• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Fick bli en SBGV245 till sommaren, har suktat efter en sen de första bilderna kom.
Grym boett pÄ dessa!
BF800891-DF96-4047-B3B9-9A41EABF5C00.jpeg
Gillar tavelfÀrgen lika skarpt som boetten Àr.

Sa jag att det skulle bli Ă„rets sommarklocka?! :cigar:
76FA8E80-6B8D-4D5A-86AD-3233CF718AFC.jpeg
SBGV245

jÀttefin klocka... men det sitter nÄgot orangeaktigt (apelsinskal?)pÄ tvÄ sidor om boetten? ;)
ok, jag har svÄrt för fÀrgat gummi men det dÀr vÀl ok dÄ :)
för att slÀta över - boetten som tidigare sagt: en av de bÀsta frÄn GS faktiskt...

jÀttefin klocka... men det sitter nÄgot orangeaktigt (apelsinskal?)pÄ tvÄ sidor om boetten? ;)
ok, jag har svÄrt för fÀrgat gummi men det dÀr vÀl ok dÄ :)
för att slÀta över - boetten som tidigare sagt: en av de bÀsta frÄn GS faktiskt...
He he. Det var det enda orangea jag hade hemma i lÄdan.. :rolleyes:
Den grÄ tavlan kommer passa med (nÀstan) vad helst man klÀr den i.

SBGW235
Visarna ibland som en spegel och ibland kolsvarta. Det kÀnns sÄ skönt att veta att nÄgon lagt sin sjÀl i detaljer man knappt ser och samtidigt förundras över nÀr man ser de i makro. Ovanligt bÀst detaljkvalitet:)
621DFD0D-E093-43BC-A82A-77091D123FC9.jpeg
5A3CFFC1-57B6-4A26-9000-CE1C6CA2C773.jpeg
AB02D1F5-F706-498B-9B5C-B8BE9544B5AC.jpeg
FAB6E9CC-4C0A-4167-BBDF-333EDF49FEFD.jpeg
CE699D4E-56CA-4ED9-958B-CD5052FE8C4C.jpeg
727B8428-11BD-445A-9AA3-D8816E94BDE1.jpeg

Senast Àndrad:
Är riktigt sugen pĂ„ Sbgh267. GĂ„r den att fĂ„ tag pĂ„ eller hur ser utbudet ut dĂ€r?

CE2FD4B1-69E4-4DFA-B638-CD823F674671.png
Gillar verkligen SBGV245 men Àr osÀker pÄ om den kommer upplevas som stor pÄ mina handleder. Har ca 16.5 och har inbillat mig att 36 mm Àr det som kommer se bÀst ut, dÀrav haft ögonen öppna pÄ mindre modeller fram till nu. Finns det nÄgon likande modell frÄn GS, gillar frÀmst boettens mix av borstning, enkelheten och att den kÀnns som en bra blandning och sport och elegans. Drömmen hade sÄ klart varit om den hade slÀpps i mindre storlek. :)

Är okunnig GS och klockor generellt sĂ„ kanske har missat nĂ„gon sjĂ€lvklar modell! :)

Gillar verkligen SBGV245 men Àr osÀker pÄ om den kommer upplevas som stor pÄ mina handleder. Har ca 16.5 och har inbillat mig att 36 mm Àr det som kommer se bÀst ut, dÀrav haft ögonen öppna pÄ mindre modeller fram till nu. Finns det nÄgon likande modell frÄn GS, gillar frÀmst boettens mix av borstning, enkelheten och att den kÀnns som en bra blandning och sport och elegans. Drömmen hade sÄ klart varit om den hade slÀpps i mindre storlek. :)
Är okunnig GS och klockor generellt sĂ„ kanske har missat nĂ„gon sjĂ€lvklar modell! :)
Den boetten Àr tyvÀrr unik för modellen. Men vill du ha sportighet och elegans har vi ju kronjuvelen ute pÄ köp & sÀlj just nu, sbgv 019g. Den Àr 38mm och sitter sÀkert bra pÄ en mindre handled. Samma boett som sbgn. Kanske @Nissenutz kan uttala sig om passformen?

Nu hamnar ju detta i nyheter och skulle vÀl egentligen avhandlas i GS trÄden men men.

Jag har precis som @BarbaBaba pÄtalar en sbgn003 som Àr av samma boett som den som @Molle har till salu (tror jag? 38 mm stÄr det i annonsen).

SBGN Àr 39mm men ganska korta luggar som kramar nerÄt ganska fort.
IMG_20190203_113834-01.jpeg

Det Àr ingen liten klocka (39mm och 12mm tjock) men sportig och tydlig look. Jag har massiva 16cm runt handleden.

Annars har du Sbgx modellerna. HÀr Àr min 063 som dÄ mÀter in pÄ 37mm och 10mm tjock.
IMG_20180914_154159-01-01.jpeg

Vill du veta mer sÄ tjoa till i GS trÄden :)

Förövrigt verkar de nya seiko 5orna fÄ rÀtt schysta urverk jÀmfört med gamla 7s26.

SBGX091/291 Àr inte helt olik och 38,8 mm.
SBGX091_LRG.jpg

Den boetten Àr tyvÀrr unik för modellen. Men vill du ha sportighet och elegans har vi ju kronjuvelen ute pÄ köp & sÀlj just nu, sbgv 019g. Den Àr 38mm och sitter sÀkert bra pÄ en mindre handled. Samma boett som sbgn. Kanske @Nissenutz kan uttala sig om passformen?

Tack! VÀldigt fin den ocksÄ. Ska kika nÀrmare pÄ den modellen! :)

Nu hamnar ju detta i nyheter och skulle vÀl egentligen avhandlas i GS trÄden men men.

Jag har precis som @BarbaBaba pÄtalar en sbgn003 som Àr av samma boett som den som @Molle har till salu (tror jag? 38 mm stÄr det i annonsen).

SBGN Àr 39mm men ganska korta luggar som kramar nerÄt ganska fort.
IMG_20190203_113834-01.jpeg

Det Àr ingen liten klocka (39mm och 12mm tjock) men sportig och tydlig look. Jag har massiva 16cm runt handleden.

Annars har du Sbgx modellerna. HÀr Àr min 063 som dÄ mÀter in pÄ 37mm och 10mm tjock.
IMG_20180914_154159-01-01.jpeg

Vill du veta mer sÄ tjoa till i GS trÄden :)

Förövrigt verkar de nya seiko 5orna fÄ rÀtt schysta urverk jÀmfört med gamla 7s26.

Oops! Inser att jag skrivit fel trÄd, verkar dock vara ÄtgÀrdat. :)

Tack! 063 Àr ocksÄ vÀldigt fin. StorleksmÀssigt kÀnns den topp. Har fÄtt dille pÄ borstningen/boetten pÄ SBGV245 men ska försöka vidga mina vyer. Finns uppenbarligen vÀrdiga alternativ!

Hej!
Har pĂ„ senare tid börjat finna GS mer och mer intressant. Är helt oinsatt i mĂ€rket och har inte funnit tiden att plöja igenom trĂ„den.
Min enkla frÄga Àr: Om ni skulle rekommendera en modell som "presenterar" grand Seiko för mig som aldrig Àgt eller provat nÄgon, vilken modell skulle ni vÀlja? Föredrar en sportigare modell runt 40mm. Pris upp till runt 30k.
Mvh/
Jimmy

Tillbaka
Topp