Fredagens ilandsproblem, ska den bÀras pÄ lÀnken eller lÀdret?
Skulle gÀrna ha den pÄ en beads of rice lÀnk, sÄ tips pÄ 19mm b.o.r motages
LĂ€der passar bĂ€ttre. Ăr vĂ€l som att svĂ€ra i kyrkan men men..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fredagens ilandsproblem, ska den bÀras pÄ lÀnken eller lÀdret?
Skulle gÀrna ha den pÄ en beads of rice lÀnk, sÄ tips pÄ 19mm b.o.r motages
Jag tycker lÀdret framhÄller 60tals designen pÄ ett snyggt sÀtt medans lÀnken kÀnns lite för modern. Men med en "vintage" lÀnk... vilket din bild bekrÀftar tycker jagKanske passar pÄ en SBGW005/035/235 B oR? Kan prova imorrn.
Edit: passade hyfdat pÄ 43999 iaf (gammal bild).
Det dÀr Àr ny ny GS-lÀnk.Jag tycker lÀdret framhÄller 60tals designen pÄ ett snyggt sÀtt medans lÀnken kÀnns lite för modern. Men med en "vintage" lÀnk... vilket din bild bekrÀftar tycker jag
Det blir vÀl till att börja trÄla ebay eftersom lÀnk Àr sÄ mycket mer praktiskt och mitt första val 9 av 10 gÄnger ÀndÄ
Ăr den lĂ€nken 60tal? Du börjar vinna över migDet dĂ€r Ă€r ny ny GS-lĂ€nk.
HÀr Àr min sÄlda 43999 pÄ gammal SEIKO-lÀnk, funkade fint tycker jag.
NĂ€, de sĂ„ldes ju inte pĂ„ lĂ€nk. LĂ€nken Ă€r vikt men troligtvis 80-tal.Ăr den lĂ€nken 60tal? Du börjar vinna över mig
Den Àr ju snygg pÄ lÀnk, och lÀnken Àr riktigt bekvÀm. Det Àr just retro kÀnslan/looken jag Àr ute efter. Eftersom den Àr en homage (och en grym sÄdan) till Ž64an vore det kul om den levererade all the wayNÀ, de sÄldes ju inte pÄ lÀnk. LÀnken Àr vikt men troligtvis 80-tal.
Du verkar svÄr att fÄ nöjd.Den Àr ju snygg pÄ lÀnk, och lÀnken Àr riktigt bekvÀm. Det Àr just retro kÀnslan/looken jag Àr ute efter. Eftersom den Àr en homage (och en grym sÄdan) till Ž64an vore det kul om den levererade all the way
Du har rĂ€tt, och jag ĂR sjukt nöjd . Det Ă€r bara detaljer... Finns det nĂ„gon pĂ„ forumet som har den svarta (sbgv011)?Du verkar svĂ„r att fĂ„ nöjd.
Du har ju fÄtt med en kanonlÀnk och ett helt OK lÀder.
Ja, men han fĂ„r outa sig sjĂ€lv.Du har rĂ€tt, och jag ĂR sjukt nöjd . Det Ă€r bara detaljer... Finns det nĂ„gon pĂ„ forumet som har den svarta (sbgv011)?
HÀr!Ja, men han fÄr outa sig sjÀlv.
Den var ju given , jag borde skrivit, förutom Molle
Stilig!Slipad som ett samuraisvÀrd, mattsvart som en ninja och proper som en handsydd kostym
Quartz ftw
BÀsta tavlan ocksÄ, ser tomt ut pÄ de nya kvartsarna.Slipad som ett samuraisvÀrd, mattsvart som en ninja och proper som en handsydd kostym
Quartz ftw
BÀsta tavlan ocksÄ, ser tomt ut pÄ de nya kvartsarna.
Det Àr sbgx061. En sÄ kallad instegsmodell, (överkommligt pris) men en av dom som verkligen följer GS filosofin tycker jagStilig!
Vad Àr det för ref?
Jag köpte min första för 11, ny. Det Àr nya tider nu.Det Àr sbgx061. En sÄ kallad instegsmodell, (överkommligt pris) men en av dom som verkligen följer GS filosofin tycker jag
Ja, det Àr inte sÄ lyckat pÄ just kvartsarna, pÄ dom andra tycker jag det ser helt okej ut och saknar inte SEIKO logon.BÀsta tavlan ocksÄ, ser tomt ut pÄ de nya kvartsarna.
Finns det nÄgot som inte drar ivÀg Ät fel hÄll...?Ja, det Àr inte sÄ lyckat pÄ just kvartsarna, pÄ dom andra tycker jag det ser helt okej ut och saknar inte SEIKO logon.
Jag tror faktiskt att det finns en risk att GS kommer dra ivÀg Ànnu mer Ät fel hÄll nÀr det gÀller just pris.
Fast 20-30% upp pÄ en tio Är gammal modell bara för att de Àndrat tavlan Àr lite magstarkt.Finns det nÄgot som inte drar ivÀg Ät fel hÄll...?
Var lÀngesedan man sÄg en rejÀl prissÀnkning pÄ vare sig lösgodis, bilar eller kÄdisar.
SĂ„klart. Ăr nog sĂ„ att de har legat lĂ„gt i pris lĂ€nge i förhĂ„llande till vad man fĂ„r och nu börjar de bli sĂ„ att sĂ€ga inte bĂ€ttre Ă€n prisvĂ€rda. Synd för ossFast 20-30% upp pĂ„ en tio Ă„r gammal modell bara för att de Ă€ndrat tavlan Ă€r lite magstarkt.
Jag har lĂ€nge tyckt att Europeiska mĂ€rken varit överprisade medans Seiko som gör allt inhouse haft möjlighet att sĂ€lja till ett rimligare pris eftersom man har mer koll pĂ„ sina utgifter. SĂ„ det Ă€r nog snarare möjligheten att ta mer man tar tillvara pĂ„, inte att man varit för billig tidigareSĂ„klart. Ăr nog sĂ„ att de har legat lĂ„gt i pris lĂ€nge i förhĂ„llande till vad man fĂ„r och nu börjar de bli sĂ„ att sĂ€ga inte bĂ€ttre Ă€n prisvĂ€rda. Synd för oss
SÄ det Àr nog snarare möjligheten att ta mer man tar tillvara pÄ, inte att man varit för billig tidigare
Amerikanerna, allt Ă€r amerikanernas fel!SĂ„klart. Ăr nog sĂ„ att de har legat lĂ„gt i pris lĂ€nge i förhĂ„llande till vad man fĂ„r och nu börjar de bli sĂ„ att sĂ€ga inte bĂ€ttre Ă€n prisvĂ€rda. Synd för oss
+1Amerikanerna, allt Àr amerikanernas fel!