• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Första GS:en anlÀnde idag
20170128_180411.jpg

Nu Äker de andra klockorna in i kassaskÄpet
20170128_123110.jpg
Schysst klockhög :D
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Efter att ha kÀnt pÄ nÄgra olika GS tog jag steget: det blev en lÀtt begagnad SBGA031. HÀmtade den pÄ Posten pÄ KarlavÀgen, stannade till pÄ KlockmÀster i FÀltöversten pÄ vÀg tillbaka för att justera lÀnken - och dÀr satt den (och har suttit sen dess).
IMG_20170206_135502_376.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Trifectan frÄn Ärets BasemÀssa blev komplett igÄr. SBGD001, SBGJ021 samt SBGJ019.
IMG_20161130_065730.jpg
Skulle man kunna fÄ efterfrÄga lite mer bilder pÄ SBJG019? Spanade pÄ deras hemsida och den ser vÀldigt intressant ut. Ser ut som man kan byta straps hej vilt pÄ den. Vita sÄg ocksÄ trevligt ut med blÄ detaljer.
 

Isodor

Audemars
Jag Àr nyfrÀlst GS-innehavare sÄ jag bjuder pÄ en bild idag ocksÄ - tagen i en svinkall ostlig vind pÄ en flytbrygga vid Skeppsbron. NÀrmare havsvatten tror jag inte att den klockan har varit faktiskt ;-).
IMG_20170207_122702_674.jpg

Grattis och vÀlkommen i klubben!

Gillar designen men passar inte mig med rÀtt tunna handleder. Claspen bygger för mycket.

Hoppas de slÀpper en mindre dykare som pÄminner om dendu har för oss "smÄ mÀnniskor" (c) Henrik Svanberg
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Grattis och vÀlkommen i klubben!

Gillar designen men passar inte mig med rÀtt tunna handleder. Claspen bygger för mycket.

Hoppas de slÀpper en mindre dykare som pÄminner om dendu har för oss "smÄ mÀnniskor" (c) Henrik Svanberg
Intressant att du sÀger det för jag har inga skogshuggararmar nedtill - handleden mÀter cirka 18 centimeter. Och jag upplever inte spÀnnet som ett problem; det bygger mer Àn sÀg pÄ en Rolex men stör inte eller fastnar inte i tröjor och skjortor (fast jag har bara haft den i tvÄ dagar). TvÀrtom upplever jag den som mycket smidig trots sin storlek - men hÀr tror jag att titanen spelar in - denna version vÀger ju knappt 140 gram mot stÄlversionen som ligger pÄ drygt 200.
 

Clockzor

Omega
Jag ber om ursÀkt pÄ förhand om denna frÄga redan stÀllts och besvarats men vad kostar det att serva en Grand Seiko i Sverige? TÀnker dÄ pÄ de mekaniska i allmÀnhet och en handjagad SBGW031 i synnerhet? NÄgon som vet om det gÄr att fÄ dessa servade i Göteborg?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag ber om ursÀkt pÄ förhand om denna frÄga redan stÀllts och besvarats men vad kostar det att serva en Grand Seiko i Sverige? TÀnker dÄ pÄ de mekaniska i allmÀnhet och en handjagad SBGW031 i synnerhet? NÄgon som vet om det gÄr att fÄ dessa servade i Göteborg?

GÄr inte i dagslÀget serva dessa i Sverige alls. MÄste ivÀg, England, Tyskland/Holland? Eller Japan..
 
Topp