Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag stĂ„r pĂ„ kö nĂ€r du har tröttnat och vill uppgradera.Ăntligen fĂ„r man vara med i denna delen av forumet
FÄr tyvÀrr meddela att det dröjer nogJag stÄr pÄ kö nÀr du har tröttnat och vill uppgradera.![]()
Bara de bÀsta! Vetat det lÀnge men du har förtrÀfflig smak duIdag om nÄgon dag kan vÀl en samlingsbild vara pÄ sin plats!
![]()
Tack - kan bara sÀga det samma - du har typ andra halvan av de bÀstaBara de bÀsta! Vetat det lÀnge men du har förtrÀfflig smak du![]()
DĂ„ var man med GS igen.
![]()
Den var jobbig nÀr den lÄg till salu. Grattis!DÄ var man med GS igen.
![]()
Sjukt bra val. Perfektion.
Försökte hÄlla mig, men varit pÄ jakt efter en riktigt lÀnge, sÄ var tvungen att slÄ till.Den var jobbig nÀr den lÄg till salu. Grattis!
Tack för att du gjorde oss andra en tjÀnst sÄ hÀr i juletidFörsökte hÄlla mig, men varit pÄ jakt efter en riktigt lÀnge, sÄ var tvungen att slÄ till.
Nu börjar jakten pÄ sjyssta lÀderband.
Riktigt fin den dÀr och lÀnken klart roligare Àn den vanliga!Mycket bra! Tröttsamt att tjata om att det Àr svÄrt att fÄnga diverse ting pÄ bild men just denna krÀvs det en bÀttre fotograf Àn undertecknad. Finishen Àr super verkligen.
Ăr en SBGW235. Lik 231an som Ă€r vanligare. Jag tror att detta Ă€r en modell som enbart sĂ€ljs i Japan. Skillnaderna Ă€r dels det uppebara i lĂ€nken som hĂ€nger med och den blĂ„a sekundvisaren vilket jag tycker Ă€r en kul detalj. Finns sĂ€kert nĂ„gon annan skillnad som jag missar. Den Ă€r 37mm, nĂ€rmare bestĂ€mt 37.3. AngĂ„ende pris sĂ„ beror det lite pĂ„ om du Ă€r i Japan eller ej. I Europa har jag sett ett par gĂ„ för runt 40, pĂ„ forum sĂ€kert nĂ„got lĂ€gre.
Grattis - otroligt bra den dÀr. Hade varit given om jag inte hade haft originalet - och ÀndÄ sÄ tyckte jag mig kunna motivera Àven denna i lÄdan!DÄ var man med GS igen.
![]()
NÄgon av oss lÀr ta smÀllen, den hÀr gÄngen blev det jagTack för att du gjorde oss andra en tjÀnst sÄ hÀr i juletid![]()
Har lite dĂ„lig koll pĂ„ originalet. Ăr den ocksĂ„ kvarts?Grattis - otroligt bra den dĂ€r. Hade varit given om jag inte hade haft originalet - och Ă€ndĂ„ sĂ„ tyckte jag mig kunna motivera Ă€ven denna i lĂ„dan!
Riktigt fin! Vad Àr det för referens?Försökte hÄlla mig, men varit pÄ jakt efter en riktigt lÀnge, sÄ var tvungen att slÄ till.
Nu börjar jakten pÄ sjyssta lÀderband.
SBGV009.Riktigt fin! Vad Àr det för referens?
Vet inte alls vad du Àr ute efter vad gÀller lÀderband, men vill tipsa om Nomos som jag tycker gör fina och prisvÀrda horween-band! https://nomos-glashuette.com/en/all-straps
Om du kan tÀnka dig ett kvartsurverk sÄ finns ju denna.Kommer vi se denna i vanlig utgÄva med ink svart urtavla och utan röd visare inom en snar framtid ?
Nope, self-datern frÄn 1964 typNÄgon av oss lÀr ta smÀllen, den hÀr gÄngen blev det jag
Har lite dĂ„lig koll pĂ„ originalet. Ăr den ocksĂ„ kvarts?
Den dÀr tavlan....Nu Àr man med i klubben, StjÀrnurmakarna i Malmö lyckade leverera en skyflake just on the buzzer innan jul. Tack!
Matchar bilen till och med![]()
Grattis - fantastisk pÄ alla sÀtt - tavla, boettNu Àr man med i klubben, StjÀrnurmakarna i Malmö lyckade leverera en skyflake just on the buzzer innan jul. Tack!
Grattis!Sbgn003 fick byta plats i klocklÄdan med sbgv243 direkt frÄn Japan. Har Ànnu inte utvÀrderat helt men gillar det tooliga "no noncense" stuket. 200m wr o extra tÄlig mot magnetiska fÀlt Àr coolt. Lite "klumpigare" Àn jag trodde men ÀndÄ bekvÀm pÄ armen och det passar vÀl det sportiga stuket ÀndÄ. Cool dinka hursomhelst....som nog kommer göra sig pÄ ett svart Hirsch pure gummi till sommaren.![]()
Grattis, hörde rykten att en landat i butiken men var 10min sen in tydligenNu Àr man med i klubben, StjÀrnurmakarna i Malmö lyckade leverera en skyflake just on the buzzer innan jul. Tack!
Ja nya 9F85 har ju timjusterinng vilket hade vart fint. Det fanns iofs pÄ min SBGN003 dÄ den Àr GMT men Ä andra sidan Àr det ju inte hela vÀrlden att stÀlla om klockan nÄgon gÄng i halvÄret. Om man inte reser mycket utanför Europa kanske. DÄ kan det ju faktiskt ha betydelseGrattis!
Har en likadan och Àr otroligt nöjd med den. Snygg, cool, sportig och kommer göra sig mycket bra pÄ Hirschgummi i sommar.
TidshÄllningen Àr fantastisk. NÀr jag stÀllde om den till vintertid sÄ hade den inte dragit sig nÄgonting utan gick helt exakt, det tycker jag Àr bra jobbat över ett halvÄr.
Enda nackdelen Àr att den inte har separat instÀllning av timvisaren men detta uppvÀgs av klockan i övrigt.
En hÀrlig klocka.