ExaktSĂ„ stilren och snygg![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
ExaktSĂ„ stilren och snygg![]()
Ser kanon ut! FörestÀll dig ett batteribyte hos tex Ur&Penn, de hade tappat hakan nÀr de sett det urverketTog en liten titt inuti min sgbx063. Ville se om ett boettlock i glas passade vilket den tyvÀrr inte gjorde.
![]()
![]()
Det Àr vÀl ingen som har dom Àn (pÄ KS) som kan berÀtta, men spontant ser det inte ut som samma fÀrg. Sbgv225 Àr ju petroleumblÄ som skimrar i grönt, blÄtt och svart. Jag uppfattar sbgp005 som blÄ och sbgp013 som mörkblÄ, men man mÄste nog se dom live för att avgöra. *möjligen har 013 samma tavla som 225
Man ser var min 5a fÄtt sin inspiration (eller tvÀrtom)?Seiko, först och frÀmst!
![]()
SBGM001
Den dÀr femman Àr grym!Man ser var min 5a fÄtt sin inspiration (eller tvÀrtom)?
Var dÀrför jag köpte den. För det dÀr Àr en av mina favorit GS. Riktigt bra!
DÄlig bild pÄ min 5a som kÀnns rÀtt likt designad (med sÀmre.. ja allting sÄ klart)![]()
Tack för att du fotar och delar med dig!Tog en liten titt inuti min sgbx063. Ville se om ett boettlock i glas passade vilket den tyvÀrr inte gjorde.
![]()
![]()
LÀckert!Tog en liten titt inuti min sgbx063. Ville se om ett boettlock i glas passade vilket den tyvÀrr inte gjorde.
![]()
![]()
De Àr till för att programmera kretsen.LÀckert!
Vet du vad dom Ätta parallella hÄlen fyller för funktion?
SBGX337
![]()
![]()
SBGX337
![]()
![]()
Mitt foto gör den inte alls rÀttvisa. I verkligheten, med lite mer riktat ljus, ser den ut som metalliclack med sköna fÀrgskiftningar. Jag ska försöka fÄnga det nÄgon gÄng.Wow! Cool, enda pÄ forumet? Den dÀr blÄ tavlan Àr nÀra perfektion
Ny dag, nya klÀder! Lite annan karaktÀr, mer lyx-sport-stÄl pÄ denna lÀnkNÄgra snabba bilder pÄ min första GS. 4520-8000 frÄn -68...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ny dag, nya klÀder! Lite annan karaktÀr, mer lyx-sport-stÄl pÄ denna lÀnk
![]()
![]()
![]()
![]()
TackSer ovanligt bra ut !
Jag har provat massor med olika lÀnkar pÄ dom men aldrig blivit nöjd och antagligen för att jag vet att dom aldrig kom sÄ.
Dom tvÄ e mumma. HÀrliga boetter.Fick tillbaka den hÀr 6146an frÄn urmakaren idag.
Köpte den pÄ auktion med trasig dagvÀxling för ett par veckor sen och det visade sig inte vara nÄgra stora problem att fixa.
Uppenbarligen hade nÄgon klÄpare varit inne och servat men lyckats skada baksidan pÄ tavlan sÄ den tog i vÀxlingsmekanismen.
Enkelt fixat av urmakaren utan byta nÄgra delar dÀr som tur var.
Orsaken till att jag köpte den var att det Àr en tidig frÄn 67 med den ovanligare tavlan utan 3600 o.s.v.
Lite glad att bÀra den idag
![]()
En bild tillsammans med en senare frÄn 69, gillar nog mer den Àldre tavlan.
![]()
Grattis till nytillskottet! HÄller med gÀllande tavlan!Fick tillbaka den hÀr 6146an frÄn urmakaren idag.
Köpte den pÄ auktion med trasig dagvÀxling för ett par veckor sen och det visade sig inte vara nÄgra stora problem att fixa.
Uppenbarligen hade nÄgon klÄpare varit inne och servat men lyckats skada baksidan pÄ tavlan sÄ den tog i vÀxlingsmekanismen.
Enkelt fixat av urmakaren utan byta nÄgra delar dÀr som tur var.
Orsaken till att jag köpte den var att det Àr en tidig frÄn 67 med den ovanligare tavlan utan 3600 o.s.v.
Lite glad att bÀra den idag
![]()
En bild tillsammans med en senare frÄn 69, gillar nog mer den Àldre tavlan.
![]()
, kolla grand seiko guy`s tidiga katalogbilder sÄ finns det lÀnkarTackPassade rÀtt bra pÄ lÀnken ocksÄ, men blev som sagt en helt annan karaktÀr. Kanske fÄr testa lite andra ocksÄ, sÄ den fÄr en lite mer tidsenlig karaktÀr. Kom nÄgra vintage GS med liknande boetter pÄ lÀnk?
, kolla grand seiko guy`s tidiga katalogbilder sÄ finns det lÀnkar
Jag gillar verkligen dom gamla platta lÀnkarna med mÄnga lÀnkbitar, riktigt sköna samtidigt som dom Àr snyggaEller sÄ tittar man pÄ bilder frÄn i förrgÄr i den hÀr trÄden
KÀnns som om 99%av vintage GS kom pÄ lÀder och ju senare ju vanligare.
45 kom aldrig pÄ lÀnk vad jag vet..
SjÀlvklart ska det stÄ GS pÄ viklÄset.
2 av mina pÄ orginalÀnk, 61 Special och vanlig 56.
![]()
![]()