• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

ApropÄ 003...
NÄgon som vet om man kan köpa ytterligare en halvlÀnk till dessa?
Min blir precis lite för tajt med tvÄ halvlÀnkar, och alldeles för lös med en halvlÀnk och en extra bit.
Eller om nÄgon Àgare mot förmodan skulle fÄ för sig att sÀlja en sÄ hojta till.

ApropÄ 003...
Min blir precis lite för tajt med tvÄ halvlÀnkar, och alldeles för lös med en halvlÀnk och en extra bit.
Bör man absolut kunna göra. Maila KM globen sÄ löser det sÀkert de dÀr :)

49149996121_514ea2ab41_c.jpg

LÀdret Àr riktigt mjukt o skönt och visuellt bÀsta alternativet till lÀnken jag provat hittills iaf.
Jag lÀser det som att du tvivlar sjÀlv :p

Jag tror design likt detta kunna kunna lira hyfsat. Men aldrig hittat nÄgot i 19mm
MyCsK-KB7041-schw20-oN-Uhrenarmband.jpg

Men Ànnu bÀttre vore det om @Feskarn började sÀlja dessa i 19mm ocksÄ. Har varit sugen pÄ att klicka hem ett 20mm och testa men sÀllan de blir bra med för breda band.
https://klocksnack.se/threads/gummi-i-20mm-med-”curved-ends”-Ă€ven-21mm-i-svart.116097/

Jag lÀser det som att du tvivlar sjÀlv :p

Jag tror design likt detta kunna kunna lira hyfsat. Men aldrig hittat nÄgot i 19mm
MyCsK-KB7041-schw20-oN-Uhrenarmband.jpg

Men Ànnu bÀttre vore det om @Feskarn började sÀlja dessa i 19mm ocksÄ. Har varit sugen pÄ att klicka hem ett 20mm och testa men sÀllan de blir bra med för breda band.
https://klocksnack.se/threads/gummi-i-20mm-med-”curved-ends”-Ă€ven-21mm-i-svart.116097/
Ha ha ja det Àr dessvÀrre helt rÀtt tolkat ;) Har aldrig haft en klocka som varit sÄ svÄr att hitta band till...! BÄde utseende och konstruktionsmÀssigt (boett luggar och sprintar samspelar pÄ ett högst mÀrkligt vis) gör den svÄr! Att det Àr 19 mm gör det inte precis lÀttare :mad:.
Ett 19 mm gummi som sluter mot boetten hade varit högt pÄ önskelistan :angel: (Nr 1 pÄ listan hade varit om GS gjort lÀnk med micro eller Ànnu hellre glide-lock). :hungry:
Edit: Blev lite sugen pÄ att bestÀlla ett 20mm gummi o lite sandpapper :facepalm:

Min enda GS. Men den har fler kompisar i lÄdan ;) Jag Àr har inte förstÄtt det dÀr med OWG - Ànnu ;)
NÀ, vem har förstÄtt tjusningen med OWG, och det blir inte bÀttre med Ären?:p Nej, jag bara undrade, eftersom du absolut inte vill ha den pÄ lÀnken. Det Àr ju en ruskigt knepig boett att bÀra pÄ annat Àn lÀnken, köp en extra halvlÀnk om passningen Àr ett problem :)

ApropÄ 003...
+ @skyseeker Om man tÀnker sig att en hel lÀnk Àr 5 och en halv Àr nÄgot större Àn hÀlften (för det har jag för mig att den Àr),och sÀger 3.
DÄ fÄr du 3+3=6 Lite för tight sÀger du.
3+5=8 Lite för stor sÀger du.
-5+3+3+3+3=7 Borde vara perfekt :) Du skrev 2 halvlÀnkar, visst kommer den med 3?

NÀ, vem har förstÄtt tjusningen med OWG, och det blir inte bÀttre med Ären?:p Nej, jag bara undrade, eftersom du absolut inte vill ha den pÄ lÀnken. Det Àr ju en ruskigt knepig boett att bÀra pÄ annat Àn lÀnken, köp en extra halvlÀnk om passningen Àr ett problem :)
Det blir verkligen inte bÀttre med Ären :nailbiting: och inga piller finns det heller :hungover:
Problemet för mig Àr att med en halvlÀnk pÄ blir den lite lite för lös och utan blir den lite lite för tight. Visst Àr det inte hela vÀrlden, men fruktansvÀrt irriterande den i övrigt Àr sÄ trevlig.
Men fÄr faktiskt sÀga att jag blev ganska nöjd med det svarta lÀdret ÀndÄ :)
F31DBA18-B8BA-46AE-BF43-50B2AF56A760.jpeg

+ @skyseeker Om man tÀnker sig att en hel lÀnk Àr 5 och en halv Àr nÄgot större Àn hÀlften (för det har jag för mig att den Àr),och sÀger 3.
DÄ fÄr du 3+3=6 Lite för tight sÀger du.
3+5=8 Lite för stor sÀger du.
-5+3+3+3+3=7 Borde vara perfekt :) Du skrev 2 halvlÀnkar, visst kommer den med 3?
Ah, det mÄste jag kolla upp! Kan ju faktiskt lösa det hela :) Finns hopp om fred pÄ jorden ;)

Jag har dessvÀrre tappat enormt pÄ Kobra Kai, kÀnns som det svalnat pÄ avdelningen överlag.

Dock har jag en GS obsession som drar i mig till och frÄn... senaste GS i Àgo var SBGN005. Sunbursten var inte o leka med! Finns det nÄt motsvarande i SB vÀg ni vill tipsa om? GÀrna 9f

tack!

Tillbaka
Topp