Schysst klockhögFörsta GS:en anlÀnde idag
Nu Äker de andra klockorna in i kassaskÄpet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Schysst klockhögFörsta GS:en anlÀnde idag
Första GS:en anlÀnde idag
Första GS:en anlÀnde idag
Ăntligen. Och det sjukaste av allt: den Ă€r i 100%igt skick.
Absolut inte sista. Förhoppningsvis blir nÀsta en 43999 .HÀrligt!!! Första, men antagligen inte den sista
Absolut inte sista. Förhoppningsvis blir nÀsta en 43999 .
Jag tÀnkte inte heller köpa min första GS, bara kolla. Kanske Äterkomma.Skulle absolut inte köpa en GS, men blev sÄ ÄndÄ.. Vilken hÀrlig tavla!
Första Grand Seiko för mig
Vansinnigt snygg den dÀr, grattis!Efter att ha kÀnt pÄ nÄgra olika GS tog jag steget: det blev en lÀtt begagnad SBGA031. HÀmtade den pÄ Posten pÄ KarlavÀgen, stannade till pÄ KlockmÀster i FÀltöversten pÄ vÀg tillbaka för att justera lÀnken - och dÀr satt den (och har suttit sen dess).
Stort tack - och jag sÀger detsamma om din .Vansinnigt snygg den dÀr, grattis!
Snyggt, stort grattisEfter att ha kÀnt pÄ nÄgra olika GS tog jag steget: det blev en lÀtt begagnad SBGA031. HÀmtade den pÄ Posten pÄ KarlavÀgen, stannade till pÄ KlockmÀster i FÀltöversten pÄ vÀg tillbaka för att justera lÀnken - och dÀr satt den (och har suttit sen dess).
Tack @sherwan - det Àr inte minst din förtjÀnst att det blev en GS - och den modellen (jag mÄste sÀga att den kÀnns perfekt i titan, cirka 140 gram).Snyggt, stort grattis
Kul! Mysig boett. Ăr det 36k high-beat ?
SÄ, dÄ fÄr Àven jag posta i denna trÄd
Jag tror faktiskt det Ă€r 28,8' i denna men ska inte svĂ€ra pĂ„ det.Kul! Mysig boett. Ăr det 36k high-beat ?
StÀmmer, 5646-verk.Jag tror faktiskt det Àr 28,8' i denna men ska inte svÀra pÄ det.
Man hör vÀldigt tydligt om ljudet "avviker frÄn standard" nÀr man lyssnar pÄ ett 36 verk. Det lÄter inte klokt, riktigt hÀftigtJag tror faktiskt det Àr 28,8' i denna men ska inte svÀra pÄ det.
Skulle man kunna fÄ efterfrÄga lite mer bilder pÄ SBJG019? Spanade pÄ deras hemsida och den ser vÀldigt intressant ut. Ser ut som man kan byta straps hej vilt pÄ den. Vita sÄg ocksÄ trevligt ut med blÄ detaljer.Trifectan frÄn Ärets BasemÀssa blev komplett igÄr. SBGD001, SBGJ021 samt SBGJ019.
Den dÀr vill vi se mer av pÄ forumet, snyggt!Jag Àr nyfrÀlst GS-innehavare sÄ jag bjuder pÄ en bild idag ocksÄ - tagen i en svinkall ostlig vind pÄ en flytbrygga vid Skeppsbron. NÀrmare havsvatten tror jag inte att den klockan har varit faktiskt ;-).
Jag Àr nyfrÀlst GS-innehavare sÄ jag bjuder pÄ en bild idag ocksÄ - tagen i en svinkall ostlig vind pÄ en flytbrygga vid Skeppsbron. NÀrmare havsvatten tror jag inte att den klockan har varit faktiskt ;-).
Intressant att du sÀger det för jag har inga skogshuggararmar nedtill - handleden mÀter cirka 18 centimeter. Och jag upplever inte spÀnnet som ett problem; det bygger mer Àn sÀg pÄ en Rolex men stör inte eller fastnar inte i tröjor och skjortor (fast jag har bara haft den i tvÄ dagar). TvÀrtom upplever jag den som mycket smidig trots sin storlek - men hÀr tror jag att titanen spelar in - denna version vÀger ju knappt 140 gram mot stÄlversionen som ligger pÄ drygt 200.Grattis och vÀlkommen i klubben!
Gillar designen men passar inte mig med rÀtt tunna handleder. Claspen bygger för mycket.
Hoppas de slÀpper en mindre dykare som pÄminner om dendu har för oss "smÄ mÀnniskor" (c) Henrik Svanberg
Jag ber om ursÀkt pÄ förhand om denna frÄga redan stÀllts och besvarats men vad kostar det att serva en Grand Seiko i Sverige? TÀnker dÄ pÄ de mekaniska i allmÀnhet och en handjagad SBGW031 i synnerhet? NÄgon som vet om det gÄr att fÄ dessa servade i Göteborg?