Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Har faktiskt haft tankarna pÄ en quartz ocksÄ. Var lite inne pÄ den svarta modellen men sedan fick jag Àven syn pÄ den vita i butik och den sÄg helt fantastisk ut jÀmfört med bilderna jag sett pÄ nÀtet.
Sbgx063 fÄr hÀnga med och smörja in kÀngorna Förutom batteribyte som klockmÀster fÄr ombesörja blir det vÀl ett eventuellt barnbarn som fÄr serva denna efter Är 2066
Jag Àr lite osÀker, men svart sbgx061, vit sbgx059, blÄ sbgx065 och silver/champagne sbgx063 tror jag det Àr som har just denna boett.Snyggt! Har faktiskt haft tankarna pÄ en quartz ocksÄ. Var lite inne pÄ den svarta modellen men sedan fick jag Àven syn pÄ den vita i butik och den sÄg helt fantastisk ut jÀmfört med bilderna jag sett pÄ nÀtet.
Hej. Du lÀmnar in dem till en Seikohandlare eller helst en GS handlare, sÄ skickar de vidare. I Gbg Klockmaster Hansson pÄ Frölunda torg eller Magnussons Ur pÄ Korsgatan. Inga problem.Jag ber om ursÀkt pÄ förhand om denna frÄga redan stÀllts och besvarats men vad kostar det att serva en Grand Seiko i Sverige? TÀnker dÄ pÄ de mekaniska i allmÀnhet och en handjagad SBGW031 i synnerhet? NÄgon som vet om det gÄr att fÄ dessa servade i Göteborg?
Det Àr vad jag har fÄtt för mig ocksÄ. StÄr och vÀger mellan sbgx061 och sbgx059.Jag Àr lite osÀker, men svart sbgx061, vit sbgx059, blÄ sbgx065 och silver/champagne sbgx063 tror jag det Àr som har just denna boett.
Alla quartz hÀr: http://www.seiko-watch.co.jp/sp/gs/collection/quartz.phpJag Àr lite osÀker, men svart sbgx061, vit sbgx059, blÄ sbgx065 och silver/champagne sbgx063 tror jag det Àr som har just denna boett.
Kolla in SBGT031 (utgÄtt):SBGT037 eller SBGX061?
Det lutar nog Ät en svart men frÄgan Àr vilken av dessa tvÄ? Vad jag förstÄr sÄ Àr det samma boet med olika armband.
Jag gillar day/date funktionen dÄ den kÀnns sÄ karaktÀristisk för seiko men frÄgan Àr om den förstör balansen i tavlan för mycket med sin vita fÀrg...
De var inte dumma de heller men jag vill helst köpa en ny den hÀr gÄngen. Har pratat med herr Higuchi som har bÄda tillgÀngliga sÄ vi fÄr se vilken det blirKolla in SBGT031 (utgÄtt):
Eller den Ànnu Àldre SBGT021
Just nu sÄ lutar det Ät en SBGT037. Jag har en SKX007 och SRP777 som jag Àr nöjd med med och snart kanske man blir medlem i den berömda "kanjiklubben"Kolla in SBGT031 (utgÄtt):
Eller den Ànnu Àldre SBGT021
SBGT alla dagar i veckan pÄ grund av lÀnken.Just nu sÄ lutar det Ät en SBGT037. Jag har en SKX007 och SRP777 som jag Àr nöjd med med och snart kanske man blir medlem i den berömda "kanjiklubben"
Utav rent estetiska skÀl eller kÀnns lÀnken bÀttre ocksÄ?SBGT alla dagar i veckan pÄ grund av lÀnken.
Den Àr bÀttre. Mer följsam, mjuk och bekvÀm imo.Utav rent estetiska skÀl eller kÀnns lÀnken bÀttre ocksÄ?
Okej, Àr det lÀnkarna som Àr mindre kanske eller luras mina ögon?Den Àr bÀttre. Mer följsam, mjuk och bekvÀm imo.
De polerade omrÄdena Àr egna smÄ lÀnkbitar, sÄledes sÄ kallad femdelad lÀnk. Grovt sagt och förenklat kan man sÀga att ju mindre individuella bitar desto mer följsam lÀnk.Okej, Àr det lÀnkarna som Àr mindre kanske eller luras mina ögon?
Jaha!De polerade omrÄdena Àr egna smÄ lÀnkbitar, sÄledes sÄ kallad femdelad lÀnk. Grovt sagt och förenklat kan man sÀga att ju mindre individuella bitar desto mer följsam lÀnk.
GS= ej fusk.Jaha!
Jag trodde först att de polerade delarna tillhörde den mellersta lÀnken
Sweet! Jag gjorde detsamma i mÄndags med en likadan fast svart.GS-debuterar med den hÀr lilla sötnosen.
Snyggt!
Grattis till inlÀgg 666Snyggt!
Ăr det kvarts ?
Tack, yes!Snyggt!
Ăr det kvarts ?
Jag har gÄtt vidare och behöver inget svar nu undrar jag vad man skall betala för en Seiko Grand Seiko Spring Drive GMT SBGE001? Har aldrig nÀmligen sÄlts nÄgon pÄ KS som referens!En kort frÄga kan man komplettera med stÄl lÀnk till SBGJ019G? TÀnker mest vilken oem lÀnk det blir i sÄfall?
Typ 35Jag har gÄtt vidare och behöver inget svar nu undrar jag vad man skall betala för en Seiko Grand Seiko Spring Drive GMT SBGE001? Har aldrig nÀmligen sÄlts nÄgon pÄ KS som referens!
Tack har hittat en runt dĂ€r. StĂ€mplad ifrĂ„n ad men inget försĂ€ljnings datum. Ăr det en varningssignal? Har personligt inget emot det men frĂ„gar lika vĂ€l sĂ„ jag inte dum köper!
Noob frĂ„ga men jag Ă€r lite vimsig idagTack har hittat en runt dĂ€r. StĂ€mplad ifrĂ„n ad men inget försĂ€ljnings datum. Ăr det en varningssignal? Har personligt inget emot det men frĂ„gar lika vĂ€l sĂ„ jag inte dum köper!