SBGX039, tydligenDagens kvartsare.
FrÄga mig inte om referens nummer för jag har inte den blekaste.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SBGX039, tydligenDagens kvartsare.
FrÄga mig inte om referens nummer för jag har inte den blekaste.
![]()
Det dÀr tyckte jag om! Riktigt snyggt, och rÀtt ovÀntat va? Nato pÄ en GS... Den sÄg man vÀl inte komma...Ny bandmatchning till min boutique limited
![]()
JÀklar vad snygg, vad Àr det för ref?Ny bandmatchning till min boutique limited
![]()
SBGJ231JÀklar vad snygg, vad Àr det för ref?
Köp den mest ikoniska GSenHar blivit lite sugen pÄ att köpa en ny GS.. SlÀpper de nya modeller i Mars 2020? NÄgon som vet hur svÄrt det Àr att fÄ tag i nya releaser; bÀttre att satsa pÄ tidigare Ärs modeller?
Hade ingen aning om att det fanns andra Ă€n sbgx089/91/93. Ăr det blĂ„nerade visare och silvrig sekund?
Den svarta Àr nog den som i sin enkelhet verkligen hÄller i lÀngden, och det ligger vÀl en pÄ k&s som vÀntar pÄ dig![]()
![]()
Funderar pÄ om denna ska fÄ vandra vidare?
Skumpatavlan Àr fantastisk men saknar i dagslÀget en klocka med svart tavla.
Vad sÀger ni, hur Àr den svarttavlade sbgx:n?
Tröttnar man?![]()
Gillar gamla tavlan bÀttre, har iof bara sett den nya pÄ bildDen svarta Àr nog den som i sin enkelhet verkligen hÄller i lÀngden, och det ligger vÀl en pÄ k&s som vÀntar pÄ dig![]()
InstÀmmerGillar gamla tavlan bÀttre, har iof bara sett den nya pÄ bild![]()
Gillar gamla tavlan bÀttre, har iof bara sett den nya pÄ bild![]()
Speciellt pÄ kvarts tycker jag gamla tavlan Àr bÀst. Dels kÀnns den nya sÄ tom, men framför allt blir det en sÄ hÀrlig smygare med en kvarts seiko.InstÀmmer
![]()
à rets bÀsta köp!Löjligt bra!
SÀrskilt i det ljuset!Löjligt bra!
Efter en tid med min nya och tillika första GS kan jag inte beskriva statusen som annat Àn löjligt förÀlskad. Tillskott kommer alltid med smekmÄnad men efter nÄgra klockor lÀr du dig vad som Àr vad och denna kÀnns speciell.
Det har funnits en mental block för mig nĂ€r det kommer till GS. Prislappen och namnet "Seiko" har bara inte lirat vĂ€l. ĂndĂ„ har det sneglats och reportaget med Molle har inte lindrat lusten efter en GS. Konsumerat den info jag kommit över och bara blivit mer omvĂ€nd. Var tvungen att slĂ„ till innan jag smĂ€llde av och kunde idag inte vara nöjdare. KĂ€nner nu, lustigt nog att det snarare Ă€r, i relativa termer otroligt mycket för pengarna man fĂ„r i en GS. Om Rolex Ă€r King och Cartier Ă€r Queen. Ăr Grand Seiko Emperor dĂ„?
![]()
En lite farlig avtryckare det dÀr - risk för exit om man inte passar sig, sÄ se till att inte vÀlja för perfekt! Jag sköt nÀstan klockintresset i sank i oktober nÀr sbgn003 landade. Har inte burit nÄgot annat sen dess och kÀnner inget behov av det nu heller. Och dÄ pratar vi ÀndÄ dussinkvartsare!Kul!
Jag Àr i precis samma lÀge, har lÀst och kollat alldeles för mycket nu - snart dags att trycka pÄ avtryckaren...
Och on that topic: Àr det nÄgon som provat SBGA293?
Vad Ă€r intrycken isf? Ăr det âSpringdrive-versionenâ av SBGW eller Ă€r det bara önsketĂ€nkande?
SÄ lÀcker!
Mycket trevlig den med! Har provat SBGN009 och gillade den starkt!Ovanligt att denna fÄr komma ut och leka en arbetsdag.
SBGN007![]()
/B
PS ursÀkta lysrörsljuset
Lika "för" stora skulle jag vilja sÀga. Synd, det gÄr att göra eleganta kronografer (lÄnad bild tyvÀrr). GÀrna med datum och 12 timmars kronograf!Finns inte Àn, GS & kronograf finns bara som Springdrive och de Àr alla i princip lika stora.
DÀr dÀr har vi sagt i 10 Är.Lika "för" stora skulle jag vilja sÀga. Synd, det gÄr att göra eleganta kronografer (lÄnad bild tyvÀrr)