• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_8931.JPG

ForsĂ€tter med min monolog ;) Är sĂ„ vimsig att jag la ett bud pĂ„ en sĂ„n hĂ€r precis... Min mag kĂ€nsla sĂ€ger att det Ă€r bara pĂ„ bild den ser ut som en SubGmtExplorer Safir bezel med extra allt Ă la GS. Är det en trevlig klocka?
 
IMG_8931.JPG

ForsĂ€tter med min monolog ;) Är sĂ„ vimsig att jag la ett bud pĂ„ en sĂ„n hĂ€r precis... Min mag kĂ€nsla sĂ€ger att det Ă€r bara pĂ„ bild den ser ut som en SubGmtExplorer Safir bezel med extra allt Ă la GS. Är det en trevlig klocka?

I mitt tycke en rörig modell, men har finessen att du kan skruva gmt bezeln kontra andra GS. Sbgj019 som du prata om innan Àr riktigt fin annars sÄ Àr Àven sbgj003 fin i svart!
 
I mitt tycke en rörig modell, men har finessen att du kan skruva gmt bezeln kontra andra GS. Sbgj019 som du prata om innan Àr riktigt fin annars sÄ Àr Àven sbgj003 fin i svart!
Jag Àr fortfarande lite sugen pÄ Sbgj019 men blir lite besviken pÄ 30 m vattentÀt. Helt meningslöst om man Àr pÄ bad/sol semester dÄ jag troligen inte kommer Äka pÄ jobb relaterade affÀrs resor. TÀnkte att lÀnk först var lösning, men icke!
 
Jag Àr fortfarande lite sugen pÄ Sbgj019 men blir lite besviken pÄ 30 m vattentÀt. Helt meningslöst om man Àr pÄ bad/sol semester dÄ jag troligen inte kommer Äka pÄ jobb relaterade affÀrs resor.
Den enda klockmodell som kommer undan med hedern i behÄll med 3ATM Àr Speedmaster professional.
Har för mig att de första modellerna hade endast 3ATM !?
@Undersköterskan vet sÀkert svaret.
 
Har lÀst att glaset kan (kunde?) poppa ut om man utsÀtter en vanlig klocka för vakum. DÀrav att speedyn inte Àr vattentÀt.
NÀr du sÀger det sÄ lÄter det bekant dock kÀnns det som ett minimalt problem att lösa med tanke pÄ prestationen runt klockan.
 
NÀr du sÀger det sÄ lÄter det bekant dock kÀnns det som ett minimalt problem att lösa med tanke pÄ prestationen runt klockan.
Kan tÀnka mig att ingenjörerna vÀljer den absolut enklaste tekniska lösningen för att sÄ lite som möjligt skall gÄ fel. Men hÄller med i sak...
 
Livet som GS-Àgare gÄr i morgon in pÄ sin tredje vecka. KÀnns lika bra nu som nÀr jag hÀmtade den hos Posten pÄ KarlavÀgen. Den sitter pÄ var och varannan dag, och utan att fördjupa mig i hantverk och teknik (spring drive Àr magiskt, +0,1 sekunder hittills) sÄ kan jag sÀga att den Àr super. Funderar du pÄ denna modell sÄ Àr rÄdet enkelt: köp. Jag slÄr ett extra slag för titanvarianten - 136 gram Àr lagom, i alla fall för mig (tack @Molle för provning). Ska jag hitta nÄgot negativt Àr det spÀnnet som Àr aningen tjockt men helt rÀtt om man betÀnker att den faktiskt kan tjÀnstgöra som "dykverktyg".
image.jpg
 
image.jpg

Ligger i sÀngen och funderar pÄ A: det perfekta bandet till denna Àr? B: borde jag köpa en modern GS med 9F-verk och varför finns de bara i Japan till vettiga (lÀs passande min plÄnbok atm) priser?
 
image.jpg

Ligger i sÀngen och funderar pÄ A: det perfekta bandet till denna Àr? B: borde jag köpa en modern GS med 9F-verk och varför finns de bara i Japan till vettiga (lÀs passande min plÄnbok atm) priser?
Svart struts skulle nog vara snyggt pÄ den dÀr! Eller jazza till det med blÄtt?
 
image.jpg

Ligger i sÀngen och funderar pÄ A: det perfekta bandet till denna Àr? B: borde jag köpa en modern GS med 9F-verk och varför finns de bara i Japan till vettiga (lÀs passande min plÄnbok atm) priser?
Kolla i USA (Watchrecon exempelvis) ocksÄ - bra priser pÄ begagnade GS. Jag tog hem min SBGA031 dÀrifrÄn, köpte privat med paypal, frakt tog en vecka lite drygt.
 
Kolla i USA (Watchrecon exempelvis) ocksÄ - bra priser pÄ begagnade GS. Jag tog hem min SBGA031 dÀrifrÄn, köpte privat med paypal, frakt tog en vecka lite drygt.
Den kÀnsliga frÄgan Àr om en Àven Äker pÄ merkostnader i form av mons och tull? Den Àr lite trist att ta höjd för Àven om det Àr skitfrÀnt att betala skatt och allt det dÀr..,
 
Den kÀnsliga frÄgan Àr om en Àven Äker pÄ merkostnader i form av mons och tull? Den Àr lite trist att ta höjd för Àven om det Àr skitfrÀnt att betala skatt och allt det dÀr..,
Jo, men det problemet har du ju med Japan ocksÄ. Det kommer ju dÄ och dÄ ut GS med 9F hÀr pÄ KS - den som vÀntar pÄ nÄgot gott...
 
IMG_8931.JPG

ForsĂ€tter med min monolog ;) Är sĂ„ vimsig att jag la ett bud pĂ„ en sĂ„n hĂ€r precis... Min mag kĂ€nsla sĂ€ger att det Ă€r bara pĂ„ bild den ser ut som en SubGmtExplorer Safir bezel med extra allt Ă la GS. Är det en trevlig klocka?
Jag tycker den Àr kanon! Har varit nÀra att köpa den mÄnga gÄnger men inte kommit till skott. Har varit rÀdd för att den Àr för dressig men har provat Molles snabbt och upplevde den mindre dressig IRL Àn pÄ bild.
 
Tillbaka
Topp