Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sbgv019 Àr vÀl en.
EDIT: Roligare med bilder sÄklart, sÄ lÄnar ett par frÄn Fratellos review hÀr. https://www.fratellowatches.com/hands-on-grand-seiko-sbgv019g-9f-quartz-limited-edition-review/
NÀr det finns 600 ex totalt kanske det blir svÄrt att övertyga nÄgon att sÀlja sin.Hej alla, introducerar mig hÀr i trÄden med att konstatera att jag fullkomligt snöat in pÄ GS pÄ sistone och varför dÄ inte premiÀra med ett 9F-verk med glasbaksida !?
Pushar dÀrför helt oblygt min köpesannons avseende en SBGV019, hör av er om ni kan tÀnka er att adoptera bort eran!
Det Àr min hypotes ocksÄ! DÀrav mitt naiva fiskande i trÄden...NÀr det finns 600 ex totalt kanske det blir svÄrt att övertyga nÄgon att sÀlja sin.
HĂ„ller helt med om champagnetavlorna och hade gĂ€rna haft en sĂ„dan SBGX. Men det blev en svart i stĂ€llet. Ăven tavlan pĂ„ 061/261 m.fl. Ă€r fascinerande eftersom den Ă€r sĂ„ otroligt matt. NĂ„gon som vet mer? Har lĂ€st om svart av typen urushi (lacktrĂ€d) men förknippat det mer med glansigare ytor och framför allt en annan prisnivĂ„.Jag hann lĂ€sa rĂ€tt mycket om GS och SBGX innan jag hittade en text pĂ„ GS Instagram om champagnetavlan. Den kallas tydligen F17 och har tagit inspiration frĂ„n sidentillverkning i omrĂ„det Shinshu, i nĂ€rheten dĂ€r GS tillverkar sina quartzur. Urtavlan har ett tunt lager av silver med ett Ă€nnu tunnare lager guld ovanpĂ„ vilket gör att den skiftar fĂ€rg beroende pĂ„ omgivande ljudmiljö. Tavlan Ă€r fantastisk IRL. Extra kul dĂ„ jag Ă€ven Ă€r ett fan av siden som Ă€r ett fantastiskt material (observera min sidenblus pĂ„ bilden )
Snyggt, men tippade pÄ att du skulle satsa pÄ kaliber19.Jag hann lÀsa rÀtt mycket om GS och SBGX innan jag hittade en text pÄ GS Instagram om champagnetavlan. Den kallas tydligen F17 och har tagit inspiration frÄn sidentillverkning i omrÄdet Shinshu, i nÀrheten dÀr GS tillverkar sina quartzur. Urtavlan har ett tunt lager av silver med ett Ànnu tunnare lager guld ovanpÄ vilket gör att den skiftar fÀrg beroende pÄ omgivande ljudmiljö. Tavlan Àr fantastisk IRL. Extra kul dÄ jag Àven Àr ett fan av siden som Àr ett fantastiskt material (observera min sidenblus pÄ bilden )
SBGX263
Tycker vintage GS Àr lÀckert men tyvÀrr (gÀller Àven nytt) brukar visare och index inte vara lika vÀlarbetade som pÄ de större uren.Snyggt, men tippade pÄ att du skulle satsa pÄ kaliber19.
Om du gillar Àven resten av formgivningen pÄ sbgv019g finns samma modell, men utan glasbaksida med ref sbgx285 (tidigare 085) Den har en lite annorlunda design pÄ tavlan som gör Àven den lite egenHej alla, introducerar mig hÀr i trÄden med att konstatera att jag fullkomligt snöat in pÄ GS pÄ sistone och varför dÄ inte premiÀra med ett 9F-verk med glasbaksida !?
Pushar dÀrför helt oblygt min köpesannons avseende en SBGV019, hör av er om ni kan tÀnka er att adoptera bort eran!
Den tavlan var ju fantastisk! Synd med kronskydden...Om du gillar Àven resten av formgivningen pÄ sbgv019g finns samma modell, men utan glasbaksida med ref sbgx285 (tidigare 085) Den har en lite annorlunda design pÄ tavlan som gör Àven den lite egen
det Àr samma boett som sbgv019g, Àven sbgn001-3-5 har samma boett fast med GMT bezel. Smaksak antar jagDen tavlan var ju fantastisk! Synd med kronskydden...
Tycker bĂ€gge Ă€r grymma men det Ă€r nĂ„got med idĂ©en att stirra pĂ„ ett Quartz-verk genom en glasruta som tilltalar mig extra! Har inga problem med kronskydden personligen, bidrar till lite mer âtoolighetâ tycker jagOm du gillar Ă€ven resten av formgivningen pĂ„ sbgv019g finns samma modell, men utan glasbaksida med ref sbgx285 (tidigare 085) Den har en lite annorlunda design pĂ„ tavlan som gör Ă€ven den lite egen
sbgv238 har vĂ€l glasbaksida har jag för mig? Givetvis ocksĂ„ limiterad till 600exTycker bĂ€gge Ă€r grymma men det Ă€r nĂ„got med idĂ©en att stirra pĂ„ ett Quartz-verk genom en glasruta som tilltalar mig extra! Har inga problem med kronskydden personligen, bidrar till lite mer âtoolighetâ tycker jag
Du fÄr nog ge lite mer information Àn sÄ. Vad Àr det för kul du har pÄ gÄng?Snart kan man posta bilder i den hÀr trÄden igen. TvÄ GS pÄ vÀg
Den ena Àr en sbgn003 som Àr ganska vanlig hÀr. Haft en sbgn001 tidigare. Den andra Àr den mer ovanliga sbgx319. Haft en sbgw235 tidigare som pÄminner om den men i detta fallet kvarts och 10 bar. Den förstnÀmnda landar in nÀsta vecka, men den sistnÀmnda sannolikt ett par veckor bort dÄ jag köpt den frÄn Japan.Du fÄr nog ge lite mer information Àn sÄ. Vad Àr det för kul du har pÄ gÄng?
Kul med sbgx319, du blir först pÄ forumet med den Jag var instÀlld pÄ att köpa den nÀr jag var I Tokyo -19 men Ängrade mig i sista minuten dÄ den saknar datum. Fortfarande möjligt att jag letar en 119 med Seiko pÄ tavlan...Den ena Àr en sbgn003 som Àr ganska vanlig hÀr. Haft en sbgn001 tidigare. Den andra Àr den mer ovanliga sbgx319. Haft en sbgw235 tidigare som pÄminner om den men i detta fallet kvarts och 10 bar. Den förstnÀmnda landar in nÀsta vecka, men den sistnÀmnda sannolikt ett par veckor bort dÄ jag köpt den feÄn Japan.
Startat en ny strategi att sÀtta upp en samling av tre klockor dÀr alla Àr kvarts. Kommer troligen komplettera med en tonfisk bara jag bestÀmt mig för vilken modell jag vill ha.
Hade som sagt en sbgw235 tidigare som fick gÄ dÄ jag framförallt blev lite nojjig över 3 atm vattentÀthet. Hade den pÄ ett ljusbrunt grained lÀder frÄn Molequin. Tror det blir samma till denna. Var Àven jag i Japan men efter mycket tvek blev det dÄ sbgw ovan. Just dÄ hade de inte den ljusa tavlan av sbgx319 inne utan bara den svarta vilket gjorde valet för mig.Kul med sbgx319, du blir först pÄ forumet med den Jag var instÀlld pÄ att köpa den nÀr jag var I Tokyo -19 men Ängrade mig i sista minuten dÄ den saknar datum. Fortfarande möjligt att jag letar en 119 med Seiko pÄ tavlan...
Snyggast pÄ lÀder tycker jag, men den kommer pÄ den lite retroinspirerade lÀnken
HÀrligt urval de senaste dagarna med spring drive och bara datum. SBGE215 Àr lite plottrig i jÀmförelse, men titan gör den i alla fall lÀtt och smidig. Kanske den hÀr behöver en dressigare kompis...Efter en tid i lÄdan Àr det nog allt dags för lite GS idag. Riktigt bra i all sin enkelhet!