jag fÄr titta och bestÀmma mig pÄ plats. Gillar dock handjagat och glasbaksida vilket inte normalt Àr nÄt jag föredrar men pÄ den hÀr perfekt!

SÄ Àven frÄn dig en tumme upp för fÀrgen? Tyckter frÄn olika bilder pÄ nÀtet att den ibland Àr rejÀlt krÀmfÀrgad och ibland mer benvit. Jaja jag fÄr titta och bestÀmma mig pÄ plats. Gillar dock handjagat och glasbaksida vilket inte normalt Àr nÄt jag föredrar men pÄ den hÀr perfekt!
Det finns ju en snarlik tavla med mer krÀm. Ju mindre krÀm ju bÀttre, tycker jag personligen. Ser nice ut, grattis!

Ibland nÀr det Àr lite mörkt sÄhÀr kan man tro att tavlan Àr blÄ istÀllet för grön. Det Àr vÀl det jag skulle förbÀttra pÄ denna - blÄ tavla alltsÄ.
IMG_20190121_192402.jpg
Grönt och guld passar ju sÄ fint ihop, ska bli kul att fÄ se den i verkligheten :) och blÄ Àr ju pÄ G ÀndÄ ;)

Tillbaka
Topp