• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

hasselnot

Cartier
2-Faktor
IMG_2475.JPG

Fredagens ilandsproblem, ska den bÀras pÄ lÀnken eller lÀdret?
IMG_2477.JPG

Skulle gÀrna ha den pÄ en beads of rice lÀnk, sÄ tips pÄ 19mm b.o.r motages :)

LĂ€der passar bĂ€ttre. Är vĂ€l som att svĂ€ra i kyrkan men men..
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kanske passar pÄ en SBGW005/035/235 B oR? Kan prova imorrn.
Edit: passade hyfdat pÄ 43999 iaf (gammal bild).
Screenshot_20170728-220808.jpg
Jag tycker lÀdret framhÄller 60tals designen pÄ ett snyggt sÀtt medans lÀnken kÀnns lite för modern. Men med en "vintage" lÀnk... vilket din bild bekrÀftar tycker jag :happyhappy:
Det blir vÀl till att börja trÄla ebay eftersom lÀnk Àr sÄ mycket mer praktiskt och mitt första val 9 av 10 gÄnger ÀndÄ
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker lÀdret framhÄller 60tals designen pÄ ett snyggt sÀtt medans lÀnken kÀnns lite för modern. Men med en "vintage" lÀnk... vilket din bild bekrÀftar tycker jag :happyhappy:
Det blir vÀl till att börja trÄla ebay eftersom lÀnk Àr sÄ mycket mer praktiskt och mitt första val 9 av 10 gÄnger ÀndÄ
Det dÀr Àr ny ny GS-lÀnk.

IMG_7070.JPG

HÀr Àr min sÄlda 43999 pÄ gammal SEIKO-lÀnk, funkade fint tycker jag.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
NÀ, de sÄldes ju inte pÄ lÀnk. LÀnken Àr vikt men troligtvis 80-tal.
Den Àr ju snygg pÄ lÀnk, och lÀnken Àr riktigt bekvÀm. Det Àr just retro kÀnslan/looken jag Àr ute efter. Eftersom den Àr en homage (och en grym sÄdan) till Ž64an vore det kul om den levererade all the way ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den Àr ju snygg pÄ lÀnk, och lÀnken Àr riktigt bekvÀm. Det Àr just retro kÀnslan/looken jag Àr ute efter. Eftersom den Àr en homage (och en grym sÄdan) till Ž64an vore det kul om den levererade all the way ;)
Du verkar svÄr att fÄ nöjd. :D
Du har ju fÄtt med en kanonlÀnk och ett helt OK lÀder.
 

evki

Audemars
2-Faktor
BÀsta tavlan ocksÄ, ser tomt ut pÄ de nya kvartsarna.

Det var sÄ konstigt att jag tÀnkte det med nÀr jag besökte Globen sist. Jag bar min IWC Portuguese med bara tvÄ visare och "IWC Schaffhausen" pÄ tavlan. Den gillar jag otroligt mycket, men en GS utan nÄgonting pÄ den nedre halvan av tavlan saknade "innehÄll" . Go figure. :confused:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
BÀsta tavlan ocksÄ, ser tomt ut pÄ de nya kvartsarna.
Ja, det Àr inte sÄ lyckat pÄ just kvartsarna, pÄ dom andra tycker jag det ser helt okej ut och saknar inte SEIKO logon.
Jag tror faktiskt att det finns en risk att GS kommer dra ivÀg Ànnu mer Ät fel hÄll nÀr det gÀller just pris.
 

john b

Rolex
Ja, det Àr inte sÄ lyckat pÄ just kvartsarna, pÄ dom andra tycker jag det ser helt okej ut och saknar inte SEIKO logon.
Jag tror faktiskt att det finns en risk att GS kommer dra ivÀg Ànnu mer Ät fel hÄll nÀr det gÀller just pris.
Finns det nÄgot som inte drar ivÀg Ät fel hÄll...?

Var lÀngesedan man sÄg en rejÀl prissÀnkning pÄ vare sig lösgodis, bilar eller kÄdisar.
 

john b

Rolex
Fast 20-30% upp pÄ en tio Är gammal modell bara för att de Àndrat tavlan Àr lite magstarkt.
SĂ„klart. Är nog sĂ„ att de har legat lĂ„gt i pris lĂ€nge i förhĂ„llande till vad man fĂ„r och nu börjar de bli sĂ„ att sĂ€ga inte bĂ€ttre Ă€n prisvĂ€rda. Synd för oss
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
SĂ„klart. Är nog sĂ„ att de har legat lĂ„gt i pris lĂ€nge i förhĂ„llande till vad man fĂ„r och nu börjar de bli sĂ„ att sĂ€ga inte bĂ€ttre Ă€n prisvĂ€rda. Synd för oss
Jag har lÀnge tyckt att Europeiska mÀrken varit överprisade medans Seiko som gör allt inhouse haft möjlighet att sÀlja till ett rimligare pris eftersom man har mer koll pÄ sina utgifter. SÄ det Àr nog snarare möjligheten att ta mer man tar tillvara pÄ, inte att man varit för billig tidigare :(
 
Topp