• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Första dagen i skön sol
Sbgn001
B200AFAF-35D5-4200-957D-0E0EE6C2B60B.jpeg

Att den dÀr floppade och togs ur prod Àr obegripligt. Vill ha:)
HÄller med! Jag var nÀra att slÄ till flera gÄnger. Kanske var det det lite speciella typsnittet pÄ bezelringen som höll mig frÄn direkt köp. NÀr jag vÀl hade bestÀmt mig för att slÄ till var den ur produktion. FÄr leta beg nÄgon gÄng framöver.

HÄller med! Jag var nÀra att slÄ till flera gÄnger. Kanske var det det lite speciella typsnittet pÄ bezelringen som höll mig frÄn direkt köp. NÀr jag vÀl hade bestÀmt mig för att slÄ till var den ur produktion. FÄr leta beg nÄgon gÄng framöver.
SvÄr att hitta. Letade lokalt i Japan utan lycka för nÄgon mÄnad sen.

Jag var direkt negativ till typsnittet nÀr den kom men antar att jag vande mig allteftersom. Haft en tanke pÄ att prova den ganska lÀnge men det Àr sÄ fÄ i omlopp tyvÀrr.
C34EA452-D174-49A5-B094-C9F13BE82741.jpeg

SvÄr att hitta. Letade lokalt i Japan utan lycka för nÄgon mÄnad sen.
Finns ett ex till salu hÀr.
https://www.reddit.com/r/Watchexchange/comments/bc6xbm/wts_grand_seiko_sbgx115/

Hmmmmmm.... SBGV245 verkar het, hinner ju knappt ut pÄ K & S. Missar varje gÄng:(

Ja, jag hade tur den hÀr gÄngen. Missade den sist nÀr det tog mindre Àn en halvtimme. Men den har ju bytt Àgare tÀtt sÄ vem vet, kanske Àr ute snart igen :rolleyes:. Enda klockan jag haft span pÄ senaste veckorna faktiskt.

Och jag har en spring drive. En sÄn air diver. Fick ett superbra pris pÄ en snowflake för ett Är sedan som jag bangade pÄ.
JassÄ hehe. Air diver har jag inte sett tror jag ska kolla in :) Snowflake Àr lÀcker! Jag Àr sugen pÄ den med guldisar 259an men det blir för likt min sbgh201... Vet inte hur jag ska göra med mina bekymmer riktigt Ànnu :)

Och jag har en spring drive. En sÄn air diver. Fick ett superbra pris pÄ en snowflake för ett Är sedan som jag bangade pÄ.
Aha va det dÀr air drive ja GS dykarna Àr sÄ feta! Men kÀnns lite för stora för mina smala handleder för min del tyvÀrr haha. Nöjd med din? Kan du posta lite pix? :)

33726806428_70f4009e8e_b.jpg

Ett av fler stÀllen att titta pÄ för dom som letar orginal Àldre "grammar of design" GS Àr dom fyra hörnen pÄ boetten mot glasringen ska vara helt spetsiga.
Dom kan inte slitas ner vid normal anvÀndning och om lite avrundade har boetten lumpats vid "renorvering"

Senast Àndrad:
DÄ Àr man Grand Seiko Àgare för första gÄngen, kÀnns riktigt bra!
Denna har flippats runt en del, men tror inte jag kommer vara lika snabb att bli av med den. SBGV245. Den Àr pÄ 40mm men kÀnns mindre tycker jag. Kan vara för att jag Àr van vid större senaste tiden. SÄ de som Àr oroliga att det Àr för stort, testa!

Tack @dauit för supersmidig affÀr!

D49D96C5-AF68-422C-A8E1-AFC68000E115.jpeg

DÄ Àr man Grand Seiko Àgare för första gÄngen, kÀnns riktigt bra!
Denna har flippats runt en del, men tror inte jag kommer vara lika snabb att bli av med den. SBGV245. Den Àr pÄ 40mm men kÀnns mindre tycker jag. Kan vara för att jag Àr van vid större senaste tiden. SÄ de som Àr oroliga att det Àr för stort, testa!

Tack @dauit för supersmidig affÀr!

D49D96C5-AF68-422C-A8E1-AFC68000E115.jpeg
Grymt fin! VÀlkommen till GS! Ja det Àr min kÀnsla oxÄ att de bÀr nÄgot mindre Àn sin mm. Min 40a kÀnns mer som 38.5-39 typ.

Senast Àndrad:
Grymt fin! VÀlkommen till GS! Ja det Àr min kÀnsla oxÄ att de bÀr nÄgot mindre Àn sin mm. Min 40a kÀnns mer som 38.5 typ.

Tack! Haft en Royal Oak som jag Ă€lskade borstningen pĂ„ men ack sĂ„ ömtĂ„ligt verk. Även haft en Oyster Quartz som jag gillade, sĂ„ denna Ă€r ju bĂ€sta av bĂ„da vĂ€rldar. Inget sug efter varken AP eller Rolex lĂ€ngre :D Grymmaste boett och finish jag haft i en klocka! Spring Drive nĂ€sta.... :)

Tack! Haft en Royal Oak som jag Ă€lskade borstningen pĂ„ men ack sĂ„ ömtĂ„ligt verk. Även haft en Oyster Quartz som jag gillade, sĂ„ denna Ă€r ju bĂ€sta av bĂ„da vĂ€rldar. Inget sug efter varken AP eller Rolex lĂ€ngre :D Grymmaste boett och finish jag haft i en klocka! Spring Drive nĂ€sta.... :)
HÄller helt med! Tavlan och finish Àr i vÀrdsklass man blir aldrig trött pÄ sin GS :) Nu hÄller jag iofs pÄ att försöka sÀlja min SBGH201, men den ska bara bytas ut mot SBGA259... :) Hibeat Àr dock magiskt.

Tillbaka
Topp