• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_1677.JPG

Sbgx063 fÄr hÀnga med och smörja in kÀngorna :cigar: Förutom batteribyte som klockmÀster fÄr ombesörja blir det vÀl ett eventuellt barnbarn som fÄr serva denna efter Är 2066 :D

IMG_1677.JPG

Sbgx063 fÄr hÀnga med och smörja in kÀngorna :cigar: Förutom batteribyte som klockmÀster fÄr ombesörja blir det vÀl ett eventuellt barnbarn som fÄr serva denna efter Är 2066 :D
Snyggt! Har faktiskt haft tankarna pÄ en quartz ocksÄ. Var lite inne pÄ den svarta modellen men sedan fick jag Àven syn pÄ den vita i butik och den sÄg helt fantastisk ut jÀmfört med bilderna jag sett pÄ nÀtet.

Snyggt! Har faktiskt haft tankarna pÄ en quartz ocksÄ. Var lite inne pÄ den svarta modellen men sedan fick jag Àven syn pÄ den vita i butik och den sÄg helt fantastisk ut jÀmfört med bilderna jag sett pÄ nÀtet.
Jag Àr lite osÀker, men svart sbgx061, vit sbgx059, blÄ sbgx065 och silver/champagne sbgx063 tror jag det Àr som har just denna boett.

Jag ber om ursÀkt pÄ förhand om denna frÄga redan stÀllts och besvarats men vad kostar det att serva en Grand Seiko i Sverige? TÀnker dÄ pÄ de mekaniska i allmÀnhet och en handjagad SBGW031 i synnerhet? NÄgon som vet om det gÄr att fÄ dessa servade i Göteborg?
Hej. Du lÀmnar in dem till en Seikohandlare eller helst en GS handlare, sÄ skickar de vidare. I Gbg Klockmaster Hansson pÄ Frölunda torg eller Magnussons Ur pÄ Korsgatan. Inga problem.

Hej!
För er som inte redan har sett det sÄ finns det en riktigt sÀllsynt Grand Seiko till salu pÄ Ebay just nu. Det rör sig om en 4520-8020 Astronomical Observatory Chronometer. En av 73 som passerade nÄlsögat 1968. Intressant lÀsning om denna 18-karats pjÀs finns pÄ:
http://wornandwound.com/grail-found-ultra-rare-grand-seiko-sale/
SjÀlva annonsen finns pÄ:
http://www.ebay.com/itm/401270313873?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Jag önskar er alla ett alldeles fantastiskt trevligt veckoslut.

SBGT037 eller SBGX061?
Det lutar nog Ät en svart men frÄgan Àr vilken av dessa tvÄ? Vad jag förstÄr sÄ Àr det samma boet med olika armband.

Jag gillar day/date funktionen dÄ den kÀnns sÄ karaktÀristisk för seiko men frÄgan Àr om den förstör balansen i tavlan för mycket med sin vita fÀrg...
sbgt037_a_1024x1024.jpeg
sbgx061_e_large.jpeg

SBGT037 eller SBGX061?
Det lutar nog Ät en svart men frÄgan Àr vilken av dessa tvÄ? Vad jag förstÄr sÄ Àr det samma boet med olika armband.

Jag gillar day/date funktionen dÄ den kÀnns sÄ karaktÀristisk för seiko men frÄgan Àr om den förstör balansen i tavlan för mycket med sin vita fÀrg...
sbgt037_a_1024x1024.jpeg
sbgx061_e_large.jpeg
Kolla in SBGT031 (utgÄtt):
img3595_file.jpg

Eller den Ànnu Àldre SBGT021
381279001.jpg

En kort frÄga kan man komplettera med stÄl lÀnk till SBGJ019G? TÀnker mest vilken oem lÀnk det blir i sÄfall?

Senast Àndrad:
En kort frÄga kan man komplettera med stÄl lÀnk till SBGJ019G? TÀnker mest vilken oem lÀnk det blir i sÄfall?
Jag har gÄtt vidare och behöver inget svar ;) nu undrar jag vad man skall betala för en Seiko Grand Seiko Spring Drive GMT SBGE001? Har aldrig nÀmligen sÄlts nÄgon pÄ KS som referens!

Tillbaka
Topp