• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bjuder pÄ lite lördagsinspiration
IMG_2517.JPG

Testar att rulla pÄ mesh...
IMG_2519.JPG

Tycker det funkar (tills jag vant mig vid tanken pÄ att köra lÀdret eller medföljande original-lÀnk).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@BarbaBaba
Jag förstÄr inte riktigt varför du hÄller pÄ och mixtrar med billiga lÀnkar, Àr du inte nöjd med GS-lÀnkarna? För mig Àr halva grejen med GS att de Àr ett steg över det vanliga sortimentet vad gÀller exempelvis lÀnkar.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
@BarbaBaba
Jag förstÄr inte riktigt varför du hÄller pÄ och mixtrar med billiga lÀnkar, Àr du inte nöjd med GS-lÀnkarna? För mig Àr halva grejen med GS att de Àr ett steg över det vanliga sortimentet vad gÀller exempelvis lÀnkar.
Det enkla svaret Àr ju för att det Àr kul, och för att det Àr ett billigt sÀtt att byta utseende. Det absolut roligaste vore ju sÄklart om GS original lÀnkar var lite mer lÀttillgÀngliga. Den Àr tillbaka pÄ GS oyster, just av den anledningen du beskriver, det Àr sÄ mycket bÀttre kvalité. AngÄende lÀnken som följer med sbgv009, den Àr ju super snygg och skön, men passar inte helt boetten. Det ser helt enkelt inte bra ut med vinklarna som inte följer varandra. PÄ sbgx med oyster Àr insidan av luggarna fasade mot lÀnken, pÄ sbgvŽn Àr luggarna fasade pÄ utsidan men raka pÄ insidan, dom sluttar lite i ytterkant och gör sÄ att lÀnken ser nersjunken och felvinklad ut... ska försöka slÀnga in en bild som visar. PÄ din gamla 64:a hade du en annan vikt lÀnk som passade mycket bÀttre tycker jag.
IMG_2535.JPG
 

Psykel

Patek

kalle.96

Breitling
Av "nyfikenhet" vad listar en SBGA229/SBGA231 hos AD? Har sökt men inte riktigt hittat nÄgra priser, vilket sÀker Àr planerat frÄn GS...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8783.jpg

PÄ vissa modeller gör sig nya tavlan vÀldigt bra, sbgh205 exempelvis. För er som inte mÀrkt det sÄ tar joseph.kirk @ Instagram vÀldigt bra bilder. Han Àr butikschef för SEIKO-butiken i Miami sÄ han har dessutom tillgÄng till rÀtt mÄnga roliga seikos.
 
Topp