• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

D0B2C193-ACFA-44AC-B6CC-1477ACEC754E.jpeg
9F05AE08-8B46-44C4-AF5D-39440C4C45D7.jpeg

Senast Àndrad:
8814ED3E-439D-461F-AAA5-C4D235EE2F38.jpeg
Testade en SBGN007 tidigare i Ă„r och blev riktigt imponerad av GS! Sportklockekvoten Ă€r dock fylld och dĂ€rför Ă€r jag pĂ„ jakt efter nĂ„got Ă„t kostym-hĂ„llet. Vilka GS kostymare tycker ni Ă€r de mest prisvĂ€rda? Kan vara bĂ„de vintage och nyare. Gillar SBGW231 men tycker egentligen föregĂ„ngaren SBGW031 Ă€r snyggare och lite mer ”balanserad”.. den verkar dock svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„!

Sbgn003 fick byta plats i klocklÄdan med sbgv243 direkt frÄn Japan. Har Ànnu inte utvÀrderat helt men gillar det tooliga "no noncense" stuket. 200m wr o extra tÄlig mot magnetiska fÀlt Àr coolt. Lite "klumpigare" Àn jag trodde men ÀndÄ bekvÀm pÄ armen och det passar vÀl det sportiga stuket ÀndÄ. Cool dinka hursomhelst....som nog kommer göra sig pÄ ett svart Hirsch pure gummi till sommaren.
IMG_20201223_104659.jpg

Mycket bra! Tröttsamt att tjata om att det Àr svÄrt att fÄnga diverse ting pÄ bild men just denna krÀvs det en bÀttre fotograf Àn undertecknad. Finishen Àr super verkligen.
Är en SBGW235. Lik 231an som Ă€r vanligare. Jag tror att detta Ă€r en modell som enbart sĂ€ljs i Japan. Skillnaderna Ă€r dels det uppebara i lĂ€nken som hĂ€nger med och den blĂ„a sekundvisaren vilket jag tycker Ă€r en kul detalj. Finns sĂ€kert nĂ„gon annan skillnad som jag missar. Den Ă€r 37mm, nĂ€rmare bestĂ€mt 37.3. AngĂ„ende pris sĂ„ beror det lite pĂ„ om du Ă€r i Japan eller ej. I Europa har jag sett ett par gĂ„ för runt 40, pĂ„ forum sĂ€kert nĂ„got lĂ€gre.
Riktigt fin den dÀr och lÀnken klart roligare Àn den vanliga!

Tack för att du gjorde oss andra en tjĂ€nst sĂ„ hĂ€r i juletid 😍
NÄgon av oss lÀr ta smÀllen, den hÀr gÄngen blev det jag :p
Grattis - otroligt bra den dÀr. Hade varit given om jag inte hade haft originalet - och ÀndÄ sÄ tyckte jag mig kunna motivera Àven denna i lÄdan!
Har lite dĂ„lig koll pĂ„ originalet. Är den ocksĂ„ kvarts?

Sbgn003 fick byta plats i klocklÄdan med sbgv243 direkt frÄn Japan. Har Ànnu inte utvÀrderat helt men gillar det tooliga "no noncense" stuket. 200m wr o extra tÄlig mot magnetiska fÀlt Àr coolt. Lite "klumpigare" Àn jag trodde men ÀndÄ bekvÀm pÄ armen och det passar vÀl det sportiga stuket ÀndÄ. Cool dinka hursomhelst....som nog kommer göra sig pÄ ett svart Hirsch pure gummi till sommaren.
IMG_20201223_104659.jpg
Grattis!
Har en likadan och Àr otroligt nöjd med den. Snygg, cool, sportig och kommer göra sig mycket bra pÄ Hirschgummi i sommar.
TidshÄllningen Àr fantastisk. NÀr jag stÀllde om den till vintertid sÄ hade den inte dragit sig nÄgonting utan gick helt exakt, det tycker jag Àr bra jobbat över ett halvÄr.
Enda nackdelen Àr att den inte har separat instÀllning av timvisaren men detta uppvÀgs av klockan i övrigt.
En hÀrlig klocka.

Grattis!
Har en likadan och Àr otroligt nöjd med den. Snygg, cool, sportig och kommer göra sig mycket bra pÄ Hirschgummi i sommar.
TidshÄllningen Àr fantastisk. NÀr jag stÀllde om den till vintertid sÄ hade den inte dragit sig nÄgonting utan gick helt exakt, det tycker jag Àr bra jobbat över ett halvÄr.
Enda nackdelen Àr att den inte har separat instÀllning av timvisaren men detta uppvÀgs av klockan i övrigt.
En hÀrlig klocka.
Ja nya 9F85 har ju timjusterinng vilket hade vart fint. Det fanns iofs pÄ min SBGN003 dÄ den Àr GMT men Ä andra sidan Àr det ju inte hela vÀrlden att stÀlla om klockan nÄgon gÄng i halvÄret. Om man inte reser mycket utanför Europa kanske. DÄ kan det ju faktiskt ha betydelse

Tillbaka
Topp