• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Dagens kvartsare.
FrÄga mig inte om referens nummer för jag har inte den blekaste.

49182590947_47144f7818_c.jpg
SBGX039, tydligen

Har blivit lite sugen pÄ att köpa en ny GS.. SlÀpper de nya modeller i Mars 2020? NÄgon som vet hur svÄrt det Àr att fÄ tag i nya releaser; bÀttre att satsa pÄ tidigare Ärs modeller?

Hade ingen aning om att det fanns andra Ă€n sbgx089/91/93. Är det blĂ„nerade visare och silvrig sekund?

Tim, minutvisarna och timindex Àr lite grÄa, somliga skulle sÀkert kalla det titanfÀrgade men till vardags tÀnker man inte pÄ det utan det syns mest pÄ bilder.
Tavlan har Àven intressant struktur som man normalt inte ser utan den ser bara lite rutig ut ibland, men med kamera eller lupp kan man se tydligare.
S.L, det Àr lejon och inte troll ;)

Ville egentilgen köpa första versionen som dessutom gjordes i titan nÀr det begavs sig men den hÀr dök upp....
En svartavlad titanare finns fortfarande pÄinköpslistan.

49185388443_971563b406_c.jpg

Senast Àndrad:
6B3517F1-4A3B-4571-B591-74ACDBD27A10.jpeg

1493921E-B2A1-4A9F-95F8-43C7E15CCBCC.jpeg

Funderar pÄ om denna ska fÄ vandra vidare?
Skumpatavlan Àr fantastisk men saknar i dagslÀget en klocka med svart tavla.
Vad sÀger ni, hur Àr den svarttavlade sbgx:n?
Tröttnar man?:(
Den svarta Àr nog den som i sin enkelhet verkligen hÄller i lÀngden, och det ligger vÀl en pÄ k&s som vÀntar pÄ dig ;)

Efter en tid med min nya och tillika första GS kan jag inte beskriva statusen som annat Àn löjligt förÀlskad. Tillskott kommer alltid med smekmÄnad men efter nÄgra klockor lÀr du dig vad som Àr vad och denna kÀnns speciell.

Det har funnits en mental block för mig nĂ€r det kommer till GS. Prislappen och namnet "Seiko" har bara inte lirat vĂ€l. ÄndĂ„ har det sneglats och reportaget med Molle har inte lindrat lusten efter en GS. Konsumerat den info jag kommit över och bara blivit mer omvĂ€nd. Var tvungen att slĂ„ till innan jag smĂ€llde av och kunde idag inte vara nöjdare. KĂ€nner nu, lustigt nog att det snarare Ă€r, i relativa termer otroligt mycket för pengarna man fĂ„r i en GS. Om Rolex Ă€r King och Cartier Ă€r Queen. Är Grand Seiko Emperor dĂ„?
20191210_162011.jpg

Efter en tid med min nya och tillika första GS kan jag inte beskriva statusen som annat Àn löjligt förÀlskad. Tillskott kommer alltid med smekmÄnad men efter nÄgra klockor lÀr du dig vad som Àr vad och denna kÀnns speciell.

Det har funnits en mental block för mig nĂ€r det kommer till GS. Prislappen och namnet "Seiko" har bara inte lirat vĂ€l. ÄndĂ„ har det sneglats och reportaget med Molle har inte lindrat lusten efter en GS. Konsumerat den info jag kommit över och bara blivit mer omvĂ€nd. Var tvungen att slĂ„ till innan jag smĂ€llde av och kunde idag inte vara nöjdare. KĂ€nner nu, lustigt nog att det snarare Ă€r, i relativa termer otroligt mycket för pengarna man fĂ„r i en GS. Om Rolex Ă€r King och Cartier Ă€r Queen. Är Grand Seiko Emperor dĂ„?
20191210_162011.jpg

Kul!

Jag Àr i precis samma lÀge, har lÀst och kollat alldeles för mycket nu - snart dags att trycka pÄ avtryckaren...

Och on that topic: Àr det nÄgon som provat SBGA293?

Vad Ă€r intrycken isf? Är det ’Springdrive-versionen’ av SBGW eller Ă€r det bara önsketĂ€nkande?

Kul!

Jag Àr i precis samma lÀge, har lÀst och kollat alldeles för mycket nu - snart dags att trycka pÄ avtryckaren...

Och on that topic: Àr det nÄgon som provat SBGA293?

Vad Ă€r intrycken isf? Är det ’Springdrive-versionen’ av SBGW eller Ă€r det bara önsketĂ€nkande?
En lite farlig avtryckare det dÀr - risk för exit om man inte passar sig, sÄ se till att inte vÀlja för perfekt! Jag sköt nÀstan klockintresset i sank i oktober nÀr sbgn003 landade. Har inte burit nÄgot annat sen dess och kÀnner inget behov av det nu heller. Och dÄ pratar vi ÀndÄ dussinkvartsare!

Tillbaka
Topp