• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Fergi

Rolex
2-Faktor
Hur tÄligt Àr ett 9f62 verk mot exempelvis stötar mm. Kanske en vÀldigt luddig frÄga men skulle de funka som daglig beater? Allt frÄn att vÄga handla pÄ Ica till att hugga ved mm? Om urverket skulle gÄ sönder byter man ut de dÄ pÄ en gs man betalat 15-20k för. Ca pris pÄ byte?
 
Senast Àndrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hur tÄligt Àr ett 9f62 verk mot exempelvis stötar mm. Kanske en vÀldigt luddig frÄga men skulle de funka som daglig beater? Allt frÄn att vÄga handla pÄ Ica till att hugga ved mm? Om urverket skulle gÄ sönder byter man ut de dÄ pÄ en gs man betalat 15-20k för. Ca oris pÄ byte?
Tror inte klockan funkar att blippa i kassan och en yxa funkar nog bÀttre att hugga ved med.

Sry, kunde inte lÄta bli :rolleyes:
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vet inget konkret om stöttÄlighet men har anvÀnt en billigt Seiko i ur och skur i 9Är innan jag hittade hit. Fylleslag och festivaler. Funkar klockrent Àven idag.

En GS bör ju alltid gÄ att serva ordentligt om nu nÄgot skulle knasa. Lite annan nivÄ pÄ det hela sÄ jag skulle inte vara orolig. Kör pÄ :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vet inget konkret om stöttÄlighet men har anvÀnt en billigt Seiko i ur och skur i 9Är innan jag hittade hit. Fylleslag och festivaler. Funkar klockrent Àven idag.

En GS bör ju alltid gÄ att serva ordentligt om nu nÄgot skulle knasa. Lite annan nivÄ pÄ det hela sÄ jag skulle inte vara orolig. Kör pÄ :)
Litar pÄ dina erfarenheter och la ut en köpes annons
 

Isodor

Audemars
NÄgon hÀr som provat SBGR251 / 051(SEIKO-tavla) ?
37mm, sÄg dock den var 13,3 mm tjock vilket kÀnns lite avskrÀckande.

Annars mycket trevligt med PR 72h, 10 bar, skruvad krona, schysst storlek och fÀrgen verkar riktigt nice.

Vet nÄgon ifall Globen/FÀltan har den inne?

SBGR251G_24125222635883_jpg.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Galet sugen pÄ en sbgx59 eller möjligtvis en 061:a. Upp med lite bilder sÄ jag kan bestÀmma mig :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
NÄgon hÀr som provat SBGR251 / 051(SEIKO-tavla) ?
37mm, sÄg dock den var 13,3 mm tjock vilket kÀnns lite avskrÀckande.

Annars mycket trevligt med PR 72h, 10 bar, skruvad krona, schysst storlek och fÀrgen verkar riktigt nice.

Vet nÄgon ifall Globen/FÀltan har den inne?

SBGR251G_24125222635883_jpg.jpg
Ping @gab. Har en 001 men Àr vÀl samma boett(?).
 

Donniedoer

Omega
2-Faktor
NÄgon hÀr som provat SBGR251 / 051(SEIKO-tavla) ?
37mm, sÄg dock den var 13,3 mm tjock vilket kÀnns lite avskrÀckande.

Annars mycket trevligt med PR 72h, 10 bar, skruvad krona, schysst storlek och fÀrgen verkar riktigt nice.

Vet nÄgon ifall Globen/FÀltan har den inne?

SBGR251G_24125222635883_jpg.jpg
Har den svarta varianten SBGR053 - var oxÄ lite orolig för höjden men inget som stör. Sitter bra. Enda plumpen Àr avsaknad av microjustering av lÀnken.
F29C1D84-4746-424F-A1C3-47A9CC652C32.jpeg
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Det Àr fina band du gör :) Jag gillar den blÄ fÀrgen och strukturen pÄ lÀdret. Personligen fÄr jag lite Finska flaggan vibbar med blÄ band och ljus tavla just nÀr det Àr stÄlboett, medans det kÀnnas mer sobert till guld. Men det Àr jag det ;)
Jag kanske Àr Finsk?(NÀe;)).
Mest jag som gör lite band pÄ de olika lÀder jag har och tyckte det var lite match matchy med den blÄa visaren!
 
Topp