• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_2594.jpeg

Kanske Àr jag den i Sverige som Àgt modellen under lÀngst tid? 1,5 Är.
Instegs GS antar jag, verkar flippas vĂ€ldigt friskt. â˜ș
Är sĂ„ vĂ€ldigt nöjd, behöver egentligen inget annat och sĂ„ vĂ€ldigt lagom för min lite stramare klockbudget, inte behöva vara orolig över att anvĂ€nda den till vad som.
(Den ska fÄ en ordentlig tvÀtt ikvÀll.)
IMG_3985.jpeg

Är sĂ„ vĂ€ldigt nöjd, behöver egentligen inget annat och sĂ„ vĂ€ldigt lagom för min lite stramare klockbudget, inte behöva vara orolig över att anvĂ€nda den till vad som.
IMG_3985.jpeg
En av GS absolut bĂ€sta modeller! Hade den, som du Ă€r inne pĂ„, en kortare stund. Ersatte med SBGN001 som ett lite ”roligare” alternativ. Men tycker uppriktigt att SBGN003 Ă€r bĂ€ttre rent estetiskt. Har som plan att införskaffa igen, med planen att överlĂ„ta till barnen lĂ€ngre fram.

HallÄ!
Försöker bestÀmma mig om jag ska köpa en Shunbun eller en Snowflake. Vilken jag Àn vÀljer, kan jag köpa och skifta mellan Shunbuns metall- och Snowflakes skinnarmband?

HallÄ!
Försöker bestÀmma mig om jag ska köpa en Shunbun eller en Snowflake. Vilken jag Àn vÀljer, kan jag köpa och skifta mellan Shunbuns metall- och Snowflakes skinnarmband?
Jag förstÄr inte din frÄga riktigt. Finns det ett lÀderband som Àr specifikt för snowflake (SBGA211)?

Hur som helst sÄ har dessa tvÄ klockor olika bredd mellan bandhornen, sÄ armband till den ena klockan passar inte till den andra.

Men oavsett vilken du köper finns det ett originalband i lÀder att köpa som passar, men de Àr ganska dyra.

Senast Àndrad:
HallÄ!
Sant,reflektionen lurar till det

BÄda Àr lika bra i mitt tycke. En anledning till att jag valde Taisetsu istÀllet för Shunbun var att jag upplevde att den rosa tavlan blev vÀldigt ljus och svÄrlÀst i direkt solljus. Men det Àr en smakfrÄga.
Jag förstÄr inte din frÄga riktigt. Finns det ett lÀderband som Àr specifikt för snowflake (SBGA211)?

Hur som helst sÄ har dessa tvÄ klockor olika bredd mellan bandhornen, sÄ armband till den ena klockan passar inte till den andra.

Men oavsett vilken du köper finns det ett originalband i lÀder att köpa som passar, men de Àr ganska dyra.

För lÀderband Àr mitt tips att undvika GS egna. De blev för bulkiga. Jag har kört med Wristbuddys och kompletterat med ett OEM GS spÀnne.
Sitter för nĂ€rvarande och vĂ€ntar pĂ„ Steel-Reef’s ”on the fly” lösning för GS.
DO01040613.jpeg
DO01041278.jpeg

DO01039140.jpeg
DO01038947.jpeg
DO01040699.jpeg
DO01039546.jpeg

BÄda Àr lika bra i mitt tycke. En anledning till att jag valde Taisetsu istÀllet för Shunbun var att jag upplevde att den rosa tavlan blev vÀldigt ljus och svÄrlÀst i direkt solljus. Men det Àr en smakfrÄga.

För lÀderband Àr mitt tips att undvika GS egna. De blev för bulkiga. Jag har kört med Wristbuddys och kompletterat med ett OEM GS spÀnne.
Sitter för nĂ€rvarande och vĂ€ntar pĂ„ Steel-Reef’s ”on the fly” lösning för GS.
DO01040613.jpeg
DO01041278.jpeg

DO01039140.jpeg
DO01038947.jpeg
DO01040699.jpeg
DO01039546.jpeg
Taisetsu Àr ocksÄ otroligt fin. jag tror att jag mÄste leta pÄ nÄgot stÀlle dÀr jag kan se dom i verkligheten innan jag kan ta ett beslut.

Tack för all feedback!

FörlÀngt lÀnken med en lÀnk idag.
Ingen lek med den storleken pĂ„ skruvar 😆..
IMG_6476.jpeg
De dÀr skruvarna, alltsÄ.

Jag föredrar faktiskt stift och hylsa som sitter pÄ titanlÀnkarna och en del stÄllÀnkar. De Àr mycket enklare att montera och de sitter sÀkert. Man slipper oroa sig över att en skruv ska gÀnga ur sig. NÄgon kanske tycker att det ser det "billigare" ut men jag bryr mig inte alls om det.

Skruvar pÄ exempelvis en Tudor-lÀnk Àr en helt annan sak. De Àr en barnlek att hantera i jÀmförelse.

IMG_3985.jpeg
Jag har haft min sedan jag köpte den ny 2021

En kompis frÄgade vad grejen med Spring Drive Àr. Tycker mig att lÀst en fin förklaring nÄgonstans pÄ forumet men kan inte hitta den. NÄgon som vet?

Tillbaka
Topp