• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Grattis, hörde rykten att en landat i butiken men var 10min sen in tydligen ;), grattis till fin pjÀs!

OjdĂ„, förlĂ„t (?) 😂
Trodde att det var en försÀljningstaktik nÀr han sa att han hade 2 till pÄ listan men att jag var först.

Jag fick punktering pĂ„ vĂ€gen dit och bestĂ€mde mig att "lĂ€mna" bilen hos @Allan Ballan ett tag och ta en taxi för att köpa klockan. Var jobbigt men tydligen ett bra beslut 😛

Du fÄr gÀrna klÀmma pÄ den om du vill se en, hoppas du fÄr din snarast!

Bildbevis:

Bilagor

• IMG_20201223_162220_873.jpg
    IMG_20201223_162220_873.jpg
    170.4 KB · Visningar: 65
Grattis!
Har en likadan och Àr otroligt nöjd med den. Snygg, cool, sportig och kommer göra sig mycket bra pÄ Hirschgummi i sommar.
TidshÄllningen Àr fantastisk. NÀr jag stÀllde om den till vintertid sÄ hade den inte dragit sig nÄgonting utan gick helt exakt, det tycker jag Àr bra jobbat över ett halvÄr.
Enda nackdelen Àr att den inte har separat instÀllning av timvisaren men detta uppvÀgs av klockan i övrigt.
En hÀrlig klocka.
Hur upplever du den storleksmÀssigt? SjÀlv gillar jag mindre klockor o tycker den bÀr ganska stort ifht sina mÄtt. Tror iofs att jag kommer tycka den Àr bra tack vare den lite sportigare touchen. Har ca 16,5 handleder och skulle nog inte rekommendera den till sÄ vÀrst mycket tunnare...

OjdĂ„, förlĂ„t (?) 😂
Trodde att det var en försÀljningstaktik nÀr han sa att han hade 2 till pÄ listan men att jag var först.

Jag fick punktering pĂ„ vĂ€gen dit och bestĂ€mde mig att "lĂ€mna" bilen hos @Allan Ballan ett tag och ta en taxi för att köpa klockan. Var jobbigt men tydligen ett bra beslut 😛

Du fÄr gÀrna klÀmma pÄ den om du vill se en, hoppas du fÄr din snarast!

Bildbevis:
Haha nejdÄ, men dom nÀmnde en punka!
Hade varit kul att prova, men har landat i ett annat alternativ sÄ helt rÀtt att du fick den! Kul att en landat i SkÄne, kanske kan ses över en coronasÀker kaffe nÀr tillfÀlle ges

Hur upplever du den storleksmÀssigt? SjÀlv gillar jag mindre klockor o tycker den bÀr ganska stort ifht sina mÄtt. Tror iofs att jag kommer tycka den Àr bra tack vare den lite sportigare touchen. Har ca 16,5 handleder och skulle nog inte rekommendera den till sÄ vÀrst mycket tunnare...
Har sjÀlv 17,5 cm handleder och tycker att den passar mig bra. PÄ denna typen av ur (lite sportigare) tycker jag att 40 mm. Àr en lagom storlek, vill inte gÀrna ha dem sÄ mycket större.

Faaaaan kanske dags slĂ„ till pĂ„ en GS 9F igen dĂ„ 😁

Min Willard Ă€r Ă„tm tillverkad pĂ„ samma fabrik som GS haha 😇

Tack Klockmaster Globen, fortfarande Sveriges bÀsta AD!
God Jul pÄ er och önskar er god hÀlsa 2021
CB4A785B-095C-435C-8BA7-3BCEB6248AD4.jpeg
Bra med ytterligare ett bra omdöme om KlockmÀster Globen!!! De ska fÄ en fjÀrde chans. Jag skall vara vÀldigt tydlig med klockintresse och att jag har en samling som kan vara i behov av utökning i GS-avdelningen.
16089992875634851521669150064721.jpg

Justering lÀnk GS.
Finns det nÄgra speciella tips om lÀnkjustering för GS? Pinsen Àr lite speciella!
Bandet visar tydligt riktning med pilar.
Jag ser ingen mÀrkning pÄ pins eller avlÄnga clipsen. Verkar ok att fÄ in clipsen i mittdelen och trycka in pinsen igen i samma riktning som bandet anvisar.
NÄgot mer att tÀnka pÄ?
Ps tyckte det kĂ€ndes pĂ„ plats med teknikfrĂ„ga i gs-trĂ„denđŸ€“ hoppas ok!

Vet inte om det Àr ok att stÀlla prisfrÄgor hÀr, men vad borde en nyservad GS 4520-8000 frÄn ca 1970 kosta ungefÀr?
Vit tavla och bra skick.

Jag Àgde en ett tag men sÄldes hÀr pÄ forumet. Har dock inte sett nÄgon bild pÄ den efter försÀljningen.
SlÀnger in en bild ocksÄ
IMG_20190507_095426.jpg
Den gör sig vÀldigt bra pÄ bild. MÀrkligt att GS inte har slÀppt fler varianter pÄ denna, bÄde 003 och 005 Àr ju vÀldigt snarlika.

Inga problem med originallÀdret. Men ville prova nÄgot mer avslappnat.
Det sÄg coolt ut.
Testa nÄgot helt udda, typ Hirsch Arne eller ett Pure i svart cautcuck? Vet inte om dom finns i 19mm, men ett svart slÀtt gummi skulle sÀkert se bra ut. Jag har ett trevligt brunt Epson som jag köpte av en av forumets slöjdare... @Fredrik (Swe) :) Det skulle vÀl nÀstan passa med vad som till den klockan du har :cool:
IMG_3027.JPG

Testa nÄgot helt udda, typ Hirsch Arne eller ett Pure i svart cautcuck? Vet inte om dom finns i 19mm, men ett svart slÀtt gummi skulle sÀkert se bra ut. Jag har ett trevligt brunt Epson som jag köpte av en av forumets slöjdare... @Fredrik (Swe) :) Det skulle vÀl nÀstan passa med vad som till den klockan du har :cool:
IMG_3027.JPG
Det dÀr sÄg snyggt ut. Tack för
Tipset.

Har inte hittat nÄgot jag villhöver riktigt Àn, men det sÄg bra ut

Vet inte om det Àr ok att stÀlla prisfrÄgor hÀr, men vad borde en nyservad GS 4520-8000 frÄn ca 1970 kosta ungefÀr?
Vit tavla och bra skick.
Har du ett objekt du ser pÄ? DÄ kan du lÀnka bilder i DM om du vill ha en bedömning.

Nyservad betyder inget om du inte vet med sĂ€kerhet att det Ă€r utfört korrekt och med rĂ€tt delar. Är det garanti pĂ„ denna? Var skeptisk till begreppet ”OH” som ofta betyder fulpolering och omgjorda tavlor.

De varierar mycket beroende pÄ skicket, kolla noga pÄ boett, tavla, medaljong och urverk.

Sen beror det pÄ i vilken marknad du handlar, i Japan Àr det nog flest objekt, dÀrav lÀgre priser.

Tillbaka
Topp