• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

JesperO

Rolex
Ja ;)
73FFB3FB-194B-4973-9E34-C7C8A3FE98AD.jpeg

Àr nog beredd att hÄlla med - sÄ nÀra beslÀktad designmÀssigt med 3180 sÄ blir det pluspoÀng
 
Samma hÀr. Har ett likadant fast svart pÄ vÀg som skall monteras pÄ min SBGN001. Denna gÄng med premiumspÀnne och Quick release spring bars.
Mycket nöjd med mitt. BestÀllde det korta som har en perfekt lÀngt för mina 17 cm handleder. Blir nog ett prÀglat mörkbrunt till min IWC Mark XII.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Mycket nöjd med mitt. BestÀllde det korta som har en perfekt lÀngt för mina 17 cm handleder. Blir nog ett prÀglat mörkbrunt till min IWC Mark XII.
Jag har standardlÀngd som passar mina 18-18,5cm perfekt.
Det första fick jag dock fila ner ett stygn som skavde mot handleden och Àven detta med nÄgra tag med nagelfilen fast i detta fall underkanten pÄ spÀnnet.
 

I.Love.Seiko

Breitling
Snabb frÄga, ja vet att titan Àr starkare Àn stÄl, men hur Àr det med Grand Seikos titan klockor, klarar de repor bÀttre Àn deras stÄl ?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Snabb frÄga, ja vet att titan Àr starkare Àn stÄl, men hur Àr det med Grand Seikos titan klockor, klarar de repor bÀttre Àn deras stÄl ?
Snabbt svar, nej. Men inte sÀmre heller ;). Det Àr inte hÄrdhetsbehandlat pÄ ytan som vissa andra titanklockor, sÄ det repas precis som stÄl. Fördelen Àr att Àven det gÄr att borsta/polera vid service om man skulle önska *jÀmfört med andra titanklockor som inte Àr hÄrdhetsbehandlade som jag haft klarar sig dock GS markant bÀttre
 
Senast Àndrad:
Topp