• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Fredrik78

Cartier
Hmm...jag tÀnkte faktiskt precis pÄ det! jag har lÀst denna trÄd ett tag och borde vetat det:) men helt rÀtt sÄ Àr det en nyköpt sbgx063 som figurerar i bilden.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Finns det nÄgra allmÀna standarder gÀllande produktionslÀngd pÄ GS modellerna?

Exempel Kan jag rÀkna med att de nya GMT Quartzarna (SBGn) modellerna sÀljs nÀsta Är?
Bra frÄga, men eftersom den Àr helt ny i utvecklingen pÄ kvartssidan bör den vÀl finnas Àven nÀsta Är tycker man. Eller Àr GMTŽn klockvÀrldens "macarena"?;)
 

gab

KS Explorers Club
NyfrÀlst Àgare nummer 2! SBGR001
80F75BCA-5925-40F4-B703-050C5DFADED2.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
FÄtt för mig att vissa modeller försvinner tex Quartz dykaren fanns vÀl inte kvar sÄ lÀnge :(
Jo, det stÀmmer. Men den sÄlde vÀl för dÄligt tror jag mig hört? Fet dykare, kvarts och utan datum var inte vad marknaden önskade (undertecknad inrÀknad). Datum och lite nÀttare sÄ hade den varit en vinnare tycker jag, Àven om den Àr cool som den Àr :) (sbgx115/17=GS macarena :p)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jo, det stÀmmer. Men den sÄlde vÀl för dÄligt tror jag mig hört? Fet dykare, kvarts och utan datum var inte vad marknaden önskade (undertecknad inrÀknad). Datum och lite nÀttare sÄ hade den varit en vinnare tycker jag, Àven om den Àr cool som den Àr :) (sbgx115/17=GS macarena :p)
Ska leta en svarttavlad sÄn begagnad imorgon i Osaka. LÄngskott men har en dag utan krav pÄ annat. Gillar pÄ bild och samlingen skulle bli komplett. Sagt det förr:)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
3444155C-58ED-4870-8527-FE2893D17A34.jpeg
Nu blev det mesta kul med denna pÄ armen till och med att fixa disken:)
Detta Àr första Grand seikon och otroligt nöjd med hantverket....
Grattis till en sjukt trevlig instegs GS! Jag har en likadan :happyhappy: enda som skulle fÄ mig att sÀlja min Àr om jag skulle hitta en i bÀttre skick för att "byta upp mig" till rimlig peng. Har haft svaga funderingar pÄ att alternativt polera men de ligger lÄngt bort.
NyfrÀlst Àgare nummer 2! SBGR001
80F75BCA-5925-40F4-B703-050C5DFADED2.jpeg
Grattis! Riktigt trevlig den dÀr :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
SBGW235
Det har inte varit helt lÀtt att lÄta bli att spana in klockan under lÄnga möten i dagarna tvÄ. Nu dax för nerdressad avslutningsmiddag och dÄ Äker en G-Shock pÄ...
37DFD234-CE23-4861-9A03-24FB32663A0E.jpeg
 
Senast Àndrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
VÀldigt mÀrkligt. PÄ de bilder jag hittar nÀr jag googlar ser man inte att index Àr svarta pÄ sbgx295...
7B49FC1D-D4EA-4E09-A143-728136310D4E.jpeg

B2D7384C-B0A5-4288-ACE9-A5CC5C62F8B9.jpeg

Kan det vara titan eller nÄgon annan metall som ger ett mörkare intryck?
 
Topp