• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_1929.jpeg

Morgonens uppdrag innan det eventuellt kommer snö  Mala all torkad chili utomhus 😬
IMG_1930.jpeg

Polarvit sbgx059 Àr aldrig fel, speciellt inte en kylig morgon som denna ;)
IMG_1928.jpeg

TĂ€nk att mina 25st riktigt feta Moruga Scorpion blev 2msk mald krydda 🙄 Det gĂ€ller att komma ihĂ„g hur koncentrerad mald chili Ă€r dĂ„ den anvĂ€nds sedan
 😉

Nyfiken pÄ service-intervall av spring drives. Var det nÄgot som behövde ÄtgÀrdas eller var det en standard kontroll?

Det verkar vara dÄligt med sbgy modeller frÄn elegance kollektionen pÄ forumet. I mina ögon sticker de ut som unika just för att de lyckats hÄlla nere proportionerna och gömma PR indikatorn. Priset och vattentÀtheten talar emot men jag vill ÀndÄ ha en! Tar gÀrna emot era rÄd dÄ det blir ett steg upp i prisklass för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska vÀrdera dem.

1741597485597.png

Lite sen att svara...
Det var en reparation, klockan bara stannade.
TyvÀrr specifierade dom inte var det var för fel utan bara skrev reparation och service har jag för mig.
Kalaset kostade c.a. 4.5 tusen kronor inklusive en enkel och dÄlig polering.

Nyfiken pÄ service-intervall av spring drives. Var det nÄgot som behövde ÄtgÀrdas eller var det en standard kontroll?

Det verkar vara dÄligt med sbgy modeller frÄn elegance kollektionen pÄ forumet. I mina ögon sticker de ut som unika just för att de lyckats hÄlla nere proportionerna och gömma PR indikatorn. Priset och vattentÀtheten talar emot men jag vill ÀndÄ ha en! Tar gÀrna emot era rÄd dÄ det blir ett steg upp i prisklass för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska vÀrdera dem.

1741597485597.png
Jag har en SBGY013. Otroligt fin boett och tavla. Kul med 9-delad lĂ€nk, vĂ€ldigt mjuk och skön. Även fin pĂ„ olika band.
BÀsta sakerna för mig Àr: Boetten, tavlan, tunnt Spring Drive-verk och PR pÄ baksidan.
TILLÄGG: En till viktig sak för mig: Att tavlan Ă€r vit, inte ljusblĂ„. Om du kan tĂ€nkta dig ljusblĂ„ tavla och ingen lĂ€nk sĂ„ kan du spara mycket pengar, @sm1h :)

IMG_7703.jpeg
IMG_7702.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp