Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Galet fin
Galet finref?
HÀr Àr min sbgv011. (före 17)
![]()
![]()
Riktigt nöjd med denna.![]()
Yes!Ăr det sjĂ€lvlysande visare / kvartstimmar?
4522-8010
Jag Àr inte helt sÀker pÄ vad du menar med historik och utsmyckningar... Men denna modell Àr en limiterad hyllning till Grand Seikos första modell med datum som kallades "self dater". Den kom 1964 och hyllningsmodellen sbgv009 (silver tavla) och sbgv011 (grÄ/svart tavla) slÀpptes 2014 i 1200 respektive 900ex. Det finns inget som heter Seiko vs Grand Seiko pÄ det viset, Grand Seiko var fram till 2017 Seikos flaggskepps linje. Efter 2017 Àr Grand Seiko separerat ifrÄn Seiko som varumÀrke och har dÀrför inte lÀngre Seiko loggan pÄ urtavlanFinns det nÄgon historik pÄ den "svarta tavlan" och olika utsmyckningar? Enkla eller dubbla heltimmar. Seiko vs Grand Seiko. Har sjÀlv en SBGA285.![]()
Jag Àr inte helt sÀker pÄ vad du menar med historik och utsmyckningar... Men denna modell Àr en limiterad hyllning till Grand Seikos första modell med datum som kallades "self dater". Den kom 1964 och hyllningsmodellen sbgv009 (silver tavla) och sbgv011 (grÄ/svart tavla) slÀpptes 2014 i 1200 respektive 900ex. Det finns inget som heter Seiko vs Grand Seiko pÄ det viset, Grand Seiko var fram till 2017 Seikos flaggskepps linje. Efter 2017 Àr Grand Seiko separerat ifrÄn Seiko som varumÀrke och har dÀrför inte lÀngre Seiko loggan pÄ urtavlan![]()
Det Àr vÀl ingen som har dom Àn (pÄ KS) som kan berÀtta, men spontant ser det inte ut som samma fÀrg. Sbgv225 Àr ju petroleumblÄ som skimrar i grönt, blÄtt och svart. Jag uppfattar sbgp005 som blÄ och sbgp013 som mörkblÄ, men man mÄste nog se dom live för att avgöra. *möjligen har 013 samma tavla som 225Hej pÄ er!
Kan nÄgon hjÀlpa mig att förstÄ skillnaden pÄ SBGP005, SBGP013 och SBGV225? Fattar olika urverk men Àr tavlor osv samma?
Jag tror den ena har 44gs boett och den andra inte... Men det sprudlar ju inte av info pÄ GS-hemsida som vanligtDet Àr vÀl ingen som har dom Àn (pÄ KS) som kan berÀtta, men spontant ser det inte ut som samma fÀrg. Sbgv225 Àr ju petroleumblÄ som skimrar i grönt, blÄtt och svart. Jag uppfattar sbgp005 som blÄ och sbgp013 som mörkblÄ, men man mÄste nog se dom live för att avgöra. *möjligen har 013 samma tavla som 225
NÄgra snabba bilder pÄ min första GS. 4520-8000 frÄn -68...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tog in liten titt inuti min sgbx063. Ville se om ett boettlock i glas passade vilket den tyvÀrr inte gjorde.
![]()
![]()
Kanske dags att montera rÀtt batteri och korrekt?
Texten ska naturligtvis vara linjerad med texten pÄ verket
AngÄende tillverkare av batteri Àr det kanske bara jag som absolut inte skulle ha ett Sony batteri i en fin Seiko.
Ryser nÀr jag ser Sony grejer efter ha köpt ett par produkter av helt undermÄlig kvalite till premiumpris.
Kommer aldrig göra om det.
Tack! Kan bara hĂ„lla med! Kul med nĂ„got som sticker ut och verkligen ser annorlunda ut pĂ„ handleden, jĂ€mfört med de flesta andra klockorna jag har. Den vĂ€xer mer och mer för varje sekund man har den pĂ„ sig. Ăr egentligen mest en lĂ€nkkille, men den passar ju sĂ„ bra pĂ„ band, sĂ„ fĂ„r se hur jag gör med denna...grattis - ingen dum första GS du hittat dĂ€r. Lite av en favorit - tydligare designsprĂ„k fĂ„r man leta efter och dĂ€rtill handjagad sĂ„ tjockleken hĂ„lls nere!
Tack! Kan bara hĂ„lla med! Kul med nĂ„got som sticker ut och verkligen ser annorlunda ut pĂ„ handleden, jĂ€mfört med de flesta andra klockorna jag har. Den vĂ€xer mer och mer för varje sekund man har den pĂ„ sig. Ăr egentligen mest en lĂ€nkkille, men den passar ju sĂ„ bra pĂ„ band, sĂ„ fĂ„r se hur jag gör med denna...
Fantastisk vackra former pÄ boetten pÄ den! Grattis till en fin klocka!NÄgra snabba bilder pÄ min första GS. 4520-8000 frÄn -68...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för info och uppmuntranKul att nÄgon utanför det gamla vanliga Seiko trÀsket doppar tÄrna i premium Àldre.
Kaliber 45 Àr ju inte vad som helst och har ju t.o.m. anvÀnts pÄ sin tid framgÄngsrikt i kronometertÀvlingar vilket ju gör klockan lite mer intressant.
Den modellen kom bara pÄ lÀder och passar bÀst sÄ tycker jag.
Har provat liknande GS pÄ tunt slÀtt gummi vilket faktiskt ochsÄ gÄr bra, konstigt nog.
Tack! Ja, den Àr riktigt nice och kÀnns rÀtt lyxig.Fantastisk vackra former pÄ boetten pÄ den! Grattis till en fin klocka!
NÄgra snabba bilder pÄ min första GS. 4520-8000 frÄn -68...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Texten ska naturligtvis vara linjerad med texten pÄ verket
AngÄende tillverkare av batteri Àr det kanske bara jag som absolut inte skulle ha ett Sony batteri i en fin Seiko.
Ryser nÀr jag ser Sony grejer efter ha köpt ett par produkter av helt undermÄlig kvalite till premiumpris.
Kommer aldrig göra om det.