Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det enkla svaret Àr ju för att det Àr kul, och för att det Àr ett billigt sÀtt att byta utseende. Det absolut roligaste vore ju sÄklart om GS original lÀnkar var lite mer lÀttillgÀngliga. Den Àr tillbaka pÄ GS oyster, just av den anledningen du beskriver, det Àr sÄ mycket bÀttre kvalité. AngÄende lÀnken som följer med sbgv009, den Àr ju super snygg och skön, men passar inte helt boetten. Det ser helt enkelt inte bra ut med vinklarna som inte följer varandra. PÄ sbgx med oyster Àr insidan av luggarna fasade mot lÀnken, pÄ sbgvŽn Àr luggarna fasade pÄ utsidan men raka pÄ insidan, dom sluttar lite i ytterkant och gör sÄ att lÀnken ser nersjunken och felvinklad ut... ska försöka slÀnga in en bild som visar. PÄ din gamla 64:a hade du en annan vikt lÀnk som passade mycket bÀttre tycker jag.@BarbaBaba
Jag förstÄr inte riktigt varför du hÄller pÄ och mixtrar med billiga lÀnkar, Àr du inte nöjd med GS-lÀnkarna? För mig Àr halva grejen med GS att de Àr ett steg över det vanliga sortimentet vad gÀller exempelvis lÀnkar.
Följer honom pÄ instagram. Och jag som trodde att du var tokig, liksom!Om ni gillar vintage GS (1960-1974) sÄ bör ni ta en titt pÄ watchdxb's (Gerald) sida.
Han har kommit fram till att det fanns 122 modeller och har nu (pÄ typ 2 Är) samlat pÄ sig 60 av dem.
http://watchdxb.com/vintage-grand-seiko-gallery/
Opturas hemsida ger ju en fingervisning av Svenska rekommenderade listpriset... 65950 för 229.Av "nyfikenhet" vad listar en SBGA229/SBGA231 hos AD? Har sökt men inte riktigt hittat nÄgra priser, vilket sÀker Àr planerat frÄn GS...
Grattis och vÀlkommen in i trÀsket!Ny stolt Àgare av en Grand Seiko, SBGA083.
Den dÀr Àr snygg och bra storlek. Grattis!Ny stolt Àgare av en Grand Seiko, SBGA083.
LÀr ju gÄ att bestÀlla, ja. Du har min vÀldignelse.
Sbgv229 40mm, titan och 9f. GÄr den att bestÀlla blir det den sista nya klockan jag köper för lÄÄÄng tid framöver
Haha. Det har man sagt mÄnga gÄnger...
Sbgv229 40mm, titan och 9f. GÄr den att bestÀlla blir det den sista nya klockan jag köper för lÄÄÄng tid framöver
Grymt fin!
Haha, jo men det hindrar ju inte att köpa begagnat eller vintageHaha. Det har man sagt mÄnga gÄnger...
Jepp. Ser cleant ut.
Nya tavlorna Àr riktigt nice, har redan vant mig.
SBGR267, stÄr lÀngst ner pÄ bilden.Jepp. Ser cleant ut.
Vilken modell Àr översta bilden. Jag Àr svag för kronskydd.
Föredrar kvarts jag ocksÄ. Du glömde klistra in lÀnken till din recensionSBGR267, stÄr lÀngst ner pÄ bilden.
Jag hade kvartsversionen, sbgx083, jÀkligt schysst modell, schysst storlek pÄ 39mm.