• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Vurderer SBGY007, men SBGA407 fÄr holde.

3846477A-D0B9-44BB-9A89-568614AAA32C.png

Jag har medvetet hĂ„llit mig borta frĂ„n 61GS, för att fokusera pĂ„ de lite tunnare och mindre 56/45. Men den dĂ€r imponerande sidoprofilen med den extra fasningen, och snirkliga ”arabesque” trycket runt loggan samt lĂ€ckra slipningen pĂ„ glaset gör ju att man funderar pĂ„ att konvertera till 61-gĂ€nget. Man behöver vĂ€l en med det verket pĂ„ sikt inser jag.

Du vet vĂ€l att tvĂ„ stycken av just den hĂ€r referensen grĂ€vdes ner i tvĂ„ identiska tidskapslar vid Osaka Expo ’70? Den ena öppnades 2000 och sedan var hundrade Ă„r. Den andra grĂ€vdes ner djupare och ska vara stĂ€ngd i 5000 Ă„r. Som tur Ă€r ska det finnas reservdelar med ocksĂ„ sĂ„ man kan fĂ„ igĂ„ng dem.

Det Àr klart du vet, men kanske inte alla i trÄden?

’70 Expo Time Capsule

En smÀrtsamt snygg klocka egentligen, kul att du delar, den förtjÀnar ju att vara ovan jord kan jag tycka.

Senast Àndrad:
Jag har medvetet hĂ„llit mig borta frĂ„n 61GS, för att fokusera pĂ„ de lite tunnare och mindre 56/45. Men den dĂ€r imponerande sidoprofilen med den extra fasningen, och snirkliga ”arabesque” trycket runt loggan samt lĂ€ckra slipningen pĂ„ glaset gör ju att man funderar pĂ„ att konvertera till 61-gĂ€nget. Man behöver vĂ€l en med det verket pĂ„ sikt inser jag.

Du vet vĂ€l att tvĂ„ stycken av just den hĂ€r referensen grĂ€vdes ner i tvĂ„ identiska tidskapslar vid Osaka Expo ’70? Den ena öppnades 2000 och sedan var hundrade Ă„r. Den andra grĂ€vdes ner djupare och ska vara stĂ€ngd i 5000 Ă„r. Som tur Ă€r ska det finnas reservdelar med ocksĂ„ sĂ„ man kan fĂ„ igĂ„ng dem.

Det Àr klart du vet, men kanske inte alla i trÄden?

’70 Expo Time Capsule

En smÀrtsamt snygg klocka egentligen, kul att du delar, den förtjÀnar ju att vara ovan jord kan jag tycka.

Visst Àr kaliber 61 lite tjockt och visst roterar rotorn lite vÀl lÀtt sÄ at man ibland fÄr en swishande kÀnsla pÄ handleden.
Men klart du behöver minst en.
Speciellt dom med hÄrt stÄl i boetterna som den hÀr Àr extra skarpa och blanka.

Visste inte att dom grÀvde ner dom under EXPO 70 men Àr glad att det inte var mina tvÄ.
PÄ gamla bilder verkar den utstÀllningen fantastisk och nu Àr nÀstan allt borta men parken Àr fin.
Jag gillar Tower of sun av Taro Okamoto som stÄr kvar fortfarande.

Tillbaka
Topp