• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

HÀrligt urval de senaste dagarna med spring drive och bara datum. SBGE215 Àr lite plottrig i jÀmförelse, men titan gör den i alla fall lÀtt och smidig. Kanske den hÀr behöver en dressigare kompis...
20210424_150017.jpg

HÀrligt urval de senaste dagarna med spring drive och bara datum. SBGE215 Àr lite plottrig i jÀmförelse, men titan gör den i alla fall lÀtt och smidig. Kanske den hÀr behöver en dressigare kompis...
20210424_150017.jpg
Behöver inte alla ens klockor alltid en till kompis?

Bara att köra! 🙂

Senast Àndrad:
OcksÄ ett bra tips! Ambivalent avseende tvÄton rent allmÀnt, men man lÀr inte fÄ tag pÄ en sÄdan heller sÄ det Àr ett hypotetiskt problem!
Jag har ingen koll pĂ„ kostnad, men det Ă€r absolut görbart att glasa ett tĂ€ckt baklock. Köper du en ”vanlig” 9f kanske kostnaden att göra en glasbaksida till den jĂ€mnar ut sig mot en limiterad modell. DĂ„ ökar ju dessutom utbudet 😉

PÄ vÀg... sbgx319. Min pÄ bilderna.
381E3A6D-6530-4724-8D05-25A2D593711E.png
91F1A279-F18A-42DA-9233-11675C18924A.png
2E9631FA-517A-4427-A62F-900FEB0DB7D0.png
EF511F48-4850-4398-A28A-8745A47C0B19.png
Den Àr riktigt bra. Var sugen pÄ en bra lÀnge. Kul att den hittar till forumet. Hoppas pÄ mycket bilder!

Min gs ligger mest i lÄdan. Men nÀr jag Àr hemma pÄ sjukfrÄnvaro sÄ tÀnkte jag unna mig lite handledstid. Orkade inte ens stÀlla om datum eller sommartid.

04B55D10-D80B-48AF-929F-78EB8CB7BC03.jpeg

Senast Àndrad:
Den Àr riktigt bra. Var sugen pÄ en bra lÀnge. Kul att den hittar till forumet. Hoppas pÄ mycket bilder!

Min gs ligger mest i lÄdan. Men nÀr jag Àr hemma pÄ sjukfrÄnvaro sÄ tÀnkte jag unna mig lite handledstid. Orkade inte ens stÀlla om datum eller sommartid.

04B55D10-D80B-48AF-929F-78EB8CB7BC03.jpeg
Det Àr en sbgv009 du har dÀr? Riktigt fina. Har haft den svarta varianten 011 sjÀlv.

Ja precis. Tycker modellerna Àr riktigt lyckade. SÀrskilt med tanke pÄ att de flesta roliga boetter frÄn GS Àr lite större.
Vilken storlek Àr den ultimata GS storleken? Eller, Àr GS fritt frÄn storlekshistoria och anpassar efter samtiden och har utbud efter personliga behov?
(har andra mÀrken/urmodeller i tankarna dÀr storleken ligger vÀldigt varmt om hjÀrtat för mÄnga, ex 36mm eller 47mm).

Lite intressant ang. GS pÄ auktion.

I artikeln stÄr att SBGD001 endast tillverkats i 8 ex! Kul för molle att ha en sÄdan raritet :)
Ganska intressant att bara 8 ex Àr gjorda - ÀndÄ har de funnit med i sortimentet ett tag.
Undrar om de görs pÄ bestÀllning idag eller om det finns nÄgot ex nÄgonstans att köpa i butik? TÀnker att det kan ju inte stanna vid 8 ex gjorda?

FörvÄnade mig sjÀlv genom att just köpa en SBGX263 frÄn C24. SÄ nu Àr det bara att vÀnta.
Det stod mellan den, en Aqua Terra kvarts eller en OP34/36. OP'n lockade, men jag brukar ha svÄrt att behÄlla Rolexar, och för tredubbla priset? Nej tack.
Det ska bli kul att Àntligen testa GS!

SBGX263G.png

Senast Àndrad:
FörvÄnade mig sjÀlv genom att just köpa en SBGX263 frÄn C24. SÄ nu Àr det bara att vÀnta.
Det stod mellan den, en Aqua Terra kvarts eller en OP34/36. OP'n lockade, men jag brukar ha svÄrt att behÄlla Rolexar, och för tredubbla priset? Nej tack.
Det ska bli kul att Àntligen testa GS!

SBGX263G.png
Jag tror du kommer bli förvÄnad över vilken finish dessa har snart ;)

Är inte dessa inklusive svensk moms bra pris?

Bra priser, och jag kan rekommendera IPPUUKISHI inc.

Jag tror att de alltid skriver "Bra" pÄ skick. Den jag köpte beskriven som "Bra" var i nyskick utan minsta hairline.

Hur menar du egentligen nÀr du undrar över "bra pris"? Sbgt sÀljs ju inte i Sverige sÄ det finns ingen referens. Den sista var ifrÄn 2020, och samtliga hamnar under 20K, vilket fÄr anses som helt ok. Om du kollar vad dom kostar nya sÄ fÄr du bestÀmma sjÀlv vad du Àr villig att betala.

Hur menar du egentligen nÀr du undrar över "bra pris"? Sbgt sÀljs ju inte i Sverige sÄ det finns ingen referens. Den sista var ifrÄn 2020, och samtliga hamnar under 20K, vilket fÄr anses som helt ok. Om du kollar vad dom kostar nya sÄ fÄr du bestÀmma sjÀlv vad du Àr villig att betala.
Syftade mer pÄ klockor som sÄlts med F9.

Jag har svÀngt, gillar den framför den nya.
HÄller med. Jag gillar ocksÄ den gamla bÀst. Dels för balansen pÄ tavlan, men ocksÄ för att det Àr mer av det jag gillade ifrÄn början med GS. Den lite dolda kvalitén som bara initierade uppfattar. Lite "- jaha, snygg Seiko... vad Àr det som stÄr dÀr under?

Förresten, vad tycker ni om dubbelloggan? Jag stör mig smÄtt pÄ det faktiskt.
Jag föredrar dubbel. Dels blir den lite hemligare, och dels tycker jag ofta det blir bÀttre balans pÄ tavlan. Men sen kÀnns ocksÄ den gotiska skriften lite vÀl fancy, nÀstan krystat fin som enda logga. Det slÄr liksom över Ät andra hÄllet.
Med det sagt finns vissa modeller dÀr jag tycker den nya gör sig bra, tex de du lÀnkade till, dÀr tavlan blir helt ren nedtill.

Tillbaka
Topp