Ah, coolt. LÄter riktigt bra mÄste jag sÀga.Typ sÄ. Urverket Àr inkapslat sÄ det behöver inte riktig service lika ofta som ett vanligt kvartsverk men oljor torkar likvÀl sÄ dÀrför kommer det behöva service. Batteribyte löser GS AD.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ah, coolt. LÄter riktigt bra mÄste jag sÀga.Typ sÄ. Urverket Àr inkapslat sÄ det behöver inte riktig service lika ofta som ett vanligt kvartsverk men oljor torkar likvÀl sÄ dÀrför kommer det behöva service. Batteribyte löser GS AD.
Servas en kvartsmodul utöver oljepÄfyllning? Kretskortet kanske gÄr att byta ut men Àr det inte billigare att byta ut hela verket om den Àr utsliten? Kanske "motorn" till visarna slits ut med tiden ocksÄ.
Sbgx063 Àr perfekt i nÀstan alla avseenden för min egen del.LÄter bra, jag har kollat mycket pÄ dem pÄ internet och blir mer och mer intresserad. KÀnns som att en GS Quartz Àr en riktigt bra all-round klocka man kan göra allt med. Och en man inte behöver bry sig om sÄ speciellt mycket.
En underbar syn, förestÀll dig en urmakare som bara bytt batterier pÄ parfym och fÄr se detta verk, försÀtts antagligen i chocktillstÄnd![]()
![]()
De kan sÀkert ticka i evigheter utan service men tillslut slits ju delarna.
Grym! Den Àr 37mm va? Om jag ska köpa en fÄr det bli 40mm.Sbgx063 Àr perfekt i nÀstan alla avseenden för min egen del.
![]()
Ska bli kul att fÄ den nya gmt'n i helgensbgn003
Ajjemen, 37mm Àr den pÄ. Perfekt för mina tandpetare till handlederGrym! Den Àr 37mm va? Om jag ska köpa en fÄr det bli 40mm.
Kul med nytt![]()
Ja den sitter bra pÄ digAjjemen, 37mm Àr den pÄ. Perfekt för mina tandpetare till handledergött att de finns en size större för er andra ocksÄ
Sbgx063 Àr perfekt i nÀstan alla avseenden för min egen del.
![]()
Ska bli kul att fÄ den nya gmt'n i helgensbgn003
9f har ju "bara" 25Är pÄ nacken, och jag har fortfarande inte hört nÄgon som lÀmnat in för att serva urverketServas en kvartsmodul utöver oljepÄfyllning? Kretskortet kanske gÄr att byta ut men Àr det inte billigare att byta ut hela verket om den Àr utsliten? Kanske "motorn" till visarna slits ut med tiden ocksÄ.
Samma med springdrive. Har aldrig hört talas om nÄgon som servat springdrive utanför garantitiden och har bara hört talas om enstaka garantifel.9f har ju "bara" 25Är pÄ nacken, och jag har fortfarande inte hört nÄgon som lÀmnat in för att serva urverketMina har hÄllt ganska exakt 3Är innan batteribyte. Jag skulle tro det Àr som med Citizens A660 verk, man byter batterier tills den börjar gÄ utanför spec. DÄ skickas den till japan och nÄgon ninja sveper in den i mörkret och ut i ljuset kommer den i perfekt skick igen
![]()
Perfekt i sin enkelhet. Just att den bÀr sÄ otroligt bekvÀmt med precis lagom nÀrvaro för mig gör den till en trygg keeperOtroligt vacker och vÀlkomponerad!
Den finns Àven pÄ min radar. Man mÄste ha en dressare. Det Àr sen gammalt.Jag börjar fundera pÄ att slÀppa sargen lite, köpa en ny klocka utan datum...
![]()
Sbgx 319 har börjat klia ha begÀret, och pÄ lÀder Àr den riktigt bra.
![]()
Skamlöst snodda bilder ifrÄn Japanska instagramkonton dÄ det verkar vara en JDM modell
Jag börjar fundera pÄ att slÀppa sargen lite, köpa en ny klocka utan datum...
![]()
Sbgx 319 har börjat klia ha begÀret, och pÄ lÀder Àr den riktigt bra.
![]()
Skamlöst snodda bilder ifrÄn Japanska instagramkonton dÄ det verkar vara en JDM modell
Jag fick beskrivet att tavlans fÀrg ligger mellan silver och champagne, alltsÄ Àggskalsvit sunburst
Den svarta sbgx 321 Àr ocksÄ trevligOle dole doff
![]()
![]()
![]()
SÄ blir det. Logik som förberedelse och maggropskÀnsla vid inköpDen svarta sbgx 321 Àr ocksÄ trevligJag tror man bestÀmmer sig vÀl pÄ plats...
Bra pris för en sjukt bra klocka.NÄgon sÀljer denna pÄ blocket https://www.blocket.se/malmo/Grand_Seiko_82608958.htm?sa=1
Ăr priset rĂ€tt satt?
![]()
![]()
SÄ kass bild. Tavlan, som Àr en ruggig USP, kommer inte alls fram.NÄgon sÀljer denna pÄ blocket https://www.blocket.se/malmo/Grand_Seiko_82608958.htm?sa=1
Ăr priset rĂ€tt satt?
![]()
![]()
Klurig frÄga, en *pudel*NÄgon sÀljer denna pÄ blocket https://www.blocket.se/malmo/Grand_Seiko_82608958.htm?sa=1
Ăr priset rĂ€tt satt?
![]()
![]()
Ja precis haha, sÄg en helt ny sÄdan pÄ Chrono24 för ca 30k. Den gick direktKlurig frÄga, en limiterad jubileumsmodell till halva priset, dessutom en ruskigt snygg sÄdan... jag antar sÀljaren tycker det Àr ett bra pris. Potentiell köpare borde jubla Ät 50%. Sen kan man förstÄs tycka ursprungspriset var vÀl saftigt, sÄ nuvarande Àr, okej...![]()
Limiterad jubileumsmodell?Klurig frÄga, en limiterad jubileumsmodell till halva priset, dessutom en ruskigt snygg sÄdan... jag antar sÀljaren tycker det Àr ett bra pris. Potentiell köpare borde jubla Ät 50%. Sen kan man förstÄs tycka ursprungspriset var vÀl saftigt, sÄ nuvarande Àr, okej...![]()
Bad om fler bilder och den ser bra ut. BÀttre Àn förvÀntat. SÄ det Àr ju trevligt. Funderar pÄ om jag ska köpa en ny/ish GS Kvarts eller spara lite till och fÄ en begagnad GS Auto/Spring Drive istÀllet...Limiterad jubileumsmodell?
Timeless kör vÀl förvisso jÀtterea pÄ gamla layouten som alternativ men jag tycker den ligger hyfsat rÀtt i pris. (Om den den nu inte Àr helt manglad under Äret den anvÀnds vilket inte framgÄr sÀrskilt tydligt i annonsen)
AjdÄ, jag var slarvig och tyckte det sÄg ut som 267... fÄr skylla pÄ mobilenLimiterad jubileumsmodell?
Timeless kör vÀl förvisso jÀtterea pÄ gamla layouten som alternativ men jag tycker den ligger hyfsat rÀtt i pris. (Om den den nu inte Àr helt manglad under Äret den anvÀnds vilket inte framgÄr sÀrskilt tydligt i annonsen)
Canât go wrong with eitherBad om fler bilder och den ser bra ut. BĂ€ttre Ă€n förvĂ€ntat. SĂ„ det Ă€r ju trevligt. Funderar pĂ„ om jag ska köpa en ny/ish GS Kvarts eller spara lite till och fĂ„ en begagnad GS Auto/Spring Drive istĂ€llet...
Det Àr ju trÄkigt att behöva vara selektiv, men Àr bekymmers och underhÄllsfri vardagsklocka det som gÀller lÄter springdrive och kvarts som rÀtt val.Bad om fler bilder och den ser bra ut. BÀttre Àn förvÀntat. SÄ det Àr ju trevligt. Funderar pÄ om jag ska köpa en ny/ish GS Kvarts eller spara lite till och fÄ en begagnad GS Auto/Spring Drive istÀllet...
Hehe jag gjorde precis detta pÄ min Sbgj001. Pilligt Àr det men lupp Àr overkill tycker jagPrecis ersatt en halvlÀnk med en hellÀnk pÄ min sbgv001. Lupp, pincett, 1,2mm mejsel. Med en Àngels tÄlamod och ett vitt underlag sÄ gick det bra. Behövs Àven ett stöd sÄ den ligger stadigt pÄ sida. Extrem smÄ skruvar som tillsammans hÄller den lilla stÄlpinnen som hÄller ihop lÀnkbitarna. Ingen loctite eller liknande viljet jag trodde.
Gör inte detta utan lupp eller ett bra förstoringsglas! Detta var de minsta skruvarna jag nÄgÄnsin varit pÄ.
Jag Àr nog för gammal med dÄlig syn dÄHehe jag gjorde precis detta pÄ min Sbgj001. Pilligt Àr det men lupp Àr overkill tycker jagutför detta pÄ en mjuk musmatta.