Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ironi? Fortfarande vÀldigt fin klocka!JÀklar va lÀcker vad heter modellen? De har ju lyckats ta fram en helt unik form som egentligen inte pÄminner om nÄgot annat.
Ironi? Fortfarande vÀldigt fin klocka!
Vart brukar du lĂ€mna in dina GS för service? Ăr det kostsamt?Ăntligen Ă€r regnsĂ€songen över och sol och hetta har övertaget.
KÀnde för att inte anvÀnda lÀder pÄ nyförvÀrvet och provade först flex vilket Àr skönt men var extra fult.
Blev till sist en NOS 5Actus lÀnk som funkar om man kisar ordentligt med ögonen.
Blir nog inte sÄ lÄngvarig pÄ klockan.
![]()
![]()
Vart brukar du lĂ€mna in dina GS för service? Ăr det kostsamt?
OK, jag tycker den pÄminner om en hel del klockor, men vi Àr överens om att utseendet Àr bra!Inte alls, jag tycker de har lyckats skitbra med att innovera designmÀssigt, bÀttre Àn mÄnga av konkurenterna.
De Àr inte dum alls,skulle lÀtt fÄ plats i klocklÄdan hemma4842-5011![]()
OK, jag tycker den pÄminner om en hel del klockor, men vi Àr överens om att utseendet Àr bra!
Ja alltsÄ jag tÀnker pÄ de ganska vassa och kantiga lugs. som Àr platta ovanpÄ, göra att sjÀlva case:t ser lite unikt ut. Sedan Àr toppen av bezel platt och borstad. UrsÀkta att jag inte kan orden pÄ svenskaMen sjukt lÀcker klocka oavsett.
Ja alltsÄ jag tÀnker pÄ de ganska vassa och kantiga lugs. som Àr platta ovanpÄ, göra att sjÀlva case:t ser lite unikt ut. Sedan Àr toppen av bezel platt och borstad. UrsÀkta att jag inte kan orden pÄ svenskaMen sjukt lÀcker klocka oavsett.
NÄgon borde göra en ordlista pÄ klocksnack!HÄller med dig om att klockan har en egen form som jag inte heller tycker dom lÄnat frÄn andra vilket Seiko ska ha beröm för
I mina ögon ser den lite klumpig ut men jag Àr ju lite gammaldags och smaken Àr som baken ...
Dom svenska orden Àr, bandhorn, boett och glasring.
http://www.watchmaking.se/page5.htmNÄgon borde göra en ordlista pÄ klocksnack!
Kan man inte sÀga boettring för bezel ocksÄ?
Haha vad erbjuder du??Kan ingen vÀnlig sjÀl bara sÀlja sin sbgv245 till mig nu. Pengarna pÄ kontot brÀnner, finns risk att jag köper annat![]()
om du bara söker sbgn i denna trÄden finns ju en hel del info. Var det inte gruppköp pÄ den ocksÄ?Hej alla!
Har nyligen fÄtt upp ögonen för GS och mer specifikt SBGN005. NÄgon vÀnlig sjÀl som kan tipsa om bra recensioner och stÀllen att nörda ner sig mer pÄ? Trodde jag skulle hitta nÄgot bland KS recensioner & köpguider men verkar inte ha skrivits nÄgot eller Àr jag bara usel pÄ att söka? Passar samtidigt pÄ att slÀnga ut en liten krok ifall nÄgon gÄr i sÀljtankar...
Tack pÄ förhand!
Du kan omöjligen vara klar med denHaha vad erbjuder du??
![]()
Hej alla!
Har nyligen fÄtt upp ögonen för GS och mer specifikt SBGN005. NÄgon vÀnlig sjÀl som kan tipsa om bra recensioner och stÀllen att nörda ner sig mer pÄ? Trodde jag skulle hitta nÄgot bland KS recensioner & köpguider men verkar inte ha skrivits nÄgot eller Àr jag bara usel pÄ att söka? Passar samtidigt pÄ att slÀnga ut en liten krok ifall nÄgon gÄr i sÀljtankar...
Tack pÄ förhand!
KorrektDu kan omöjligen vara klar med den![]()
sbgv005 ser man inte sÄ ofta lÀngre, vart Àr alla? Vart Àr överhuvudtaget alla före Ž17 med Seiko pÄ tavlan?KvÀll men underbart varmt i luften och med gott sÀllskap
![]()
![]()
Skickar med en bild frÄn tidigare i dag och oblygt frÄn en annan trÄd men visar tavlan frÄn annan sida.
HÀr kommer min iaf (Sbgv005), 40-Ärs present frÄn frun sÄ den kommer stanna i klocklÄdan.sbgv005 ser man inte sÄ ofta lÀngre, vart Àr alla? Vart Àr överhuvudtaget alla före Ž17 med Seiko pÄ tavlan?
HÀr Àr min sbgv011. (före 17)sbgv005 ser man inte sÄ ofta lÀngre, vart Àr alla? Vart Àr överhuvudtaget alla före Ž17 med Seiko pÄ tavlan?