• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Loshin

Panerai
image.jpg

Nyinkommet
Grym klocka! Nöjd?
Har haft min i 4 Är och Àr fortfarande lika nöjd.
IMG_20170113_151209.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fler bilder pÄ den dÀr!
Ska bli, sÄ fort jag slutat dregla över hur den skimrar :D
Vilken tavla!
Otroligt snygg
Mycket trevlig :) Jag hade inte sett den live eftersom den normalt inte lÀmnar japan. Bara sett den pÄ youtube eller pÄ bild.
Nu var ju KlockmÀster fÀltöversten hjÀlpsamma och bestÀllde den Ät mig (nÄgon gÄng i januari) utan köptvÄng (som om jag skulle kunna lÄta bli nÀr den kom).
Jag fick veta att det skulle ta ett tag att fÄ hem den dÄ den Àr lite ovanligare Àn dom andra tre syskonen i serien, men det var vÀntan vÀrt :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag vill minnas att du letade en till dotterns skolavslutning eller dylikt?
Ska man ha en blÄ tavla Àr det ju denna ett riktigt trevligt alternativ :) Min dotter har ett par Är kvar innan hon kan Àrva denna (tur för mig).
Yup, hennes 20-Ärsdag för 2 Är sen. NÀst Àldsta fick en SBGX063 nÀr hon tog studenten. De har dem jÀmt.
 
Senast Àndrad:

Pawwen

Cartier
2-Faktor
SBGJ001
06iY23E.jpg

Sugen pÄ den som ligger pÄ K&S. Vad tycker tidigare Àgare om modellen?
Varför sÄlde ni? Var ni sugna pÄ nÄgot nytt eller var det nÄgot ni störde er pÄ?
@Chrisse @-RI- @Snaxxet
Kanske onödigt att stÀlla frÄgan till Chrisse dock, han Àr ju en obotlig flippare:D.

HĂ€r Ă€r den klockan. SBGJ001. Gillar den skarpt! Saknar endast mikrojustering i lĂ€nken men den Ă€r Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt bekvĂ€m nu nĂ€r jag anpassat till rött storlek. Älskar att de rĂ€tt hĂ„rda vinklarna i boetten flyter ihop i mjuka linjer sant Hi-beat urverket som ger en vĂ€ldigt flytande sekundvisare.


2017-03-10 19.22.03.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_1812.JPG

Jag fick ett litet GS resefodral pÄ köpet. Det jag inte tÀnkte pÄ dÄ var hur vÀl det matchar tavlan pÄ klockan (som jag bar direkt pÄ armen ur butiken).
IMG_1814.JPG

Att sÀga att den Àr "sammetsblÄ" kÀnns som att citera Bengt Grive, men i brist pÄ bÀttre...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Var hittar man Grand Seiko? Verkar inte vara sÄ vanlig bland svenska Seiko-ÄterförsÀljare? Kanske finns nÄgon bra nÀtbutik som saluför dem?
 
Topp